recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aim´s bio "Now in stereo"18/7 2012 nye pic. side 1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aim´s bio "Now in stereo"18/7 2012 nye pic. side 1

Besvar Besvar Side  <1234 14>
Forfatter
Besked
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

Hvordan klare jvc så lyst rum er den lys sterk nok samt hvor stort er dit lerred ?
82" lærrede og ang. lys så synes jeg den gør det super fint. 
Jeg har dog både et sæt gardiner som dækker 80% og inden under det hænger et mørklægningsgardin. For det meste er det dog kun de ydereste gardiner der er trukket for, så man også kan få lidt luft igemmen fra vinduet.
I forhold til den sanyo Z5 jeg havde før er det en helt anden verden ang. lysstyrke. Dengang skulle både mørklægningsgardin og alm. gardin være for eller var det totalt umuligt at se noget.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Din TV-bænk ser presset ud, eller snyder billedet....?

Lækkert udstyr, jeg ville dog selv foretrække at noget af det var gemt lidt af vejen. Det giver, i mine øjne, et lidt rodet visuelt udtryk i et ellers rigtigt flot rum.

BS
Billede snyder en smule pga. det er taget med vidvinkel, men den er også lidt presset.

Ja ville egenligt også gerne have det lidt mere af vejen for det er lidt for mast sammen på den nuværende bænk. Skal bare lige finde den rigtige løsning som fx Clickmøbler uden det koster en formue som de desværre gør. Vil heller bruge penge på hardware ;)
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg synes det ser godt ud!

Hvor stammer stolene fra?

;)
JYSK
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 22:48
Ja, jeg var lidt i tvilvl men havde nok det med vidvinkel i baghovedet. For ellers havde du valgt en lidt krum liste øverst på lærredet :-)

Jeg tænkte lidt på de 2 sub's. Hvordan spiller det? Jeg kan ikke se nogen enhed til at korrigere med eller er du bare heldig at det spiller som de står?

BS
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Hvordan klare jvc så lyst rum er den lys sterk nok samt hvor stort er dit lerred ?

<div id="myWatcherDiv" style="display:none;">
Jeg har dog både et sæt gardiner som dækker 80% og inden under det hænger et mørklægningsgardin. For det meste er det dog kun de ydereste gardiner der er trukket for, så man også kan få lidt luft igemmen fra vinduet.
I forhold til den sanyo Z5 jeg havde før er det en helt anden verden ang. lysstyrke. Dengang skulle både mørklægningsgardin og alm. gardin være for eller var det totalt umuligt at se noget.

Jeg har selv haft sanyo z5 og har skiftet til benq 5000 der var også kempe førskel, vores stue er også hel hvid ...

Jvc 350 er fantastisk flot projektor og jeg kunne læse mig til at den lamer heller ikke så meget , og der kan man ikke hel sige om benq ,,,,
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Ja, jeg var lidt i tvilvl men havde nok det med vidvinkel i baghovedet. For ellers havde du valgt en lidt krum liste øverst på lærredet :-)

Jeg tænkte lidt på de 2 sub's. Hvordan spiller det? Jeg kan ikke se nogen enhed til at korrigere med eller er du bare heldig at det spiller som de står?

BS
Nej jeg har intet rum korrektions udstyr så det kører rent på gefühlen så de højest sandsynligt langt fra korrekt indstillet men de er til gengæld indstillet som jeg godt kan li det lyder.
Det samme gælder for den sag skyld også resten en højttalerne. De er heller ikke indstillet med Pioneer rum-korrektions udstyret, af den simple grund at jeg synes det lyder bedre når jeg selv gør det.

Korrekt eller ej, jeg får den lyd jeg godt kan li. Kunne da være sjovt at prøve at få en pro kalibrering men jeg er ikke sikker på jeg ville bryde mig om lydbillede.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 09:40

Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

<div id="myWatcherDiv" style="display:none;">

Jeg har selv haft sanyo z5 og har skiftet til benq 5000 der var også kempe førskel, vores stue er også hel hvid ...

Jvc 350 er fantastisk flot projektor og jeg kunne læse mig til at den lamer heller ikke så meget , og der kan man ikke hel sige om benq ,,,,

Ja den udskiftning var absolut alle pengene værd, og projektoren bliver skam også brugt en del mere efter jeg skiftet, tildels pga at det ikke er noget problem at bruge den i dagtimerne med en smule lys i rummet.

For en ting er at jeg også godt kunne mørklægge da jeg havde sanyoen, men døren og vinduerne skulle være lukke får at mørklæggeningen var ok, og så bliver der godt nok indelukkede og varmt i et lille 14 m2 rum på en alm. sommerdag. Nu kan jeg sagtens have døren lidt på klem og vinduet åbent bag gardinerne uden det genere voldsom.

Mht til larm så siger den ikke meget, jeg lægger faktisk overhoved ikke mærke til den.
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juni-2010
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 18:42
Så fandt jeg din bio-tråd! Super fedt rum, og dejligt at se hvordan et dedikeret rum også kan være i lyse farver (så det hele ikke bliver så dyster)Thumbs Up
Er det god akustik i dit rum, for det virker ikke til at du har meget dæmpning på vægge osv.
Hvordan spiller sådan et Elac sæt egentlig? Har hørt at de skulle harmonere godt med Onkyo.
Super fed projektor forrestenWink 
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2011 kl. 13:33
Takker

Nej akustikken kunne være bedre, burde nok prøve med nogle bastraps i hjørnerne. Jeg har dog gulvtæppe og tunge gardiner der går helt ned til gulvet og fylder rimlig meget af væggen i den ene side af rummet.

Ang Elac så er jeg rimlig vild med deres Jet diskant lyd som er luftig, detaljeret og skarp uden at blive skinger. Synes de gør det rigtig godt til film, men kan også sagtens bruges til musik, så en god allround højttalere. 

Og ja min projektor er nok mit kæreste eje i biorummet, den er alle pengene værd og lidt til.
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
MMJ,75 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: V, Roskile
Point: 828
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MMJ,75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2011 kl. 20:36
ser godt ud Thumbs Up,,,,
Yamaha RX-A3020. - Panasonic TX-P55VT30. - DMP-BDT310. - Soavo-1 Piano Black. - Vienna Waltz Grand. - Energy Veritas 2.0Ci. - Monolith-DF+. - Infinity Cascade 15. - TANNOY REFERENCE. - Squeezebox T.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 09:40
Thanks Thumbs Up
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
dantheman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-August-2011
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dantheman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 23:30
Hej 

Hvor er opskriften på at lave sit eget lærred med gipsplade og maling ?

:)

Dan
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 14>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu