|
Airties tilslut HDD Waoo |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
maritrema ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-November-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan du stadig bruge din USB hard disk til at optage fra Airties 7120?
Er det en ganske almindelig ekstern hard disk, som udelukkende får strøm gennem USB kabel? Er der andre, som har fået det til at fungere? Har i denne uge fået en Airties 7120 fra Energimidt/Waoo, fordi min Motorola boks ikke fungerede med start-forfra.
|
|
![]() |
|
The_Joshua ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
Ja, den virker, Der er en Acer harddisk med dobbelt usb-tilslutning, og begge sidder i Airties da den har to usb-porte. Om det er nødvendigt med begge skal jeg lade være usagt.
|
|
![]() |
|
MS0708 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Oktober-2011 Status: Offline Point: 6 |
Det giver simpelthen ingen mening.
Jeg har prøvet både at tilslutte min Western Digital, min Seagate og nu en helt tredje hvor der ovenikøbet er ekstern strøm til. Og ingen af dem bliver registreret.
Det virkede en kort overgang, men ikke længere.
Nogle gode ideer til hvorfor? Evt. den fremgangsmåde du har brugt?
Gode råd er kærkomne :)
/Mikael
|
|
![]() |
|
The_Joshua ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
Jeg var inde i menusystemet og "åbne" det med koden "0000"
Men på Airties' hjemmeside står der et eller andet sted under 7120, at der kan tilsluttes hd, bare ikke hvordan man gør.
|
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Mener disken skal være formateret med FAT32?
Tror også Airties skal være helt slukket når disken tilsluttes USB-stikket. NB: husk der er en 4Gb grænse for filer på FAT32 - der er altså grænser for hvor lange optagelser man kan lave. |
|
![]() |
|
maritrema ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-November-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 3 |
Hvis der er en grænse på 4 GB, er det jo ikke et alternativ til en traditionel harddisk-optager?
Troede lige, at jeg kunne sende den gamle harddisk-optager på pension.
|
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Så kan du vel bare snuppe modellen med indbygget harddisk, jeg antager at den ikke ligger under for samme begrænsning.
Bemærk jeg gætter, har ikke prøvet det selv.
|
|
![]() |
|
Ja, det er vel indlysende at modellen med indbygget harddisk virker
![]() Det er selvfølgelig den forkromede og desværre også dyre løsning.
|
|
![]() |
|
Jeg har tænkt mig at forsøge mig med løs USB-disk og se om det ikke er tilstrækkeligt til vores behov - ellers må det blive modellen med indbygget disk.
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Kan i prøve at formatere i ext2 eller andet "linux" og se om det virker?
|
|
.....
|
|
![]() |
|
Ole77 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2013 Sted: Vamdrup Status: Offline Point: 13 |
Jeg kan se at det er et godt stykke tid siden denne tråd sidst var aktiv men jeg har lige et spørgsmål.
Jeg har idag fået en Airties 7210 i stedet for den gamle airties 7120. Jeg kan se på deres hjemmeside at den skulle kunne optage på usb men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg har bare prøvet med en usb nøgle. Når den er formateret i fat 32 opretter boksen en pvr folder men jeg kan stadig ikke optage noget. Nogen der ved hvorfor ikke?
|
|
![]() |
|
Mener det er deaktiveret i Waoo's version af firmwaren.
Skide irriterende hvis du spørger mig, specielt i en tid hvor mange bare kan koble en USB harddisk til deres fjernsyn og optage på den fra DVB-C. Endnu et punkt hvor Waoo halter efter Kabel-TV. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |