recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aim´s bio "Now in stereo"18/7 2012 nye pic. side 1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aim´s bio "Now in stereo"18/7 2012 nye pic. side 1

Besvar Besvar Side  <1 11121314>
Forfatter
Besked
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Nu ved jeg ikke hvad du har af loft i dit hus, men Troll-Tekt plader dæmper lyden rigtig meget. Så hvis du vil nedbringe akustikken, er de et hit.

Rasmus
100% enig loftet er et af de steder man kan hente rigtig meget, men jeg har også oplevet flere steder hvor det faktisk har dæmpet alt for meget og al klang i rummet er så godt som dødt, og det dur ikke i et stereo setup hvor man også gerne vil have et rigtigt stereo perspektiv.
Men kører man primært surround eller har et rum med alt for meget klang som der fx. tit er i højt loftet rum er det et super godt sted at starte med loftet.
Selv har jeg ikke særlig højt til loftet, så troll tekt vil blive alt for voldsomt.
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 14:28
Ser rigtig flot ud :)
Jeg bliver nød til at høre. De akustikplader du har monteret, hvad har du oplevet af før/efter ændringer? Jeg er selv i gang med fokus på akustikken. Men puhhh det er jungel !
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Jeg bliver nød til at høre. De akustikplader du har monteret, hvad har du oplevet af før/efter ændringer? Jeg er selv i gang med fokus på akustikken. Men puhhh det er jungel !

Tak
Pladerne giver ro i lyden, der er ikke forstyrrede efterklang som man nok især lægger mærke til hvis man godt kan lide at hører høj musik og man ikke har et så stort rum. I det hele taget et opgradering der giver god mening hvis man ikke bare vil kaste penge i et hul efter godt udstyr hvor du ikke får glæde af hvad du egenligt har betalt for.

Man kan starte med et godt gulvtæppe, jeg har selv lige skiftet til et tykt uldtæppe og blev faktisk noget overrasket over hvor meget forskel der kan være bare mellem gulvtæpper.
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 00:47
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Tak
Pladerne giver ro i lyden, der er ikke forstyrrede efterklang som man nok især lægger mærke til hvis man godt kan lide at hører høj musik og man ikke har et så stort rum. I det hele taget et opgradering der giver god mening hvis man ikke bare vil kaste penge i et hul efter godt udstyr hvor du ikke får glæde af hvad du egenligt har betalt for.

Man kan starte med et godt gulvtæppe, jeg har selv lige skiftet til et tykt uldtæppe og blev faktisk noget overrasket over hvor meget forskel der kan være bare mellem gulvtæpper.

super, tak for svaret.
- såå tror jeg at jeg prøver jeg tæpper først. Det tæppe du snakker om, er det den langhåret fætter man kan se på side 1 i din tråd foran bænken med udstyret i? Wink

Redigeret af rene49 - 11-Juni-2012 kl. 00:50
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 18:09
Nej har fået nyt tæppe. 
Ren uld, og er helt vildt tungt af et tæppe at være, men dæmper også voldsomt meget mere end det tæppe der er på side 1.

Du kan ane tykkelsen i forhold til den CD der ligger på gulvet nede i venstre hjørne.

Redigeret af Aim - 12-Juni-2012 kl. 18:10
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 19:37
Der kan gemme sig op til flere pizza-slices i LOL
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der kan gemme sig op til flere pizza-slices i LOL

Ja der er sgu nærmest plads til et helt pizzaria nede mellem trotterne Wink
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 21:15
Det er godt nok et fedt tæppe!
Og lækkert at det dæmper så meget!
Men det ser nu ikke billigt ud, hvad koster sådan et tæppe, og hvor kan det købes? :)
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 22:11

Men det ser nu ikke billigt ud, hvad koster sådan et tæppe, og hvor kan det købes? :)

Du kan finde det i idemøbler hvis de stadig har flere, for de kører udsalg på dem fordi de har fået nyt tæppe sortiment.
Normal prisen var 3400,- men der var 50% på det, så jeg slap med 1700,- hvilket jo ikke er så slemt ifht. til martrialet og kvaliteten af tæppet.
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Du kan finde det i idemøbler hvis de stadig har flere, for de kører udsalg på dem fordi de har fået nyt tæppe sortiment.
Normal prisen var 3400,- men der var 50% på det, så jeg slap med 1700,- hvilket jo ikke er så slemt ifht. til martrialet og kvaliteten af tæppet.

lækkert, det vil jeg da lige kigge på, tak ! Smile
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 14:34
Så blev mit nye custom made rack endelig klar ;) 

6 cm tykke douglas planker med bomkant og med vandrør som ben.

Ser lidt fedtet ud fordi den har fået sort oliebehandling der ikke er helt tør endnu.

Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 20:35
Opdateret med nye billeder på side 1 d. 18-07-12
Til top

Besvar Besvar Side  <1 11121314>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu