|
Aggresive sælgere hos Elgiganten? |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
nesager
Guld medlem Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det gælder så også mobiltelefoner / Tablet og så videre. Mvh. |
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tjah, tidligere var det alt som indeholdt en tuner - TV, video-, DVD- og harddiskoptagere, radioer m.v.
I dag må det givetvis være alt som også har en internetforbindelse. M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 18-Marts-2017 kl. 14:08 |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad siger persondata loven til det?
|
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2346 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der skulle intet registreres, da jeg købte en iPad air for et par måneder siden.
|
||
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1561 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er ikke hvad der står i beskrivelsen af medielicensen: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=166986#Kap4
Redigeret af quarkir - 18-Marts-2017 kl. 17:03 |
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, desværre har man ofte indtrykket af, at det eneste det drejer sig om de nævnte steder er: Være smart - men ikke specielt kyndig Plat og svindel, for går noget galt er det ikke så ofte at der er hjælp og hente Penge - alt drejer sig om penge, ikke ret meget andet. Det er mine indtryk efterhånden. |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
BlueFox
Guld medlem Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 551 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De fleste sælgere er jo provisions lønnet, derudover er der bonus for at sælge bestemte mærker. Sælgerne kan lyn hurtigt bestemme om dit Dankort sidder løst eller om du bare spørger og spørger uden at købe.
|
||
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
||
nesager
Guld medlem Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
@ Hother.
" Penge - alt drejer sig om penge, ikke ret meget andet. ". Jeg er da enig med dig,men det gælder både køber og sælge. Vi forventer vel altid at vi skal have en masse rabat oven i den forvejen nedsatte pris. Kunne de så bare overholde gældende Garanti / Reklamations regler ville alt være nemmere. Mvh. |
||
-Henrik-
Super bruger Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sylvest, du må mande dig lidt op
Lær at sige nej - man kan sagtens gøre det på en pæn og høflig måde. Øv dig på ham sælgeren i Elgiganten, og se hvordan det går. Husk: Du er altid i din gode ret til at sige nej, uanset hvad han siger/foreslår. PS. Hvis han er for påtrængende og ikke accepterer et nej, så er du i din gode ret til at sige noget i retning af: "Hør her, jeg synes, at du er lige lovlig aggressiv mht. at pådutte mig dit og dat udover bare det her tv. Men jeg skal ikke have andet, og hvis ikke du kan forstå det og sørge for at ekspedere mig stille og roligt, uden pres, så går jeg et andet sted hen og handler." |
||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3787 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Med udgangspunkt i Elgiganten, så er det mest sørgelig ved deres sælgere så lidt fakta de reelt besidder. I guder med søforklaringer der kan komme over disken.
For ikke ret mange uger siden hørte jeg en sige til en kunde dts kom på Sonos playbase og øvrige enheder snart. En sælger fremhævede bose for deres store kundepleje ift opgraderinger med features mens en anden forklarede det fuldstændigt modsat. Jeg handler intet derfra ud fra deres vejledning - det er så groteskt. Ligesom deres klargøring af apparater. Jeg blir direkte ondsindet når de stiller spørgsmål om tilkøb af det lort |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er desværre en ret misforstået opfattelse, (selvom du har ret i de fleste tilfælde).
En god sælger/rådgiver, er den der er i stand til at sætte egne interesser til side, og udelukkende fokusere på kundens mål, (formål) med besøget. Uanset om det resultere i et salg, og kunden forlader butikken tomhændet. En kunde der forlader en forretning tomhændet, men med en korrekt og god rådgivning, er et langt bedre resultat, end en kunde der forlader forretningen med et forkert (ikke optimalt) produkt. Den del skal mange rådgivere/sælgere prøve at forstå. Dilemmaet er, at sælgeren/rådgiveren oftest har salg som fokus, uanset om det er det rette og det bedste for kunde. Specielt hvis det er en rådgiver/sælger, som er resultat-lønnet. Men det er også gjort i den bedste mening for sælgeren/rådgiveren, for det er samtidig hensynet til virksomheden og dens fortsatte eksistens. Det er bare ikke specielt relevant for kunden, og kundens målsætning, medmindre det er den eneste virksomhed i hele verden. |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Man kan godt tjene penge ved at være smart, på den rigtige måde
|
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |