recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AGK DVB-T MPEG4 model 10444
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AGK DVB-T MPEG4 model 10444

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Kaj Jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Maj-2010
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kaj Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 11:56
Confused Jeg har nu haft kontakt med AGK Nordic. De siger at de ikke har fået andre klager på at menu'erne "låser" (man kan ikke navigere). Der er ingen SW opdatering pt til boksen, og de mente heller ikke at der kommer nogen foreløbig. Hvis du har dette problem, så meld det venligst her. 

Jeg spurgte også til om det kan være rigtigt at man skal bladre ned i menu'erne, f.eks. program guiden EN linie ad gangen, -og det var det DESVÆRRE. Det er virkelig et stort minus ved denne boks, at man skal trykke 75 gange på pil-ned, for at se hvad der kommer på skærmen en uge ud i fremtiden, -eller sætte den til at optage et program en uge ud i fremtiden. Så er vi nede på 1 stjerne ud af 5 til denne boks. 
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kaj Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 12:40
Endnu et problem: Undertekster kommer ikke med, når man optager til USB porten (Harddisk). AGK-Nordic er opmærksom på problemet, men meldingen var at der ikke var nogen løsning lige om hjørnet. 
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kaj Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 14:08
Så forsvandt pludselig halvdelen af de kanaler jeg havde valgt i kanalredigering (efter automatisk søgning) ..... På med vanten, -søgning igen, efterfulgt af 15 minutters sletning af alle de kodede kanaler. Jeg tager hen og bytter boksen. 
Til top
Kermode Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2008
Point: 221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kermode Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Kaj Jensen Kaj Jensen skrev:

Endnu et problem: Undertekster kommer ikke med, når man optager til USB porten (Harddisk). AGK-Nordic er opmærksom på problemet, men meldingen var at der ikke var nogen løsning lige om hjørnet. 

Så vidt jeg umiddelbart kan se, så bliver underteksterne optaget med når man optager, men de bliver optaget i deres 'oprindlige' format, dvs de ligger som digetal data i mpeg transport strømmen, hvilket så igen vil sige at man skal bruge et program på PC'en til at enten vise dem eller trække dem ud af transport filen.

Og btw, den understøtter kun Fat32 diske, hvilket jo sætter noget en begrænsing på fil størrelsen.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kaj Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 00:29
Hej Kermode, -jeg afspiller ikke den optagne fil på en PC, men på AGK boksen. Den skal selvfølgelig kunne afspille hvad den selv har optaget. 
Med det format der optages i, anvendes der 30 Mb per minut, -Begrænsningen på FAT32 er 4 Gb for en enkelt fil, -d.v.s. en optagelses tid på ca. 2 timer og 13 minutter, -hvilket jo reelt set er en begrænsning i forhold til en del film ....
Til top
Kermode Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2008
Point: 221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kermode Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 14:10

Jeg tænkte bare du måske ville bruge det andet steds, så man kunne 'redde' underteksterne på den måde. Men det er jo en klar mangel at den ikke bare kan gøre det.

Og den kunne jo evt komme uden om fil begrænsningen ved at splitte filerne op i bidder mens den indspiller - men det er måske også formeget forlangt at programmørene.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kaj Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 14:26
Håber at AGK Nordic læser dette, så har de ihvertfald ideer til forbedringer. Tak for hjælpen !
Til top
BMortensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BMortensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2010 kl. 08:40
Jeg har samme boks, men ikke de omtalte problemer.
Jo, jeg kan også kun gå én linje ad gangen i EPG'en, men ved optagelser kan man da bare aktivere underteksterne ved at trykke på "SUB" knappen...

Alt i alt synes jeg det er en helt fin boks i og med, det er en af de aller billigste på markedet lige nu.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kaj Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2010 kl. 12:03

Mortensen - hvad synes du om opdateringen af EPG (program-oversigten), -min finder programmer for forkerte datoer hele tiden (ikke i dag), -det kan jeg ikke bruge til noget, -kan du ?.

Jeg har fået byttet min boks, men alle de andre fejl / mangler som jeg har rapporteret om eksisterer endnu, så dem løber du nok også ind i med tiden.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kaj Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 08:47

Nu er fjernbetjeningen så begyndt at skrue op for lyden, når jeg trykker på den knap der skal skrue ned ... Morsomt, -men ikke særlig smart. Den skruer op ca. hver anden gang jeg bruger den ..... (og det er ikke fordi jeg vender fjernebetjeningen forkert).

Til top
Toms Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Toms Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2010 kl. 11:02
Jeg har lige købt model 10444 og billedsiden virker fint.
Men lydsiden er svag. Jeg har prøvet både Scart-stikket og HDMI, og begge er lydmæssige lave. Det er således ikke mine kabler, der er problemet.
Nogle ideer?
Til top
b.breum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 277
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér b.breum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 14:52
ide,  uden at lyde provokerende, har du skruet op på boksens fjernbetjening? Både min denver og abeo var sat til at starte op med ca. halv styrke..

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu