recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airties tilslut HDD Waoo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airties tilslut HDD Waoo

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Ole77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Juli-2013
Sted: Vamdrup
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 21:03
Jeg kan jo godt se grunden til det fra deres side da de jo så ikke får solgt mange med indbygget hdd. Men det kunne være der var en vej uden om ved at låse op på en eller anden måde.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 21:21
Det kan godt være det er derfor, men jeg synes den med harddisk er for dyr og føler mig ærligt talt fristet til at gå tilbage til Yousee og DVB-C, bl.a. Fordi jeg så kan optage ved bare at sætte USBdisk i TVet.
Til top
jeps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juli-2004
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2013 kl. 09:40
Jeg tror nu ikke Waoo er bekymret for salget af deres bokse.
Jeg tror mere problemet ligger ved rettighedshaverne af programmerne.
Det er nok også problematisk at skulle supportere alle mulige kombinationer, selvom det ikke lige er support, som belaster Waoo allermest  Confused

Waoo er nok ikke store til til at få samme rettigheder som YouSee, heller ikke på dette punkt.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2013 kl. 10:19
@jeps Hvordan vil du så forklare at alle TV producenterne uanset deres størrelse har indbygget mulighed for at optage på en USBdisk ?

Jeg tror også at det er fordi Waoo vil tvinge os over på den højere leje til en boks med indbygget disk.

Når TVproducenterne kan sørge for at optagelserne kun kan bruges med det TV der har optaget, bør Airties kunne det samme.
Til top
jeps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juli-2004
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2013 kl. 13:19
Det ved jeg da heller ikke om jeg kan forklare.

Licenshaverne kræver at det digitale signal er krypteret i hele kæden.
Det vil sige at signalet også skal være krypteret på hdd, elllers kunne man tage hdd ud og dermed have en ikke krypteret kopi.

Hvorfor Waoo ikke implementere denne funktionalitet i deres Airties bokse ved jeg ikke.
Et gæt kunne være manglende kræfter til at kryptere signalet til USB i realtime.



Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2013 kl. 14:40
Jeg gætter på at indmaden i de to airties bokse er helt ens bortset fra at der sidder en harddisk indbygget den ene.

Som det fremgår af airties hjemmeside understøtter den anden jo USB harddisk (såfremt deres kunde Waoo) måtte ønske det.
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 06:54
Oprindeligt skrevet af Ole77 Ole77 skrev:

Jeg kan se at det er et godt stykke tid siden denne tråd sidst var aktiv men jeg har lige et spørgsmål.

Jeg har idag fået en Airties 7210 i stedet for den gamle airties 7120. Jeg kan se på deres hjemmeside at den skulle kunne optage på usb men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg har bare prøvet med en usb nøgle. Når den er formateret i fat 32 opretter boksen en pvr folder men jeg kan stadig ikke optage noget. Nogen der ved hvorfor ikke?


Hej Ole.
Hvordan kan det være at du har fået en 7210? Jeg har selv en 7120, men har en del problemer med den.
Til top
Ole77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Juli-2013
Sted: Vamdrup
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 12:43
På min 7120 havde jeg det problem at hvis jeg på mit tv gik væk fra HDMI1 hvor boksen sad til så begyndte den ofte at hakke i billedet når jeg vendte tilbage hvis boksen havde stået tændt i mellemtiden. Dette gjorde sig også gældende hvis jeg havde haft tv'et slukket og så tænder det igen og går hen på HDMI1 uden at tv boksen havde været slukket. Når det skete blev jeg nødt til at genstarte tv boksen og nogle gange låste ting så som menu'en sig fast så jeg blev nødt til at tage strømmen på boksen. Dette kunne ske nogle gange om dagen.
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 13:18
Tak for svaret.
Det lyder til at jeg skal prøve at få fat på dem, da jeg tit har problem med sort skærm, også efter skift af hdmi indgang, så skal der også tages strøm for at den virker igen.
Til top
Ole77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Juli-2013
Sted: Vamdrup
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 13:26
Ja de sagde ellers at de aldrig havde hørt om det problem før men det siger de sikkert også til dig. En af mine venner havde et problem i selve fiber boksen og der sagde kundeservice at det problem havde de aldrig hørt om før men da teknikeren kom ud sagde han at det var et typisk problem og han skiftede denne del næsten dagligt i forskellige bokse.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2013 kl. 17:20
Kan man sætte en ekstra harddisk til en air 7130? Eller åbne og sætte en større i?
Til top
Jubas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Aarhus, DK
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jubas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Kan man sætte en ekstra harddisk til en air 7130? Eller åbne og sætte en større i?


Man kan godt sætte en større disk i, som den selv formaterer. Det går naturligvis ud over garantien.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu