|
Aim´s bio "Now in stereo"18/7 2012 nye pic. side 1 |
Besvar ![]() |
Side <12345 14> |
Forfatter | ||
Aim ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1135 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6719&KW=Diy+l%E6rred&PN=0&TPN=2
Jeg har fulgt "RigoRigo" opskrift. Redigeret af Aim - 06-September-2011 kl. 22:03 |
||
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
|
||
![]() |
||
Aim ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1135 |
|
Går pt og overveje at slå til på det tilbud topsound kører med Elac fs 249 til 20.000 kr ialt.
Men men men, jeg frygter også mit rum er alt for småt til dem. Er det en fuldkommen tosset ide ? Ved godt min receiver heller ikke kan trække dem ordenligt, så den skal også skiftes hvis det er. |
||
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Du kan jo også vælge at se sådan på det, at de Elac er en investering i fremtiden.
Jeg tror faktisk godt, at din LX71 kan trække dem, den trak i det mindste mine 247 super flot, men der er jo lidt mere at trække i 249, men alligevel ![]() Redigeret af Hother - 11-September-2011 kl. 15:55 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
|
Umiddelbart vil jeg tro at de 249 kommer til at stå alt for kompakt i de hjørner uden luft omkring sig, til at de kommer til at spille optimalt.
Men man kan så sige at du har nogle super højtalere, hvis de engang kommer i større rum.
|
||
![]() |
||
|
Ja det er et godt tilbud også selv om man må "nøjes" med at få den i mocca farve. Rummet er kun 14 m2 men planen var evt. så at droppe subberne og supplere op med et par effektforstærkere til fronterne. Men man kan da selvfølgelig først lige se om den skulle kunne trække dem alene.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Ja det er også lidt i mine tanker fordi det er meningen vi skal flytte til noget større inden for et overskueligt årrække.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Det blev så ikke FS249 i denne omgang.
Jeg hoppet i stedet på 330 CE og en 241 cc som jeg fandt til en god pris i jylland. De er alle omwirede indeni med csn sølvkabler og for pokker de spiller godt. Jeg kunne jo ikke selv bestemme farven så nu skal der bruges lidt tid på lidt re-styling af rummet, men det er jo også meget fornøjligt at bruge lidt tid på. ![]() ![]() |
||
|
||
![]() |
||
MMJ,75 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: V, Roskile Status: Offline Point: 828 |
|
småt med godt
![]() |
||
Yamaha RX-A3020. - Panasonic TX-P55VT30. - DMP-BDT310. - Soavo-1 Piano Black. - Vienna Waltz Grand. - Energy Veritas 2.0Ci. - Monolith-DF+. - Infinity Cascade 15. - TANNOY REFERENCE. - Squeezebox T.
|
||
![]() |
||
|
Jo tak
Det er ikke størrelsen det er gørelsen
![]() |
||
|
||
![]() |
||
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
|
Super fed højtaler. Fik hørt den til det arrangement i Roskile som CSN-Teknikfik på stablen. Virkelig god lyd der kommer ud af den
![]() Redigeret af Sploink - 13-September-2011 kl. 21:56 |
||
![]() |
||
|
Har faktisk ikke hørt den i "original" udgave med Van den Hul indvendig terminering, men kan også kun forstille mig der er endnu mere hul igemmen med CSN sølvkablerne, de spiller i hvertfald over al forventning, ikke forstået på den måde at jeg havde regnet med de spillet dårligt ;)
Næste problem er jo at med så en relativ dyr højttaler burde man vel også overveje at udskifte receiveren
![]() Redigeret af Aim - 14-September-2011 kl. 10:11 |
||
|
||
![]() |
||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
|
Det ser rigtig lækkert ud! Jeg overvejede kort at snuppe dem, men de var ikke sorte, som jeg ønskede. Tror at du generelt har fået en bedre løsning end at tage de FS249ere. du har rigeligt med bass fra sub'sne.
Jeg må tilstå noget og det er at efter at hørt FS 509erne, så mangler Elac generelt dyb / attack bass, som en Sub kan klare med lethed. Til gengæld er jeg vild med Mellemtonen og diskanten. stort tillykke.! Husk at prøv dig frem, da Elac generelt er lette at drive rent Diskant mæssigt, de kan lyde metalliske med f.eks. Klasse D forstærkere "misforstå mig ikke" de lyder godt. dog kan det være en fordel at kigge andet steds. kig "lyt" som minimum på Denon 43xx, Anthem MRX-5/700 og Integra DTR 70/80.2/3
Redigeret af Kenzo85 - 21-September-2011 kl. 20:28 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 14> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |