recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktuel Windows opdatering - bliver ikke færdig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktuel Windows opdatering - bliver ikke færdig?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2021 kl. 12:27
Sjovt. Har lige kørt omtalte funktionsopdatering. Det tog 0,0 dut på en budget bærbar.
Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2021 kl. 14:57
Sidder og tænker i mit stille sind, at jeg er glad for min Mac :-)
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2021 kl. 15:02
Jeg sidder i mit stille sind og tænker jeg er glad for min Windows baserede computer. Generelt er det (efter min mening) ret uproblematisk at have Windows. Det er uhyre sjældent jeg støder ind i nogen særlige problemer med Windows.

Smile  Wink
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2021 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg sidder i mit stille sind og tænker jeg er glad for min Windows baserede computer. Generelt er det (efter min mening) ret uproblematisk at have Windows. Det er uhyre sjældent jeg støder ind i nogen særlige problemer med Windows.

Smile  Wink


Jeg kan ikke huske, at have haft en fejl relateret direkte til windows (altså ikke hardware fejl, eller andet software) siden windows XP.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2021 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Kristian3th Kristian3th skrev:

Sidder og tænker i mit stille sind, at jeg er glad for min Mac :-)
Apple har også fejl indimellem. Desværre så har Apple den dårlige vane at de får slettet så mange forum indlæg hos dem selv og hos andre på nettet, at det nogen gange er umuligt at finde noget brugbar information til en løsning.
Der er også et andet problem, som består i at størstedelen af macbrugere har "mindre" reel viden omkring MacOS. Det sammenkoblet med at der ofte er en mindre regulær fejlbeskrivelse tilgængelig fra Mac operativsystemet, resulterer ofte i at man måske finder en masse beskrivelser fra folk med samme problem men uden nogen løsninger.

Hvor imod man eksempelvis på Windows ofte kan gå efter en Event ID og finde brugbar information direkte fra Microsoft eller en masse andre forums.

Jeg supporterer begge dele, men oplever ikke flere fejl pr. Windows maskine end på MacOS. Til gengæld er der jo langt flere windows maskiner, så derfor hører man ofte om Windows problemer.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2021 kl. 22:10
Nå - men - i mellemtiden er der kørt lidt windows opdateringer. Men sidst jeg tjekkede, så det ikke ud til at denne funktionsopdatering (ny version af Windows 10) er gennemført siden sidste forsøg d. 10. marts. Men da jeg ikke længere får "tilbudt" at køre opdateringen, hvordan får jeg den så til at køre denne specifikke opdatering?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2021 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nå - men - i mellemtiden er der kørt lidt windows opdateringer. Men sidst jeg tjekkede, så det ikke ud til at denne funktionsopdatering (ny version af Windows 10) er gennemført siden sidste forsøg d. 10. marts. Men da jeg ikke længere får "tilbudt" at køre opdateringen, hvordan får jeg den så til at køre denne specifikke opdatering?


Forsvandt den efter at have søgt efter opdateringer? Er det den opdatering, som hedder KB5001649? Kig i Opdateringsoversigten. Hvis ja, så er det fordi, Microsoft har trukket den tilbage. Der var for mange verden over, som havde problemer med den, efter installationen - hvis den da i det hele taget ellers lod sig downloade!
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2021 kl. 23:11
Hvis opdateringen hedder KB.....802, .....803, ....808, ....809 eller ....822, skal du bare være glad. Det var “uheldige” opdateringer der allerede er udsendt patches for at rette!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2021 kl. 23:29
I opdateringsoversigten står der bare:
Funktionsopdateringer (1)
Funktionsopdatering til Windows 10, version 20H2 (2)
Senest mislykkede installation blev forsøgt den ‎10-‎03-‎2021-0xc1900101

Men der er en 808, der er gennemført. Og så kan jeg se, når jeg går et skridt tilbage, at der er kommet en valgfri opdatering: Samlet opdatering til Windows 10, KB5001648, som der er mulighed for at downloade og installere.

Men hvis Microsoft har trukket den tilbage som jeg ikke kunne gennemføre, så er det vel bare ok. Jeg kan jo bare lade opdateringerne kører i det omfang de kører. Det plejer jo at fungere - før eller siden. Og jeg mærker jo ikke om en opdatering ikke er gennemført i første omgang. Det specielle ved den her og årsagen til at jeg startede tråden, var bare at jeg denne gang, for en gangs skyld, kunne se, at opdateringen tilsyneladende ikke kørte som den skulle.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2021 kl. 23:47
Installér den, som venter ligenu - deaktiver først dit antivirusprogram. Så PLEJER det at gå bedre...

Efter en genstart, Klik så på Søg efter opdateringer nogle gange. Til sidst, vil den mislykkede i opdateringsoversigten forsvinde af sig selv. Det gjorde den her.

Hvordan har du det med english? Se mere om opdateringsbøvl her - du er ikke alene Beklager - et lidt langt link:
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2021 kl. 23:55
Ok, ser på det. English is my 2nd best sprog...   Wink   Så tak for linket. Det kan jeg jo læse, hvis jeg får lyst.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2021 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ok, ser på det. English is my 2nd best sprog...   Wink   Så tak for linket. Det kan jeg jo læse, hvis jeg får lyst.  Smile

Det er altid et godt sted at starte, hvis man har bøvl med det elendige Windows Update. Du kan selvfølgelig også tilmelde dig Communityet, hvis lysterne er til det! Brug det engelske forum - det er bedre end det danske ditto.

Syntes ellers, man VAR blevet bedre til at lave opdateringer - nu er Microsoft igen inde i en dårlig stime.


Redigeret af mnielsen - 20-Marts-2021 kl. 23:58
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu