recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive højtaler - ELAC AM 180
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktive højtaler - ELAC AM 180

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

ADM9 fås også med Scanspeak-diskant til omkring 13k, som er pengene værd IMO. Vassago Hifi har ADM9 og ADM40

De har da ikke ADM40 på deres hjemmeside? :S

ADM40 er "build to order". Tror René havde en håndfuld hjemme på bestilling. De er muligvis allerede blevet solgt. 
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 16:31

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

ADM9 fås også med Scanspeak-diskant til omkring 13k, som er pengene værd IMO. Vassago Hifi har ADM9 og ADM40

De har da ikke ADM40 på deres hjemmeside? :S

ADM40 er "build to order". Tror René havde en håndfuld hjemme på bestilling. De er muligvis allerede blevet solgt. 

Såvidt jeg kan erfare fra Rene, er det ikke muligt at få dem fra Ashley (AVI).

De vil vist helst selv sælge dem.
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2012
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

I samme prisleje ville jeg lytte til Dynaudio Xeo......

Klaus

Enig. Hvis du bor i Århus-området, hvad det lyder til, så tag en tur i Tape Connection nede ved havnen og lyt til Dynaudio Xeo.

Dynaudio laver generelt nogle rigtig gode, velafbalancerede og neutralt-spillende højttalere, uden at det bliver hverken klinisk eller kedeligt.

Jeg har selv et sæt Dynaudio, jeg er utrolig glad for, og som jeg har købt hos Tape Connection i Århus.

Mvh
Henrik
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2012 kl. 09:59
Hej

Okay, må lytte til Dynaudio Xeo.....
Har nu alligevel dannet mig et indtryk af at Elac AM180 er hakket bedre (ud fra tests i 2 x norske Hifi blade), men det må jo testes med egne ører alligevel Tongue

Tak for jeres inputs

Mvh
LBA75
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2012 kl. 10:10
Elac er fine højttalere, men jeg ville til enhver tid vælge Dynaudio over Elac.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2012 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Elac er fine højttalere, men jeg ville til enhver tid vælge Dynaudio over Elac.

Klaus
Lad nu den ærede spørger gøre sine erfaringer, og få lyttet - og checket med sin pengepung. Jeg ville også selv i visse tilfælde vælge Dynaudio afhængig af hvad de skal bruges til.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 10:34
Så er der lige link til en test af disse ELAC AM 180

Bliver godt nok fristet.... ender nok med indkøb af disse Smile

Redigeret af LBA75 - 14-Januar-2013 kl. 16:31
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 09:16
Morgen

Kom lige til at tænke på stand by strøm, på sådanne højtalere.

De bruger jo ikke meget, når musikken ikke spiller - men er der nogen, som har erfaring med hvad sådanne eller ligende højtalere bruger i strøm, når de "bare" er tændte?

Mvh
Lba75
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 11:51
Dynaudio :-)
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Aktier ? Wink
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Aktier ? Wink

Jeg har overvejet det

Syntes at deres højtalere spiller helt fantastisk .
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 17:20
Er jo i Norge på kursus, men må ned til TC og lytte på dem.....

Mhv
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu