recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airties tilslut HDD Waoo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airties tilslut HDD Waoo

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2011 kl. 21:40
Jeg kan nu berette om, at det KAN lade sig gøre at tilslutte en ekstern harddisk til sin Airties 7120.

Jeg låste systemet op med pinkode, satte  harddisken til. Efter lidt tid begyndte harddisken at blinke. Kort tid efter virkede fjernbetjeningen til stb'en ikke. Jeg slukkede systemet, der opdaterede sin software og  derefter kunne jeg optage på harddisken. Om et af trinene kunne være undgået kan jeg ikke sige, men det var den her rækkefølge jeg fulgte og derefter havde mulighed for at optage. Jeg kan både optage og stadig se andre kanaler.
Til top
MS0708 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MS0708 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 13:21
Jeg fik det også kort til at virke i går. Men her til morgen, efter jeg har haft min HDD formateret, så virker det ikke mere..

The_Joshua: Kan du fortælle mig om min HDD skal være formateret på en bestemt måde? Den er pt. NTFS formateret (standard) - men er i tvivl om den var det før.
HDD-en starter fint op (lys i dioden) men jeg kan ikke optage når jeg trykker på optage knappen på min STB fjernbetjening. Dog virker start/stop? Synes at det virker underligt, da den må lagre det et eller andet sted - eller er det mig der er helt gal på den?

Håber nogle kan hjælpe.

/MS0708
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 14:40
Min harddisk blev sat direkte i fra mit Panasonic og det filformat som kørte der. Jeg tror ikke det var et kendt format, men ved det ikke.
 
Jeg har også været hos en anden hvor vi prøvede med en LaCie harddisk, men den kunne ikke lige fanges af set top boksen. Jeg ved ikke om det kun er nogle bestemte typer den kan håndtere, om der evt. skal være separat usb-tilslutning til strøm. Begge usb-stik til harddisken er sat i set top boksen hos mig.
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 14:41
Start/stop bliver lagret i boksens egen hukommelse. Efter jeg satte min hdd til, fik jeg f.eks. i guide-menuen når jeg trykker på blå cirkel, en række vlagmuligheder og her optræder rød cirkel nu med mulighed for optagelse.
Til top
MS0708 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MS0708 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 14:44
Skal det forstås sådan at dine ene HDD er sat til i dit fjernsyn eller er det fordi du har en anden boks en jeg har (Panasonic).

Jeg prøver igen og se om jeg kan få det til at virke. Evt. med en FAT32 formatering af HDD. Ved ikke om det virker - men man ved aldrig.

Ellers tak for input.

Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 14:49
Nej, mit Panasonic fjernsyn har også mulighed for optagelse og blev benyttet til det inden vi fik fibernet og nye bokse, der eliminerede fjernsynets muligheder. Jeg har en AirTies 7120 STB, hvor hdd nu er isat.
Til top
MS0708 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MS0708 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 14:50
Ok, lyder mere rigtigt i mit hoved :) Jeg vil give det et forsøg og se om jeg kan få det til at virke - det mest irriterende er jo at det har virket....
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 14:54
Har du åbnet boksen med kode?
Til top
MS0708 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MS0708 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 14:56
Ja det har jeg prøvet. Og både haft HDD siddende i da jeg åbnede og også åbnet og herefter sat HDD i. Har dog ikke haft "porblemet" som du beskrev med at det hele frøs og en reboot var nødvendig. Det er lidt irriterende at man ikke kan resette boksen - kunne forestille mig at det har noget med firmware at gøre måske?
Til top
spacejam Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spacejam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af The_Joshua The_Joshua skrev:

Har du åbnet boksen med kode?
 
Hvad er det for en kode, hvor får man den oplyst.?????
Til top
MS0708 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MS0708 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 19:40
Jeg fik min ved at ringe til Waoo kundeservice.
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 20:35
Min kom med brev. Prøv evt. 0000, som er standard inden man selv laver den om.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu