recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktuel Windows opdatering - bliver ikke færdig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktuel Windows opdatering - bliver ikke færdig?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Syntes ellers, man VAR blevet bedre til at lave opdateringer - nu er Microsoft igen inde i en dårlig stime.



Tjaaa, når nu udgangs punktet er en lorte version af Windows som man så bare laver lappeløsninger på, og så lapper på lapper på lapper, så ender det jo galt på et eller andet tidspunkt
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Syntes ellers, man VAR blevet bedre til at lave opdateringer - nu er Microsoft igen inde i en dårlig stime.



Tjaaa, når nu udgangs punktet er en lorte version af Windows som man så bare laver lappeløsninger på, og så lapper på lapper på lapper, så ender det jo galt på et eller andet tidspunkt

Ja - du har sikkert ret! Lap på lap - det eneste, der mangler, er en knap!!LOL
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 00:08
Og så, her en gang i foråret, så kommer en opgradering mere. Ju-huuu?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 00:10
Kørte den aktuelle opdatering, kørte genstart (uden at deaktivere antivirus). No problems og gennemførte genstarten ret hurtigt.

Søgte efter opdateringer en del gange i træk, men den mislykkede opdatering forsvandt ikke fra opdaterings oversigten. Men det er jo også ligegyldigt.

Så mon ikke det er ved at være ok nu.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 00:13
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Kørte den aktuelle opdatering, kørte genstart (uden at deaktivere antivirus). No problems og gennemførte genstarten ret hurtigt.

Søgte efter opdateringer en del gange i træk, men den mislykkede opdatering forsvandt ikke fra opdaterings oversigten. Men det er jo også ligegyldigt.

Så mon ikke det er ved at være ok nu.  Smile

Jo... Den må vel dampe af, på et tidspunkt. Men, næste gang, du døjer, så deaktivér det antivirusprogram. Det plejer at hjælpe, og om ikke andet, så gå noget hurtigere.

Og så ellers lusk over på det engelske Microsoft-forum. Det KUNNE jo være, andre også døjer...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Lap på lap

Er det ikke sex i lapland?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 07:02
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Lap på lap

Er det ikke sex i lapland?


Klaus
LOLLOLLOL
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Syntes ellers, man VAR blevet bedre til at lave opdateringer - nu er Microsoft igen inde i en dårlig stime.



Tjaaa, når nu udgangs punktet er en lorte version af Windows som man så bare laver lappeløsninger på, og så lapper på lapper på lapper, så ender det jo galt på et eller andet tidspunkt

Øh nå! Har på intet tidspunkt oplevet problemer, på min efterhånden meget gamle, hjemmebyggede, PC. Har kørt Windows perfekt alle årene.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Syntes ellers, man VAR blevet bedre til at lave opdateringer - nu er Microsoft igen inde i en dårlig stime.



Tjaaa, når nu udgangs punktet er en lorte version af Windows som man så bare laver lappeløsninger på, og så lapper på lapper på lapper, så ender det jo galt på et eller andet tidspunkt

Øh nå! Har på intet tidspunkt oplevet problemer, på min efterhånden meget gamle, hjemmebyggede, PC. Har kørt Windows perfekt alle årene.

For nogle, ingen problemer - for andre, problemer en gang imellem.  Og når nu, Microsoft trækker fejlslagne opdateringer tilbage, så må der vel være noget om snakken? At det ikke ALTID virker.

Har du prøvet at se i det engelske Microsoft-forum, som jeg linkede til, tidligere? Der er i TONSVIS af indlæg om, at l*rtet ikke funker.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 11:48
Selvfølgelig kan man risikere at noget går galt med så meget hardware på markedet. Windows 10 understøtter jo alt fra Core 2 op til de nyeste CPU'er med tilhørende udstyr. Det er trods alt et span på 15 år.

Den seneste marts update har givet mig en del problemer på arbejdet, da den crasher maskinerne, hvis man bruger bestemte printere fra Kyocera, Ricoh og Dymo.
Så jeg måtte i fredags sørge for at der kom en "out of band" opdatering på alle maskinerne, for at løse problemet.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Grnkjr0 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Marts-2021
Sted: Hanstholm
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grnkjr0 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 19:50
Hej

Faktisk har jeg forsøgt at installere seneste Windows 10 opdatering 3 gange - hver gang med det resultat, at lyden forsvandt til mine højtalere. Det skal bemærkes, at jeg har et eksternt lydkort og et 5.1 lydsystem tilsluttet min PC.

Kunne ikke få computeren til at genkende mine højtalerere - lige meget hvad jeg gjorde - og jeg har altså haft computere igennem 25 år, jeg selv har samlet, så har rimelig meget styr på det. 

Men seneste opdatering fra Windows 10, kunne jeg ikke finde ud af, hvad som var galt med. 

Så har pauset opdateringen indtil viderere.....

Mvh Poul Wink


Redigeret af Grnkjr0 - 21-Marts-2021 kl. 19:51
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Grnkjr0 Grnkjr0 skrev:

Hej

Faktisk har jeg forsøgt at installere seneste Windows 10 opdatering 3 gange - hver gang med det resultat, at lyden forsvandt til mine højtalere. Det skal bemærkes, at jeg har et eksternt lydkort og et 5.1 lydsystem tilsluttet min PC.

Kunne ikke få computeren til at genkende mine højtalerere - lige meget hvad jeg gjorde - og jeg har altså haft computere igennem 25 år, jeg selv har samlet, så har rimelig meget styr på det. 

Men seneste opdatering fra Windows 10, kunne jeg ikke finde ud af, hvad som var galt med. 

Så har pauset opdateringen indtil viderere.....

Mvh Poul Wink

Hvad, hvis du prøvede at installere skidtet (opdateringen) igen, og så efter genstarten gik på lydkortproducentens hjemmeside og tog seneste lyddriver? Kunne det være en mulighed?


Redigeret af mnielsen - 21-Marts-2021 kl. 19:59
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu