|
Aftale bindende? HASTER |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
Callie
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2005 Sted: Vestamager Status: Offline Point: 563 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men det var så svært nok til, at du ikke kan kende forskel på købeloven og forbrugeraftaleloven - som er to forskellige love Til trådstarter: Jeg kan have misset det, men du stiller os alle meget bedre ift. at vejlede dig, hvis du lige oplyser os om, hvordan du har indgået aftalen - over telefon, i butikken, el. anden vis? Og så er det i øvrigt helt legitimt at stille spørgsmål ved, om du har fået den korrekte vejledning af Forbrugerrådet, da du kan have glemt at oplyse dem om væsentlige ting (og dermed er Forbrugerrådet i en faktisk vildfarelse, da de rådgav dig), eller om de har gjort deres arbejde godt nok i forhold til rådgivning af juraen (om Forbrugerrådet har været i en retsvildfarelse). Hvis alle var ufejlbarlige, så var alle advokater og jurister enige om en given ting - men det er vi ikke Edit: Forbrugerstyrelsen ændret til Forbrugerrådet i ovenstående - jeg var for hurtig på knapperne.
Redigeret af Callie - 07-Juli-2016 kl. 11:20 |
|
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er vel ikke meget lovgivning der er så præcis at det ikke er åbent for fortolkning - og lige så snart dét sker vil der ikke være enighed længere. |
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Online Point: 6196 |
Funktioner
Tak(0)
|
Steffen32: Har jeg på noget tidspunkt skrevet, at det er et spørgsmål om penge? Nej Hvorfor blander du dig så?
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du købt på nettet/fjernsalg eller har du fysisk været i butikken oh bestille?
|
|
Jonas Baadsgaard
Super bruger Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja lov om forbrugerkøb ligger under købeloven som helhed. Så teknisk set er den en underparagraf under købeloven.
Men min point var at man kommer langt med lidt Google og fx forbrug.dk
|
|
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
|
Steffen32
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
Funktioner
Tak(0)
|
Godt ord igen..😀
Men tror mig. For den anden part i sagen handler det kun om penge. Han oplever at må tage et økonomisk tab, fordi du ønsker at trække dig ud af handlen. |
|
jake51
Funktioner
Tak(0)
|
Forhandler har annulleret ordren Slut Tak for jeres råd
|
|
Mikael Simpson |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi fik aldrig at vide om handlen var i NETBUTIK eller FORRETNING?
|
|
Steffen32
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det var sikkert i butik. Da man jo oplyser kreditkort oplysninger ved handel på nettet.
|
|
jake51
Funktioner
Tak(0)
|
Netbutik
|
|
Mikael Simpson |
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |