recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airties 7410x elendig fjernbtjening - delvis løst
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airties 7410x elendig fjernbtjening - delvis løst

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Airties 7410x elendig fjernbtjening - delvis løst
    Sendt: 17-Marts-2020 kl. 07:42
Har lige fået fibernet  med TV fra Fibia/Waoo tv modtages igennem tv-boks.

Signalet mellem  fjernbetjeningen og boksen er simpelt så ringe, at signalet kun rækker nogle få meter, og fjernbetjeningen skal rettet direkte mod boksen for at virke.

Problemet må være i boksen, problemet er der både med den medfølgende fjernbetjening og min egen Harmony 650

Kan dette virkelig være rigtigt, og findes der løsning, udover selvfølgelig at rejse sig når der skal skiftes kanal (syntes faktisk, at dette vil være synd for konen at hun skal gøre det hvergang jeg vil se på noget andet Smile )




Redigeret af Benny From - 20-Marts-2020 kl. 07:46
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 08:30
Måske det er bedre med en IR forlænger af den type hvor man klæber en IR blaster diode ovenpå boksens IR modtager øje? Smile
Mvh. JørgenT
Til top
cjdanmark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Maj-2011
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjdanmark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 10:51
Tjek side 12 i vejledningen til boksen der viser hvordan man omstiller fjernbetjening til RF i stedet for IR, så er problemet løst.
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af cjdanmark cjdanmark skrev:

Tjek side 12 i vejledningen til boksen der viser hvordan man omstiller fjernbetjening til RF i stedet for IR, så er problemet løst.

Har læst vejledningen, og forstår omskiftningen - men jeg ønsker udelukkende at bruge en Logitech Harmony fjernbetjening

Mit tillægs spørgsmål er nu, om en Logitech Harmony Elite kan bruges, både til min receiver, tv osv som bruger IR signaler




Redigeret af Benny From - 17-Marts-2020 kl. 12:58
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2020 kl. 07:49
Jeg har flyttet og drejet bokse, dette har afhjulpet problemet en lille smule, men trods alt ikke helt.

Min mening om boksens evne til at modtage signalet fra fjernbetjeningen er alf for ringe
Til top
hjb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Februar-2021
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hjb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 14:27
Min fjernbetjening til Airties 7410x har mistet kontakten til boksen. Hvordan genoprettes forbindelsen?

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu