recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - afsplning af MP4 filer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketafsplning af MP4 filer

Besvar Besvar Side  <1234 11>
Forfatter
Besked
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 21:56
jeg er ikke så god til engelsk men forstår at det ikke er så godt men ja jeg ved ikke.  jeg syntes det optager meget fint efter det er sådan et.
linierne bliver i hvert fald skarpe i forhold til det andet video 8 og det andet digital på 0.8 megapixel som de åbenbart stadig sælger.

ja det er jo ikke og gøre ved men jeg må jo sætte computeren til tv når jeg skal se det.
øv til de sælger noget man skal sætte til tv'et med sådan noget gammeldags som AV stik og med sorte bjælker på skærmen.

ok men ikke og gøre men gemmer da originalfilerne og håber på det kan blive ordenlig når der kommer blue ray brændere.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 09:45
Der er BD brændere på markedet, de er bare stadug ret dyre i anskaffelse, men selv med en sådan kan man ikke bare lige ligge de filer på en sådan og afspille dem, de skal ogå konverteres til den struktur som en BD har, så uanset hvad, så er der arbejde med det. Jeg har f.eks taget konsekvensen af det arbejde og anskaffet et MC, så er der kun redigering ikke flere skiver, problem slut. Derudover kan man have så meget andet på et MC samt diverse WebTV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 10:22
ja det er utroligt det skal være sådan.
håber da ikke de dyere kameraer også skal være så besværlige.

MC er det et Media Center ???
jo men stadig er det hvis jeg skal kopiere noget jeg har optaget til familie.
det sker jo at vi tager på småture men OK jeg må bruge AV stikket.

ja media center er smarte og så kan man jo også have alt liggende på det.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 10:33

Den eneste type kamera hvor du ikke skal igennem diverse ting for at kunne afspille direkte på en DVD/BD afspiller, er dem der optager på DVD, og dem er man gået bort fra. Nu er det med optagelse på Flash RAM eller HDD, så der skal arbejdes med det for at få det DVD h.h.v. BD kompatibelt, hvis det ønskes at skulle afspilles den vej. Diverse Redigeringsprogrammer kan den konvertering, men det tager sin tid.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 10:52
ok ja jeg ville da gerne have det på skiver så man ikke skal flytte comuteren hen til tv'et hver gang man skal se noget. 

ok men så ved jeg det hvis jeg køber et af de dyere kameraer en gang at det er det samme.
da man gik over til digital og fik DV stik var det jo let.  i med stikket, tryk på overførsel og ja, så gik det af sig selv.
jeg syntes alt ting er blevet mere besværligt i forhold til før.

Jeg takker for oplysningen.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 11:00

Med et DV kamera kan man via Fi-Wi overføre direkte til DVD på en Recorder eller også via PCen og det rigtige SW direkte til brænderen i PCen og få en færdig DVD, men så er det ikke redigeret.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 11:06
jo det var rigtig smart men troede stadig det var på kameraene men det er åbenbart ikke på ret mange men næste gang skal jeg da holde øje med det.
jeg spurgte bare af og expedienten sagde at det var ingen problem og overføre optagelserne til dvd men ja det kan jeg jo ikke sige at det kan jeg ikke for det er jo så Av stikket.

ja jeg må se og på udkik efter et med DV stik og så må det andet nok sælges
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 11:11

Det var på DV kameraer, og de er så godt som uddøde til konsumbrug, nu er det Flash RAM eller HDD man optager på.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 11:19
øv ja det er noget mærkeligt noget.

hmm  ja det burde være blevet nemmere men ja det er det jo ikke
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 11:32
Det er da ikke mærkeligt, bånd er en gammel teknologi, og det tager tid med overførsel. Ram og HDD overføres med træk og slip, så kan man redigere med det samme og ikke bruge tid på overførsel. SD hvad enten det er bånd eller RAM/HDD er stadig i AVI når det er på PC HDDen. HD vil som det er på dit og på mit HD kamera være i MP4. Der kan fra et DV kamera overførers i MPEG, men det kræver en del mere af PCen da den skal konvetere "On the Fly".
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 11:39
ja jeg kan godt se det er noget hurtigere og overføre og det er let men det er jo så bare for mig rigtig svært og få det over på mit tv.

det var så min næste spørgsmål om alle nye kameraer optager i MP4.
jeg tænker på dem til de omkring 5000 kr.

det kan da i det mindste afspilles her på computeren.  inden jeg havde windows 7 kunne jeg heller ikke afspille MP4 men det kan den nye media player da heldivis :-)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 11:46

HD er MP4 eller andet format. Jeg afspiller MP4 i Win XP, bare en simpel ting som et Codec så kører det, både i MP Classic og WMP.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 11>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu