recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Agurketid: Er vi slaver af vorherre?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAgurketid: Er vi slaver af vorherre?

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Kandersen_ skal lige hilse og sige,at den gratis (datatrafik) Google navigation, som er på Desire slår alt jeg har prøvet fra Garmin,Nokia,Navigon og Mio . Af den simple grund, at nu er kortene tæt på 100% opdaterede HELE tiden .

De er bestemt ikke opdateret hele tiden. Når jeg skifter til satelitbillede, så kan jeg zoome ind på mit hus og se, at de ændringer jeg har lavet for mindst 4 mdr siden, de er ikke kommet med.

Normalt bruger jeg Tomtom (en model 520). De opdaterer kort 4 gange om året, plus der er gratis mapshare rettelser (rettelser som andre brugere har sendt ind, dog med risiko for fejl).

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Tror du skylder dig selv at se billeder fra en af de bedre kamera mob tlf. . .

Der er nok ingen tvivl om, at nogle mobiltelefoner har rimelige kameraer. Min kæste´s gamle telefon (Sony Ericsson C905) skulle være en af de bedre. Jeg synes det er noget bras! Optikken er simpelthen ikke god nok i så små størrelser. Samtidig er det oftest enormt svært at styre en mobiltelefon og tage et stille billede samtidig. Så jo bedre kvalitet optikken evt. skulle være, desto værre bliver det med resultatet pga. manglende stabilisering.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det er helt klart hvad dit problem er, din HTC kører Windows Mobile. Derved er telefonen hverken hurtig eller særlig bruger/finger venlig.
Hvis du prøvede en tlf med et ordentligt OS, ville du sandsynligvis finde ud af hvor brugbar en smartphone er til alt muligt.

Se, det er jo ligesom det der er lidt min pointe her. Jeg kan godt se det smarte i mange af funktionerne. Men jeg sætter tvivl ved behovet, og derfor forbruget af det. Blot fordi noget er smart, så er det ikke nødvendigvis noget man vil bruge. Det kræver jo ligesom et behov.

Redigeret af Kandersen - 03-August-2010 kl. 12:56
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Det er ikke sikkert du er lige så "stenalder" som mig, men tro mig, du er ikke alene om ikke at fatte den hype omkring telefoner og nye telefoner i særdeleshed.. Tongue

Jeg er nok ikke lige så stenalder som jeg giver udtryk for, for jeg kan skam også være ekstremt "nørdet". Jeg er det som regl bare ud fra et praktisk behov, (og så kan man så diskutere om man så er nørdet).

Jeg har igennem tiden købt rigtig meget, som jeg stort set aldrig bruger eller med funktioner i som aldrig bliver brugt. Ikke dermed sagt, at hvergang man køber en tingest, så skal alt bruges. Men mere generelt må jeg erkende, at når jeg har haft købt noget, så har det oftest være ud fra et bestemt forbrug, og resten kunne så være ligegyldigt.

I forbindelse med mobiltelefoner, der virker det som om der er ekstrem fokus på antallet af funktioner/muligheder. Populariteten sættes simpelthen efter, hvor meget de kan, uanset om man vil bruge det, har behov for det eller ej. Og det giver det såkaldte hysteri vi ser idag, synes jeg.

Et tænkt eksempel:
En ung person idag vil sansynligvis bruge sin mobil 70% til sms/mms, 10% surfe på internettet, 10% musik, 5% billeder/video og måske 3% spil og 2% tale.
Hvis man så ser praktisk på det, så burde det være muligt at købe en mobil, som ikke har mikrofon. Og med den strøm af forskellige mobiltelefoner som div. selskaber laver, så er det da imponerende, at der ikke rigtig findes telefoner til specifikke formål. De kan som regel det hele. Spørgsmålet er bare, hvordan de ser ud og hvor brugervenlige de skal være, heri også beregnet hastighed.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Se, det er jo ligesom det der er lidt min pointe her. Jeg kan godt se det smarte i mange af funktionerne. Men jeg sætter tvivl ved behovet, og derfor forbruget af det. Blot fordi noget er smart, så er det ikke nødvendigvis noget man vil bruge. Det kræver jo ligesom et behov.

Du lever i et matrialistisk samfund. De behov kommer, så snart du har muligheden Smile

Jeg husker da godt da jeg lidt bævrende bestilte min første smartphone (en iPhone 3G). Den kostede trods alt 5600 kroner, og jeg brugte jo kun mobiltelefonen til at ringe, sms'e og tjekke mails i overskrifter.

Havde jeg mon så betalt 5600 kroner, for noget der blot ville ende i samme brug?

Men nej, når man opdager hvad sådan en svend kan, så begynder man at bruge det. De mange nye muligheder, et sandt overflødighedshorn når man først kommer i gang, bliver en naturlig del af hverdagen.

Og derfra stopper det aldrig, for der bliver ved med at komme nye muligheder og nye apps, som udvider anvendelsen. Telefonen bliver computerens forlængede arm, en lommecomputer man altid har ved hånden.

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 13:18

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det er helt klart hvad dit problem er, din HTC kører Windows Mobile. Derved er telefonen hverken hurtig eller særlig bruger/finger venlig.
Hvis du prøvede en tlf med et ordentligt OS, ville du sandsynligvis finde ud af hvor brugbar en smartphone er til alt muligt.

jo men er det smart og let at bruge, så dukker der måske et behov op !!

Det smart ved disse smart phones er ikke selve smart-phonen men de applikationer der findes til dem.

Jeg fik et helt nyt behov da jeg gik fra min windows mobile til Android. Pludselig kunne man en masse smarte ting uden at det var tungt og besværligt.

6 app jeg f.x. ofte bruger.

1. Dropbox, hvor der ligger ønske sedler m.m. Rejse papier til backup osv.
2. Nummeruglen, så kan jeg altid se hvem som ringer til mig. Den slår navn og adr op på dem som ringer til mig.
3. Google maps, der kan jeg på f.x. sekunder checke de næste times afgange hvis jeg skal med toget / s-toget
4. Gmail app, fuld styr over min private mail.
5. sportypal, et sport GPS program til løb, cykling ski m.m.
6. c-geo hvis man lige har lidt tid til overs, så kan man altid lede efter en gc.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 14:49
Ifølge denne statik, så er telefon med Android større end iPhones i USA.

Og det se ud til at amerikaner er ved at udskifter deres iPhone til en med Android.

http://www.mobil.nu/nyheder/http://www.mobil.nu/nyheder/Android-stoerre-end-iOS-i-USA-1.366610.html-1.366610.html
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ifølge denne statik, så er telefon med Android større end iPhones i USA.

Og det se ud til at amerikaner er ved at udskifter deres iPhone til en med Android.

Nej, det viser statistikken ikke.

Den statistik dér viser hvilke nye smartphones der lige nu sælges flest af i USA, og det er Blackberry efterfulgt af Android med iPhone på 3. pladsen.

Det er dog kun naturligt at den share som iPhone har, set over den den samlede mængde smartphones, vil falde med tiden. Dette fordi der kommer mange flere om buddet.

Lige nu er fordelingen:

1. Blackberry  35%
  2. iPhone  28%
  3. Windows Mobile  15%
  4. Android  13%
  5. Palm  3%
  6. Symbian  2%
  7. Linux  2%
Link

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

iPhone 4 imponerer på video delen.

For første gang er det muligt at optage, redigere og publicere vídeo fra en smartphone.

Check denne demo:

/Lars

Hvor meget fylder klippet på hardisken?
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Hvor meget fylder klippet på hardisken?

Jeg kan ikke se størrelsen på klippet her.

Men det har tidligere været fremme, at HD video på iPhone 4 fylder 80 MB per minut.

Så det vil være omkring 120 MB for et klip som dette.

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-April-2006
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 19:46

Det er ikke sikkert du er lige så "stenalder" som mig, men tro mig, du er ikke alene om ikke at fatte den hype omkring telefoner og nye telefoner i særdeleshed.. Tongue

Jeg er nok ikke lige så stenalder som jeg giver udtryk for, for jeg kan skam også være ekstremt "nørdet". Jeg er det som regl bare ud fra et praktisk behov, (og så kan man så diskutere om man så er nørdet).

Jeg har igennem tiden købt rigtig meget, som jeg stort set aldrig bruger eller med funktioner i som aldrig bliver brugt. Ikke dermed sagt, at hvergang man køber en tingest, så skal alt bruges. Men mere generelt må jeg erkende, at når jeg har haft købt noget, så har det oftest være ud fra et bestemt forbrug, og resten kunne så være ligegyldigt.

I forbindelse med mobiltelefoner, der virker det som om der er ekstrem fokus på antallet af funktioner/muligheder. Populariteten sættes simpelthen efter, hvor meget de kan, uanset om man vil bruge det, har behov for det eller ej. Og det giver det såkaldte hysteri vi ser idag, synes jeg.

Hold da kæft, hvor er jeg enig i dine betragtninger!   Der er latterligt lavt , hvor meget folk gå op i, hvad mobiltelefon kan... eller ikke kan.  LOL    Ens liv bliver sgu ikke mere fyldstgørende eller eksistentielt af, at rende rundt med en mobiltelefon, der kan det samme som en bærebar computer.  Producenterne er kun ude efter, at skabe et "kunstigt" behov (og penge, naturligvis) som man i realiteten ikke har brug for.  Get a life... a "real" life.

Jeg vil ti gange hellere bruge Kr. 5000+ på en ferie end et stykke legetøj, der er ikke er "smart" om 8 måneder.  Men det er naturligvis helt op til folk selv, havd de vil bruge deres penge på.  Men jeg griner af de mennesker som bruger penge på, at være smart.

Redigeret af Gromit - 03-August-2010 kl. 19:52
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Hold da kæft, hvor er jeg enig i dine betragtninger!   Der er latterligt lavt , hvor meget folk gå op i, hvad mobiltelefon kan...

Det er ikke "latterlig lavt" hvad folk bruger deres penge på, men det er dit indlæg til gengæld Dead
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Hold da kæft, hvor er jeg enig i dine betragtninger!   Der er latterligt lavt , hvor meget folk gå op i, hvad mobiltelefon kan...

Det er ikke "latterlig lavt" hvad folk bruger deres penge på, men det er dit indlæg til gengæld Dead

+1
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu