recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airties tilslut HDD Waoo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airties tilslut HDD Waoo

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
maritrema Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-November-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maritrema Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 22:14
Kan du stadig bruge din USB hard disk til at optage fra Airties 7120?

Er det en ganske almindelig ekstern hard disk, som udelukkende får strøm gennem USB kabel?

Er der andre, som har fået det til at fungere?

Har i denne uge fået en Airties 7120 fra Energimidt/Waoo, fordi min Motorola boks ikke fungerede med start-forfra.
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 08:55
Ja, den virker, Der er en Acer harddisk med dobbelt usb-tilslutning, og begge sidder i Airties da den har to usb-porte. Om det er nødvendigt med begge skal jeg lade være usagt.
Til top
MS0708 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MS0708 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 09:02
Det giver simpelthen ingen mening.
 
Jeg har prøvet både at tilslutte min Western Digital, min Seagate og nu en helt tredje hvor der ovenikøbet er ekstern strøm til. Og ingen af dem bliver registreret.
 
Det virkede en kort overgang, men ikke længere.
 
Nogle gode ideer til hvorfor? Evt. den fremgangsmåde du har brugt?
 
Gode råd er kærkomne :)
 
/Mikael
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 09:23
Jeg var inde i menusystemet og "åbne" det med koden "0000"
 
Derudover har jeg intet gjort. Jeg tog den direkte fra mit Panasonic G20 hvor hdd havde fungeret som optager der.
Men på Airties' hjemmeside står der et eller andet sted under 7120, at der kan tilsluttes hd, bare ikke hvordan man gør.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 13:40
Mener disken skal være formateret med FAT32?

Tror også Airties skal være helt slukket når disken tilsluttes USB-stikket.

NB: husk der er en 4Gb grænse for filer på FAT32 - der er altså grænser for hvor lange optagelser man kan lave.


Til top
maritrema Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-November-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maritrema Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2011 kl. 17:18
Hvis der er en grænse på 4 GB, er det jo ikke et alternativ til en traditionel harddisk-optager?

Troede lige, at jeg kunne sende den gamle harddisk-optager på pension.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2011 kl. 19:09
Så kan du vel bare snuppe modellen med indbygget harddisk, jeg antager at den ikke ligger under for samme begrænsning.

Bemærk jeg gætter, har ikke prøvet det selv.


Til top
maritrema Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-November-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maritrema Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2011 kl. 19:23
Ja, det er vel indlysende at modellen med indbygget harddisk virker Wink

Det er selvfølgelig den forkromede og desværre også dyre løsning.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2011 kl. 19:50
Jeg har tænkt mig at forsøge mig med løs USB-disk og se om det ikke er tilstrækkeligt til vores behov - ellers må det blive modellen med indbygget disk.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 12:05
Kan i prøve at formatere i ext2 eller andet "linux" og se om det virker?
.....
Til top
Ole77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Juli-2013
Sted: Vamdrup
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 15:26
Jeg kan se at det er et godt stykke tid siden denne tråd sidst var aktiv men jeg har lige et spørgsmål.

Jeg har idag fået en Airties 7210 i stedet for den gamle airties 7120. Jeg kan se på deres hjemmeside at den skulle kunne optage på usb men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg har bare prøvet med en usb nøgle. Når den er formateret i fat 32 opretter boksen en pvr folder men jeg kan stadig ikke optage noget. Nogen der ved hvorfor ikke?
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 15:56
Mener det er deaktiveret i Waoo's version af firmwaren.

Skide irriterende hvis du spørger mig, specielt i en tid hvor mange bare kan koble en USB harddisk til deres fjernsyn og optage på den fra DVB-C. Endnu et punkt hvor Waoo halter efter Kabel-TV.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu