recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airties boot loop. Bredbånd Nord. ["LØST"]
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airties boot loop. Bredbånd Nord. ["LØST"]

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Lasse Vinther tyron Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse Vinther tyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Nu ved jeg ikke hvordan det er ved bredbånd nord, men i trefors område kan man kun boote tv boksen med tilgins egen router tilkoblet. Det er noget med at Tilgin routerens dhcp server er sat specielt op til at levere nogle dhcp options, som ikke virker på andre routere. Måske er det det du er rendt ind i.

Det skulle ikke være tilfældet her.
Desuden har TV-boksen virket på samme router med samme firmware med samme indstillinger indtil det øjeblik hvor TV-boksen frøs. Jeg er 100% sikker på at routeren ikke er problemet.
Til top
Lasse Vinther tyron Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse Vinther tyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Men du kunne jo prøve at sætte din Tv boks til direkte og se om den starter op. Hvis den gør det så skal du igang med at finde fejlen på din router.

TV-boksen har været sat til direkte. Det lader ikke til at virke.
Desuden har TV-boksen virket på samme router med samme firmware med samme indstillinger indtil det øjeblik hvor TV-boksen frøs. Jeg er 100% sikker på at routeren ikke er problemet.

Hvis man kan stole på visningen af opstartsproceduren når routeren slet ikke til det punkt hvor den anmoder om en IP-adresse. Den kommer til anden firkant "starter software". Den når dog tilsyneladende ikke at starte softwaren inden den genstarter.
Det er uanset om den er tilsluttet routeren, fiberboksen eller ikke er tilsluttet nogen af delene.
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Lasse Vinther tyron Lasse Vinther tyron skrev:

Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Nu ved jeg ikke hvordan det er ved bredbånd nord, men i trefors område kan man kun boote tv boksen med tilgins egen router tilkoblet. Det er noget med at Tilgin routerens dhcp server er sat specielt op til at levere nogle dhcp options, som ikke virker på andre routere. Måske er det det du er rendt ind i.

Det skulle ikke være tilfældet her.
Desuden har TV-boksen virket på samme router med samme firmware med samme indstillinger indtil det øjeblik hvor TV-boksen frøs. Jeg er 100% sikker på at routeren ikke er problemet.

Jamen hvis du er så sikker. Så kobel da din tv-boks direkte på og se om den virker? Så hvis den ikke gør. Kan du bede om den nu.
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Lasse Vinther tyron Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse Vinther tyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 11:05
Ved i om TV-boksen kan startes i en slags "failsafe" (som jeg kan med eks. routeren) og så evt. tilsluttes en PC gennem Telnet, SSH eller andet?
Måske det det er muligt at flashe nyt software på TV-boksen gennem USB porten?
Til top
Lasse Vinther tyron Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse Vinther tyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Oprindeligt skrevet af Lasse Vinther tyron Lasse Vinther tyron skrev:

Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Nu ved jeg ikke hvordan det er ved bredbånd nord, men i trefors område kan man kun boote tv boksen med tilgins egen router tilkoblet. Det er noget med at Tilgin routerens dhcp server er sat specielt op til at levere nogle dhcp options, som ikke virker på andre routere. Måske er det det du er rendt ind i.

Det skulle ikke være tilfældet her.
Desuden har TV-boksen virket på samme router med samme firmware med samme indstillinger indtil det øjeblik hvor TV-boksen frøs. Jeg er 100% sikker på at routeren ikke er problemet.

Jamen hvis du er så sikker. Så kobel da din tv-boks direkte på og se om den virker? Så hvis den ikke gør. Kan du bede om den nu.

Direkte på hvad?
TV-boksen har været direkte tilsluttet fiberboksen, det virker ikke bedre, og at prøve TV-boksen på Bredbånd Nords router er desværre ikke muligt.

Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 11:10
Okay jamen hvis den ikke virker direkte på fiberboksen så er det jo et problem. Så skal den vel byttes til ny.
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Lasse Vinther tyron Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse Vinther tyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Okay jamen hvis den ikke virker direkte på fiberboksen så er det jo et problem. Så skal den vel byttes til ny.

Tja, men Bredbånd Nord vil IKKE bytte TV-boksen medmindre jeg kan tilslutte den deres Tilgin router.
Så kan de nemlig fejlsøge på Tilgin routeren og sikre sig at det ikke er et router problem.

Som det er nu kan (vil) de ikke fejlsøge min Linksys WRT54GL v. 1 (firmware OpenWrt Backfire 10.03.1) router og/eller godtage mine forklaringer.
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 11:37
Kan du ikke bare tage din tv boks over til en der har en tilgin boks så? Mon ikke du har en ven eller bekendt eller familie med en tilgin?

Du kan ikke forvente en udbyder skal gå ind og fejlsøge på udstyr de ikke har kendskab eller ejerskab over. Sådan er det bare, alle dine argumenter er ligegyldige uanset hvor teknisk korrekte de så end er. Der er procedurere der skal overholdes den slags steder, ellers er det ikke skalerbart at drive en support organisation.


Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

Kan du ikke bare tage din tv boks over til en der har en tilgin boks så? Mon ikke du har en ven eller bekendt eller familie med en tilgin?

Du kan ikke forvente en udbyder skal gå ind og fejlsøge på udstyr de ikke har kendskab eller ejerskab over. Sådan er det bare, alle dine argumenter er ligegyldige uanset hvor teknisk korrekte de så end er. Der er procedurere der skal overholdes den slags steder, ellers er det ikke skalerbart at drive en support organisation.





Off Topic:
Der er jeg bestemt ikke enig. Alt kan ikke bare kommes i kasser og rammer og der VIL opstå situationer der ikke passer I deres skabeloner. I SEAS området havde jeg en længere diskussion om en "stjålen IP-adresse til internettet de heller ikke ville fejlsøge på, idet der sad et trådløst AP på forbindelsen til TV-boksen!! Dermed var der for mange MAC-adresser. Fejlen blev alligevel fundet, men kun ved hjælp af en af de medarbejdere der ikke fulgte en dertil indrettet manual. Fejlen lå i deres eget VOIP system i fiberboksen. Kunderne er jo som i det her tilfælde helt trængt op i en krog. Jeg ville låne en Tilgin og lave den opsætning de forlanger (medmindre den ikke kan sættes til hos andre kunder).
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 11:53
optimalt set har du ret, men realiteten er at udbyderne er utroligt presset på prisen. Og danskerne er ualmindeligt "prisbevidste" (læs nærrige og ikke særlig loyale) og der skal derfor prisoptimeres alle steder.
Til top
Lasse Vinther tyron Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse Vinther tyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

Kan du ikke bare tage din tv boks over til en der har en tilgin boks så? Mon ikke du har en ven eller bekendt eller familie med en tilgin?

Du kan ikke forvente en udbyder skal gå ind og fejlsøge på udstyr de ikke har kendskab eller ejerskab over. Sådan er det bare, alle dine argumenter er ligegyldige uanset hvor teknisk korrekte de så end er. Der er procedurere der skal overholdes den slags steder, ellers er det ikke skalerbart at drive en support organisation.



Som tidligere skrevet: En anden mulighed er også at give Bredbånd Nord fjernadgang til min router. Det er ikke noget problem. Så kan de fejlsøge lige så tosset de vil. Men man kan vel ikke forlange at de kender "alle" mere eller mindre eksotiske routere, deres kunder kunne finde på at tilslutte.

Jeg kender ikke nogen med en Tilgin. Desuden er det en løsning der kræver at Bredbånd Nord skal åbne for at at min TV-boks skal have adgang fra en andens Tilgin router og dermed en anden adresse (postadresse). Jeg kan sagtens forestille mig at det ikke passer i deres supportskema.
Til top
Lasse Vinther tyron Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse Vinther tyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

optimalt set har du ret, men realiteten er at udbyderne er utroligt presset på prisen. Og danskerne er ualmindeligt "prisbevidste" (læs nærrige og ikke særlig loyale) og der skal derfor prisoptimeres alle steder.

Så nu får de den "billige" løsning at jeg opsiger mit IP-TV. Returnerer boksen. De skal kontrollere boksen inden de evt. sender den ud til en anden kunde. Jeg venter et stykke tid. Bestiller IP-TV igen. De sender mig en ny boks. Det virker (med samme router).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu