|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 11> |
Forfatter | ||
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
|
Lad os resumere dine erfaringer: Dine optagelser er i 30/60 fps, altså amerikansk NTSC format. Når du ser dine optagelser på din PC, så er du tilfreds med kvaliteten. Dine optagelser kan overføres til dit TV med AV forbindelse. Det giver en dårlig billedkvalitet, men du er iøvrigt tilfreds. Dit TV afspiller altså optagelserne, som er i NTSC format. Den eneste grund til at du oplever hakken i de DVD skiver du har lavet, må være konverteringen fra NTSC til PAL. Følgelig skal du bare følge mit råd og lade DVD programmet lave en DVD skive i NTSC format istedet for PAL. Din stationære DVD afspiller vil utvivlsomt afspille NTSC uden problemer og dit TV ved du nu kan vise det. Erik Helmer Nielsen |
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
![]() |
|
Dit svar kan ABSOLUT IKKE bruges til noget!!!
Det format han optager i er HD, og har ikke noget med NTSC at gøre. Det kan normalt heller ikke afspilles på en DVD-afspiller.
Hvis det skal brændes ud på en skive ( Og kvaliteten bevares ) er AVCHD formatet at foretrække. Herefter kan én PS3 eller en BluRay-afspiller afspille materialet!!!
Hvis skiven skal bruges på en almindelig DVD-afspiller, skal materialet omkonverteres og brændes i DVD-struktur, hvilket er meget tidskrævende og med dårligere kvalitet!!! Redigeret af Supergris - 19-Juli-2010 kl. 18:57 |
||
![]() |
||
tjensen02 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-December-2005 Status: Offline Point: 244 |
![]() |
|
Ok ja jeg ved ikke om det er PAL eller noget andet men herhjemme er det vel PAL der bliver solgt noget i må man regne med.
jeg prøvede og lave en i NTSC men har ikke nået og prøve den af endnu men det skal jeg da have gjort.
hvad er AVCHD nu for noget. jeg har hørt det før men er ikke klar over hvad det er.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Er det SD, så er der PAL eller NTSC, men HD er ja, HD. Her kan der læses om AVCHD som bruger et MPEG-4 AVC/H.264 Codec. http://en.wikipedia.org/wiki/AVCHD
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
ClausJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 559 |
![]() |
|
![]() Der hjælper ikke på forståelsen, men det er selvfølgelig svært, når man er forkortelses-fikseret
(Det hedder iøvrigt Firewire)
|
||
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
||
![]() |
||
tjensen02 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-December-2005 Status: Offline Point: 244 |
![]() |
|
kan man enlig ikke kopiere sine film over på sin harddisk optager via Firewire.
jeg kan godt tage mit gamle kamera og kopie ind i computeren men kan de ikke lade sig gøre omvendt.
computer til harddisk optager??
jeg prøvede og sette den til og den fandt også optageren men ja computeren skal vel have og vide at den skal sende filmen den vej ud
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Der er mulighed i et Redigeringsprogram at sende den færdige film tilbage til kameraet, men det kræver at det har DV In.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ok jeg må prøve og se om der er en der har et program jeg lige kan prøve med men ja der er dv ind i det gamle kamera og i min harddisk optager
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er som skrevet Redigeringsprogrammer som kan det, så den færdige flim kan ligges tilbage på kameraet. WMM f.eks har den mulighed.
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
måske er jeg lidt dum men hvad er wmm |
||
![]() |
||
![]() |
|
Redigeringsprogrammet i Win OSen, om der er mulighed for DV overforsel i Win7 udgaven ved jeg ikke, har aldrig brugt det.
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
er det i windows eller hvordan.
det må være windows live movie maker du mener?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 11> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |