recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - afsplning af MP4 filer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketafsplning af MP4 filer

Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af tjensen02 tjensen02 skrev:

ja det er jo ikke og gøre ved men jeg må jo sætte computeren til tv når jeg skal se det.
Du har fået en masse velmenende svar, som du ikke kan bruge til ret meget.

Lad os resumere dine erfaringer:
Dine optagelser er i 30/60 fps, altså amerikansk NTSC format.
Når du ser dine optagelser på din PC, så er du tilfreds med kvaliteten.
Dine optagelser kan overføres til dit TV med AV forbindelse. Det giver en dårlig billedkvalitet, men du er iøvrigt tilfreds.
Dit TV afspiller altså optagelserne, som er i NTSC format.

Den eneste grund til at du oplever hakken i de DVD skiver du har lavet, må være konverteringen fra NTSC til PAL.
Følgelig skal du bare følge mit råd og lade DVD programmet lave en DVD skive i NTSC format istedet for PAL.
Din stationære DVD afspiller vil utvivlsomt afspille NTSC uden problemer og dit TV ved du nu kan vise det.

Erik Helmer Nielsen
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1474
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af ehelmer ehelmer skrev:

Oprindeligt skrevet af tjensen02 tjensen02 skrev:

ja det er jo ikke og gøre ved men jeg må jo sætte computeren til tv når jeg skal se det.
Du har fået en masse velmenende svar, som du ikke kan bruge til ret meget.

Lad os resumere dine erfaringer:
Dine optagelser er i 30/60 fps, altså amerikansk NTSC format.
Når du ser dine optagelser på din PC, så er du tilfreds med kvaliteten.
Dine optagelser kan overføres til dit TV med AV forbindelse. Det giver en dårlig billedkvalitet, men du er iøvrigt tilfreds.
Dit TV afspiller altså optagelserne, som er i NTSC format.

Den eneste grund til at du oplever hakken i de DVD skiver du har lavet, må være konverteringen fra NTSC til PAL.
Følgelig skal du bare følge mit råd og lade DVD programmet lave en DVD skive i NTSC format istedet for PAL.
Din stationære DVD afspiller vil utvivlsomt afspille NTSC uden problemer og dit TV ved du nu kan vise det.

Erik Helmer Nielsen

Dit svar kan ABSOLUT IKKE bruges til noget!!!
Det format han optager i er HD, og har ikke noget med NTSC at gøre. Det kan normalt heller ikke afspilles på en DVD-afspiller.
Hvis det skal brændes ud på en skive ( Og kvaliteten bevares ) er AVCHD formatet at foretrække. Herefter kan én PS3 eller en BluRay-afspiller afspille materialet!!!
Hvis skiven skal bruges på en almindelig DVD-afspiller, skal materialet omkonverteres og brændes i DVD-struktur, hvilket er meget tidskrævende og med dårligere kvalitet!!!

Redigeret af Supergris - 19-Juli-2010 kl. 18:57
Til top
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2005
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 19:18
Ok  ja jeg ved ikke om det er PAL eller noget andet men herhjemme er det vel PAL der bliver solgt noget i må man regne med.

jeg prøvede og lave en i NTSC men har ikke nået og prøve den af endnu men det skal jeg da have gjort.

hvad er AVCHD nu for noget. jeg har hørt det før men er ikke klar over hvad det er.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 19:26

Er det SD, så er der PAL eller NTSC, men HD er ja, HD. Her kan der læses om AVCHD som bruger et MPEG-4 AVC/H.264 Codec. http://en.wikipedia.org/wiki/AVCHD
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Med et DV kamera kan man via Fi-Wi overføre direkte til DVD på en Recorder eller også via PCen og det rigtige SW direkte til brænderen i PCen og få en færdig DVD, men så er det ikke redigeret.
Du bli'r ved med dit hjemmegjorte "Fi-Wi" LOL
Der hjælper ikke på forståelsen, men det er selvfølgelig svært, når man er forkortelses-fikseret
(Det hedder iøvrigt Firewire)
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 12:06
kan man enlig ikke kopiere sine film over på sin harddisk optager via Firewire.
jeg kan godt tage mit gamle kamera og kopie ind i computeren men kan de ikke lade sig gøre omvendt.
computer til harddisk optager??

jeg prøvede og sette den til og den fandt også optageren men ja computeren skal vel have og vide at den skal sende filmen den vej ud
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 12:51

Der er mulighed i et Redigeringsprogram at sende den færdige film tilbage til kameraet, men det kræver at det har DV In.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 18:26
Ok jeg må prøve og se om der er en der har et program jeg lige kan prøve med men ja der er dv ind i det gamle kamera og i min harddisk optager
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 18:49

Det er som skrevet Redigeringsprogrammer som kan det, så den færdige flim kan ligges tilbage på kameraet. WMM f.eks har den mulighed.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 18:51

måske er jeg lidt dum men hvad er wmm

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 18:56

Redigeringsprogrammet i Win OSen, om der er mulighed for DV overforsel i Win7 udgaven ved jeg ikke, har aldrig brugt det. 
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 19:00
er det i windows eller hvordan.

det må være windows live movie maker du mener?
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 11>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu