|
Airties boot loop. Bredbånd Nord. ["LØST"] |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||||
Lasse Vinther tyron ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Juli-2013 kl. 17:10 |
|||
Umiddelbart er den eneste løsning at opsige mit ip tv, returnere boksen og forsøge at bede om ip tv igen og leje en anden boks af dem. Fuldstændigt åndssvagt og spild af tid. Har i mon en anden og bedre løsning?
Redigeret af Lasse Vinther tyron - 26-Juli-2013 kl. 01:52 |
||||
![]() |
||||
The_Joshua ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Kan du ikke sætte TV-boksen direkte i fiberboksen og så lade dem fejlsøge den vej igennem, altså udenom routere?
I SEAS området har vi en packetfront fiberboks, som har udgangene og der sættes tv-boksene direkte i. De er ret firkantede på det område, da situationen ikke passer ind i deres "skabeloner" ;-) |
||||
![]() |
||||
Moerkbak ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2010 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
det er noget vrøvl, du har også den løsning at sætte din tilgin til igen og så lade dem fejlsøge på boksen. De er nød til at fejlsøge uden dit eget udstyr da de ikke kender det og dermed ikke kan vide hvordan det evt kan være påvirket af det. Sådan er det bare, at forsøge argumentere giver ingen mening for du ved ikke hvordan deres systemer et skruet sammen. |
||||
![]() |
||||
Lasse Vinther tyron ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jeg kunne godt sætte TV-boksen direkte i fiberboksen. Det vil dog ikke hjælpe noget da BbN ikke ønsker at fejlsøge på TV-boksen men blot undersøge (fejlsøge) routerens opsætning. Da jeg ikke har deres router sat op knækker snoren ligesom der.
|
||||
![]() |
||||
Lasse Vinther tyron ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Nej, det er ikke noget vrøvl. Jeg har ikke mulighed for at sætte deres Tilgin til. Ydermere, som skrevet i et andet svar, ønsker de ikke at fejlsøge på TV-boksen men kun på routeren. Uanset hvordan deres systemer er sat sammen, så virkede TV-boksen indtil det øjeblik hvor den "fryser" Jeg har intet ændret på opsætningen op til hvor problemet opstår. Jeg har iøvrigt svært ved at forstå hvorledes min router skulle kunne forårsage en fejl i TV-boksen der gør at den nu på andet døgn konstant rebooter. |
||||
![]() |
||||
Nicolai-S ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Struer Status: Offline Point: 42 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Ved og sætte din tilgin router til og lade dem fejlsøge den, og når så din tv boks stadig ikke virker, hvis det virkelig er tv boksen der er et problem. Vil routeren være udelukket som problemet, og så vil de nok fokusere på noget andet, evt. din tv-boks. For har da min tvivl på de bare siger "Det er dit eget problem makker" derfra. |
||||
Panasonic TX-42G20 - Onkyo TX-SR308(Beovox CX100/CX50) - Raspberry Pi(Openelec)
|
||||
![]() |
||||
Lasse Vinther tyron ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Som skrevet tidligere har jeg ikke mulighed for at sætte deres Tilgin router til. Ellers havde det selvfølgelig været løsningen. Kundeservicemedarbejderen jeg talte med kunne umiddelbart sagten forstå min frustration med uden at kunne fejlfinde på deres router kunne han ikke tilbyde at bytte den. Visse andre "steder" kan man indsende en muligvis defekt vare til reparation/ombytning mod at man, såfremt varen ikke er defekt, betaler dem for ulejligheden. Den fremgangsmåde kunne have reddet mig i denne situation.
|
||||
![]() |
||||
Lasse Vinther tyron ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
En anden mulighed er også at give Bredbånd Nord fjernadgang til min router. Det er ikke noget problem. Så kan de fejlsøge lige så tosset de vil. Men man kan vel ikke forlange at de kender "alle" mere eller mindre eksotiske routere, deres kunder kunne finde på at tilslutte.
|
||||
![]() |
||||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Har du smidt Tilgin routeren ud?
Redigeret af Droid - 24-Juli-2013 kl. 20:39 |
||||
![]() |
||||
Lasse Vinther tyron ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jeg må indrømme at jeg kan ikke huske hvor den er blevet af ![]() Hvad end der er sket med den burde jeg nok have ladt den ligge og samle støv indtil sådanne situationer opstår. Det er også muligt at de ønsker den retur hvis vi opsiger vores fiberforbindelse hos Bredbånd Nord. Men den tid, den sorg. Grunden til at Tilgin routeren ikke har været i brug, andet end en meget kort periode skyldes flere ting. Jeg havde på det tidspunkt en lille server stående i huset. Det var en anelse vanskeligt at få sat Tilgin'en til at fungere optimalt med serveren. Kundeservice kunne ikke hjælpe. Vi havde IP-telefoni hos Bredbånd Nord på det tidspunkt. Vores telefon var tysk indkøbt og skulle derfor have Caller ID på en anden måde end som normalt i Danmark (ETSI-FSK i stedet for DTMF, vist nok), Dette burde ikke være et problem. Jeg kontaktede kundeservice og de tilpassede routeren. Deværre virkede hvad end de gjorde ikke. Jeg ændrede så selv indstillingerne i routeren og fik det til at virke. Desværre virkede det som om at routeren dagligt hentede en profil hos Bredbånd Nord og dermed satte routeren tilbage til "standard". Så jeg fandt en anden router jeg havde nemmere ved selv at bestemme over og konfigurere til mine behov.
|
||||
![]() |
||||
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Nu ved jeg ikke hvordan det er ved bredbånd nord, men i trefors område kan man kun boote tv boksen med tilgins egen router tilkoblet. Det er noget med at Tilgin routerens dhcp server er sat specielt op til at levere nogle dhcp options, som ikke virker på andre routere. Måske er det det du er rendt ind i.
|
||||
/Peter
|
||||
![]() |
||||
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Men du kunne jo prøve at sætte din Tv boks til direkte og se om den starter op. Hvis den gør det så skal du igang med at finde fejlen på din router.
|
||||
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |