recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afstand til 42" Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfstand til 42" Plasma

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
granada Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Emne: Afstand til 42" Plasma
    Sendt: 07-Juli-2005 kl. 11:13
Er der nogen som har retningslinier for hvor langt man bør sidde fra en 42" Plasma skærm.
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2005 kl. 11:57

Oprindeligt skrevet af granada granada skrev:

Er der nogen som har retningslinier for hvor langt man bør sidde fra en 42" Plasma skærm.

En god tommelfinger regel er at sætte en knytnævei strakt arm op foran ansigtet, og når knytnæven lige akkurat fylder skærmen ud, har du en nogenlunde indikation af hvor langt du skal sidde fra.

En 42" vil jeg mene kræver en 5-6 meter som minimum, ellers kan det virke for groft.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
fisterolfert Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2004
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2005 kl. 16:15

En af grundende til at man køber en stor skærm må vel være at få et billede der fylder mere af ens synsfelt og derved få en større indlevelse i filmen.

Så nytter det jo ikke meget at gå fra f.eks. 32 tommer til 42 hvis man samtidig rykker 3 meter længere væk.

Jeg har set flere skærme der ser fine ud fra ca. 3 meter, længer væk vil jeg heller ik side når jeg engang få anskaffet mig en 42 tommer.

Skal dog sides at det nok skal være en skærm med 1024x768 opløsning før det er ok, mindre opløsning kan virke grov.

Redigeret af fisterolfert
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2005 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af fisterolfert fisterolfert skrev:

En af grundende til at man køber en stor skærm må vel være at få et billede der fylder mere af ens synsfelt og derved få en større indlevelse i filmen.

Så nytter det jo ikke meget at gå fra f.eks. 32 tommer til 42 hvis man samtidig rykker 3 meter længere væk.

Jeg har set flere skærme der ser fine ud fra ca. 3 meter, længer væk vil jeg heller ik side når jeg engang få anskaffet mig en 42 tommer.

Skal dog sides at det nok skal være en skærm med 1024x768 opløsning før det er ok, mindre opløsning kan virke grov.

Det styrer man selvfølgelig selv, men jo tættere du sidder på skærmen, dets bedre skærm skal du have.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu