recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive højtaler - ELAC AM 180
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktive højtaler - ELAC AM 180

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aktive højtaler - ELAC AM 180
    Sendt: 24-December-2012 kl. 20:51
Hej



Har lige et julegave spørgsmål..... altså en julegave til mig selv Wink

Er der nogen som kender og har erfaring med den aktive højtaler "ELAC AM 180" ?



Den får jo god kritik, og kunne godt tænke mig at prøve den, men kender ikke til nogen forhandler i Århus området, som har denne til salg?
Kan det passe at nærmeste forhandler er Av-connection i Sønderborg?



Glædelig jul
Mvh
LBA75
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 09:12
Generelt er der desværre ikke mange elac forhandlere i dk, hvilket er ret sørgeligt, da det er et ret godt mærke. Der var en i aalborg, men butikken måtte desværre lukke. Jeg ved han havde kunder helt nede fra Midtjylland, så det kunne tyde på der ikke er elac forhandlere nede hos jer.

Så av Connection er nok det tætteste på?
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Generelt er der desværre ikke mange elac forhandlere i dk, hvilket er ret sørgeligt, da det er et ret godt mærke. Der var en i aalborg, men butikken måtte desværre lukke. Jeg ved han havde kunder helt nede fra Midtjylland, så det kunne tyde på der ikke er elac forhandlere nede hos jer.

Så av Connection er nok det tætteste på?


Hmmmm, det var det jeg frygtede Confused


Er der nogen som har erfaring med disse, og vil dele et par ord?


Mvh
LBA75
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 10:33
Desværre kender jeg ikke de nævnte højtalere - selvom jeg selv er ret vild med Elac. Hvis jeg var dig, så ville jeg efter jul ringe til CSN-Teknik, og tale med Christian, og bed om hans ærlige svar på dine spørgsmål. Christian er en fin fyr, men vil pokkers gerne snakke. Jeg betragter faktisk Christian som en ven - han har hjulpe mig en delSmile 
 


Redigeret af Hother - 25-December-2012 kl. 10:36
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 12:01
Jeg har hørt dem, og de er ganske udmærkede, dog ret dyre ift ydelsen. Til prisen vil jeg hellere have fat i et sæt AVI ADM9. De koster omkring 11k, er mere alsidige, kraftigere og med en fremragende DAC fra Wolfson. De spiller bare bedre.

ADM9 fås også med Scanspeak-diskant til omkring 13k, som er pengene værd IMO. Vassago Hifi har ADM9 og ADM40

Redigeret af Ukke - 25-December-2012 kl. 12:52
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 12:19
I samme prisleje ville jeg lytte til Dynaudio Xeo......

Klaus


Redigeret af KlausDM - 25-December-2012 kl. 12:19
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Desværre kender jeg ikke de nævnte højtalere - selvom jeg selv er ret vild med Elac. Hvis jeg var dig, så ville jeg efter jul ringe til CSN-Teknik, og tale med Christian, og bed om hans ærlige svar på dine spørgsmål. Christian er en fin fyr, men vil pokkers gerne snakke. Jeg betragter faktisk Christian som en ven - han har hjulpe mig en delSmile 
 

Hej Hother


Ja, har haft Christian i tankerne.... han er jo meget service minded, men da jeg ikke er helt sikker på om det bliver ELAC AM180 til mig, så har jeg det lidt skidt med at udnytte/bruge hans tid.
Er ikke meget for at brænde af 10K af, hvis jeg ikke først kan høre udstyret - og helst prøve i eget hjem først..... de skal nemlig spille en forholdsvis stor stue op.... ikke til fest, men til overbevisende baggrundsstøj (støttet af en velodyne syb).


Han bor dog tæt på svigermekanikken, så kan jo arrangere et smut forbi Wink

Mvh
LBA75
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Jeg har hørt dem, og de er ganske udmærkede, dog ret dyre ift prisen. Til prisen vil jeg hellere have fat i et sæt AVI ADM9. De koster omkring 11k, er mere alsidige, kraftigere og med en fremragende DAC fra Wolfson. De spiller bare bedre.

ADM9 fås også med Scanspeak-diskant til omkring 13k, som er pengene værd IMO. Vassago Hifi har ADM9 og ADM40
Og store ift størrelsenLOL
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Jeg har hørt dem, og de er ganske udmærkede, dog ret dyre ift prisen. Til prisen vil jeg hellere have fat i et sæt AVI ADM9. De koster omkring 11k, er mere alsidige, kraftigere og med en fremragende DAC fra Wolfson. De spiller bare bedre.

ADM9 fås også med Scanspeak-diskant til omkring 13k, som er pengene værd IMO. Vassago Hifi har ADM9 og ADM40
Og store ift størrelsenLOL

Hæh, mente dyre ift ydelsen :) 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Jeg har hørt dem, og de er ganske udmærkede, dog ret dyre ift prisen. Til prisen vil jeg hellere have fat i et sæt AVI ADM9. De koster omkring 11k, er mere alsidige, kraftigere og med en fremragende DAC fra Wolfson. De spiller bare bedre.

ADM9 fås også med Scanspeak-diskant til omkring 13k, som er pengene værd IMO. Vassago Hifi har ADM9 og ADM40
Og store ift størrelsenLOL

Hæh, mente dyre ift ydelsen :) 
Of course, ku' bare ikke dy migLOL
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 13:32
Det skulle ikke være noget problem at låne et par ADM 9.1 hos Vassago, så den mulighed er der jo altid.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

ADM9 fås også med Scanspeak-diskant til omkring 13k, som er pengene værd IMO. Vassago Hifi har ADM9 og ADM40

De har da ikke ADM40 på deres hjemmeside? :S
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu