|
Aktuel Windows opdatering - bliver ikke færdig? |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
Jespus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sjovt. Har lige kørt omtalte funktionsopdatering. Det tog 0,0 dut på en budget bærbar.
|
|
![]() |
|
Kristian3th ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2010 Sted: Vsj Status: Offline Point: 126 |
Sidder og tænker i mit stille sind, at jeg er glad for min Mac :-)
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Jeg sidder i mit stille sind og tænker jeg er glad for min Windows baserede computer. Generelt er det (efter min mening) ret uproblematisk at have Windows. Det er uhyre sjældent jeg støder ind i nogen særlige problemer med Windows.
![]() ![]() |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Jeg kan ikke huske, at have haft en fejl relateret direkte til windows (altså ikke hardware fejl, eller andet software) siden windows XP. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Der er også et andet problem, som består i at størstedelen af macbrugere har "mindre" reel viden omkring MacOS. Det sammenkoblet med at der ofte er en mindre regulær fejlbeskrivelse tilgængelig fra Mac operativsystemet, resulterer ofte i at man måske finder en masse beskrivelser fra folk med samme problem men uden nogen løsninger. Hvor imod man eksempelvis på Windows ofte kan gå efter en Event ID og finde brugbar information direkte fra Microsoft eller en masse andre forums. Jeg supporterer begge dele, men oplever ikke flere fejl pr. Windows maskine end på MacOS. Til gengæld er der jo langt flere windows maskiner, så derfor hører man ofte om Windows problemer.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Nå - men - i mellemtiden er der kørt lidt windows opdateringer. Men sidst jeg tjekkede, så det ikke ud til at denne funktionsopdatering (ny version af Windows 10) er gennemført siden sidste forsøg d. 10. marts. Men da jeg ikke længere får "tilbudt" at køre opdateringen, hvordan får jeg den så til at køre denne specifikke opdatering?
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
mnielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
Forsvandt den efter at have søgt efter opdateringer? Er det den opdatering, som hedder KB5001649? Kig i Opdateringsoversigten. Hvis ja, så er det fordi, Microsoft har trukket den tilbage. Der var for mange verden over, som havde problemer med den, efter installationen - hvis den da i det hele taget ellers lod sig downloade!
|
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19555 |
Hvis opdateringen hedder KB.....802, .....803, ....808, ....809 eller ....822, skal du bare være glad. Det var “uheldige” opdateringer der allerede er udsendt patches for at rette!
Klaus
|
|
![]() |
|
I opdateringsoversigten står der bare:
Funktionsopdateringer (1) Funktionsopdatering til Windows 10, version 20H2 (2) Senest mislykkede installation blev forsøgt den 10-03-2021-0xc1900101 Men der er en 808, der er gennemført. Og så kan jeg se, når jeg går et skridt tilbage, at der er kommet en valgfri opdatering: Samlet opdatering til Windows 10, KB5001648, som der er mulighed for at downloade og installere. Men hvis Microsoft har trukket den tilbage som jeg ikke kunne gennemføre, så er det vel bare ok. Jeg kan jo bare lade opdateringerne kører i det omfang de kører. Det plejer jo at fungere - før eller siden. Og jeg mærker jo ikke om en opdatering ikke er gennemført i første omgang. Det specielle ved den her og årsagen til at jeg startede tråden, var bare at jeg denne gang, for en gangs skyld, kunne se, at opdateringen tilsyneladende ikke kørte som den skulle.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
mnielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
Installér den, som venter ligenu - deaktiver først dit antivirusprogram. Så PLEJER det at gå bedre...
Efter en genstart, Klik så på Søg efter opdateringer nogle gange. Til sidst, vil den mislykkede i opdateringsoversigten forsvinde af sig selv. Det gjorde den her. Hvordan har du det med english? Se mere om opdateringsbøvl her - du er ikke alene Beklager - et lidt langt link:
|
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|
![]() |
|
Ok, ser på det. English is my 2nd best sprog...
![]() ![]() |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Det er altid et godt sted at starte, hvis man har bøvl med det elendige Windows Update. Du kan selvfølgelig også tilmelde dig Communityet, hvis lysterne er til det! Brug det engelske forum - det er bedre end det danske ditto. Syntes ellers, man VAR blevet bedre til at lave opdateringer - nu er Microsoft igen inde i en dårlig stime.
Redigeret af mnielsen - 20-Marts-2021 kl. 23:58 |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |