|
Agurketid: Er vi slaver af vorherre? |
Besvar | Side <1 4567> |
Forfatter | ||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 03-August-2010 kl. 12:34 | |||
De er bestemt ikke opdateret hele tiden. Når jeg skifter til satelitbillede, så kan jeg zoome ind på mit hus og se, at de ændringer jeg har lavet for mindst 4 mdr siden, de er ikke kommet med.
Normalt bruger jeg Tomtom (en model 520). De opdaterer kort 4 gange om året, plus der er gratis mapshare rettelser (rettelser som andre brugere har sendt ind, dog med risiko for fejl).
Der er nok ingen tvivl om, at nogle mobiltelefoner har rimelige kameraer. Min kæste´s gamle telefon (Sony Ericsson C905) skulle være en af de bedre. Jeg synes det er noget bras! Optikken er simpelthen ikke god nok i så små størrelser. Samtidig er det oftest enormt svært at styre en mobiltelefon og tage et stille billede samtidig. Så jo bedre kvalitet optikken evt. skulle være, desto værre bliver det med resultatet pga. manglende stabilisering.
|
||||
Kandersen
Sendt: 03-August-2010 kl. 12:44 | |||
Se, det er jo ligesom det der er lidt min pointe her. Jeg kan godt se det smarte i mange af funktionerne. Men jeg sætter tvivl ved behovet, og derfor forbruget af det. Blot fordi noget er smart, så er det ikke nødvendigvis noget man vil bruge. Det kræver jo ligesom et behov.
Redigeret af Kandersen - 03-August-2010 kl. 12:56 |
||||
Kandersen
Sendt: 03-August-2010 kl. 12:55 | |||
Jeg er nok ikke lige så stenalder som jeg giver udtryk for, for jeg kan skam også være ekstremt "nørdet". Jeg er det som regl bare ud fra et praktisk behov, (og så kan man så diskutere om man så er nørdet).
Jeg har igennem tiden købt rigtig meget, som jeg stort set aldrig bruger eller med funktioner i som aldrig bliver brugt. Ikke dermed sagt, at hvergang man køber en tingest, så skal alt bruges. Men mere generelt må jeg erkende, at når jeg har haft købt noget, så har det oftest være ud fra et bestemt forbrug, og resten kunne så være ligegyldigt.
I forbindelse med mobiltelefoner, der virker det som om der er ekstrem fokus på antallet af funktioner/muligheder. Populariteten sættes simpelthen efter, hvor meget de kan, uanset om man vil bruge det, har behov for det eller ej. Og det giver det såkaldte hysteri vi ser idag, synes jeg.
Et tænkt eksempel:
En ung person idag vil sansynligvis bruge sin mobil 70% til sms/mms, 10% surfe på internettet, 10% musik, 5% billeder/video og måske 3% spil og 2% tale.
Hvis man så ser praktisk på det, så burde det være muligt at købe en mobil, som ikke har mikrofon. Og med den strøm af forskellige mobiltelefoner som div. selskaber laver, så er det da imponerende, at der ikke rigtig findes telefoner til specifikke formål. De kan som regel det hele. Spørgsmålet er bare, hvordan de ser ud og hvor brugervenlige de skal være, heri også beregnet hastighed.
|
||||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 03-August-2010 kl. 13:14 | |||
Du lever i et matrialistisk samfund. De behov kommer, så snart du har muligheden Jeg husker da godt da jeg lidt bævrende bestilte min første smartphone (en iPhone 3G). Den kostede trods alt 5600 kroner, og jeg brugte jo kun mobiltelefonen til at ringe, sms'e og tjekke mails i overskrifter. Havde jeg mon så betalt 5600 kroner, for noget der blot ville ende i samme brug? Men nej, når man opdager hvad sådan en svend kan, så begynder man at bruge det. De mange nye muligheder, et sandt overflødighedshorn når man først kommer i gang, bliver en naturlig del af hverdagen. Og derfra stopper det aldrig, for der bliver ved med at komme nye muligheder og nye apps, som udvider anvendelsen. Telefonen bliver computerens forlængede arm, en lommecomputer man altid har ved hånden. /Lars |
||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9400 |
Sendt: 03-August-2010 kl. 13:18 | |||
Det smart ved disse smart phones er ikke selve smart-phonen men de applikationer der findes til dem. Jeg fik et helt nyt behov da jeg gik fra min windows mobile til Android. Pludselig kunne man en masse smarte ting uden at det var tungt og besværligt. 6 app jeg f.x. ofte bruger. 1. Dropbox, hvor der ligger ønske sedler m.m. Rejse papier til backup osv. 2. Nummeruglen, så kan jeg altid se hvem som ringer til mig. Den slår navn og adr op på dem som ringer til mig. 3. Google maps, der kan jeg på f.x. sekunder checke de næste times afgange hvis jeg skal med toget / s-toget 4. Gmail app, fuld styr over min private mail. 5. sportypal, et sport GPS program til løb, cykling ski m.m. 6. c-geo hvis man lige har lidt tid til overs, så kan man altid lede efter en gc. |
||||
Startrek
-- Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
Sendt: 03-August-2010 kl. 14:49 | |||
Ifølge denne statik, så er telefon med Android større end iPhones i USA.
Og det se ud til at amerikaner er ved at udskifter deres iPhone til en med Android. http://www.mobil.nu/nyheder/http://www.mobil.nu/nyheder/Android-stoerre-end-iOS-i-USA-1.366610.html-1.366610.html |
||||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 03-August-2010 kl. 15:49 | |||
Nej, det viser statistikken ikke. Den statistik dér viser hvilke nye smartphones der lige nu sælges flest af i USA, og det er Blackberry efterfulgt af Android med iPhone på 3. pladsen. Det er dog kun naturligt at den share som iPhone har, set over den den samlede mængde smartphones, vil falde med tiden. Dette fordi der kommer mange flere om buddet. Lige nu er fordelingen:
/Lars |
||||
Ansvarshavende redaktør.
||||
Bruger udmeldt 8
-- Oprettet: 05-August-2008 Status: Offline Point: 650 |
Sendt: 03-August-2010 kl. 17:16 | |||
Hvor meget fylder klippet på hardisken? |
||||
Lars
Sendt: 03-August-2010 kl. 17:44 | |||
Jeg kan ikke se størrelsen på klippet her. Men det har tidligere været fremme, at HD video på iPhone 4 fylder 80 MB per minut. Så det vil være omkring 120 MB for et klip som dette. /Lars |
||||
Ansvarshavende redaktør.
||||
Gromit
Super bruger Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
Sendt: 03-August-2010 kl. 19:46 | |||
Hold da kæft, hvor er jeg enig i dine betragtninger! Der er
Jeg vil ti gange hellere bruge Kr. 5000+ på en ferie end et stykke legetøj, der er ikke er "smart" om 8 måneder. Men det er naturligvis helt op til folk selv, havd de vil bruge deres penge på. Men jeg griner af de mennesker som bruger penge på, at være smart.
Redigeret af Gromit - 03-August-2010 kl. 19:52 |
||||
mufcdk1974
Guld medlem Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
Sendt: 03-August-2010 kl. 20:34 | |||
Det er ikke "latterlig lavt" hvad folk bruger deres penge på, men det er dit indlæg til gengæld |
||||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
||||
Vistrup
Guld medlem Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
Sendt: 04-August-2010 kl. 17:02 | |||
+1 |
||||
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
||||
Besvar | Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |