recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ALDI tilbud denne uge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketALDI tilbud denne uge

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Kenn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Emne: ALDI tilbud denne uge
    Sendt: 12-Marts-2008 kl. 23:29
Hejsa - Dette skal i lige høre
Autoradio med Bluetooth - BT-HCD3004B
 
Den bilradio der er til salg i Aldi i denne uge til 798 kr. er bare eminent. Jeg har købt og gennemtestet den.
Det allersmarteste er er at den har bluetoth.
 
Dette betyder at har du en mobil telefon med bluetoth, så kan du tale fuldstændig håndfrit i din bil.
Når telefonen ringer skues der automatisk ned for radioen, og en ringetone lyder. Nu skal du blot trykker
på en enkelt knap på radioen, og der er forbindelse. Du behøver ikke at røre telefonen eller have noget
puttet i øret, du hører opkaldet i radioens højtalere, og du taler bare ganske normalt. Der er indbygget mikrofon
i radioen, så der er ikke noget med at trække ledninger eller noget. De personer jeg har talt med i telefonen
siger at lyden er perfekt, og at de ikke engang kan høre at motoren kører.
 
Den afspiller i øvrigt også CD/MP3/WMP og du kan også indsætte en USB memory stick med din musik på.
 
/glad køber
Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 07:54
Hej - fint du lige gir' en melding om den!
Til top
pj2000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2008 kl. 23:45

Hej - Kan kun tilslutte mig Kenn's begejstring

Fungerer perfekt - som radio, CD, SD, USB, mp3 mv. afspiller, og ikke mindst håndfri mobil telefon via Bluetooth.

Et rigtigt godt køb til prisen - så dermed kan jeg tilslutte mig som...

/også en glad køber

  

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2008 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af pj2000 pj2000 skrev:

Hej - Kan kun tilslutte mig Kenn's begejstring

Fungerer perfekt - som radio, CD, SD, USB, mp3 mv. afspiller, og ikke mindst håndfri mobil telefon via Bluetooth.

Et rigtigt godt køb til prisen - så dermed kan jeg tilslutte mig som...

/også en glad køber

  

Har prøvet flere navigationsenheder m  BT. Og der er altså ingen af dem der lyd-kvalitetsmæssig er i nærheden af en BT head-set.

Meeen til 800kr kan det jo ikke gå helt galt. Og alle de andre features er i sig selv spændende.  

Til top
pj2000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 08:31

Lennon - når du skriver at navigationsenheder ikke er gode i lydkvaliteten, er jeg helt enig, idet der kommer lyden ud af den latterlig lille indbyggede højtaler, og det er ikke godt. Men på radioen kommer lyden ud af bilens højtalere og her kan jeg ikke udsætte noget på lydkvaliteten. Og de der modtager opkald fra mig siger at lyden er mindst lige så god, som når jeg taler i telefonen, så...

Eneste fordel jeg kan se ved et BT headset fremfor bluetooth i radioen, er at samtalen ikke kan overhøres af andre i bilen.

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2008 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af pj2000 pj2000 skrev:

Lennon - når du skriver at navigationsenheder ikke er gode i lydkvaliteten, er jeg helt enig, idet der kommer lyden ud af den latterlig lille indbyggede højtaler, og det er ikke godt. Men på radioen kommer lyden ud af bilens højtalere og her kan jeg ikke udsætte noget på lydkvaliteten. Og de der modtager opkald fra mig siger at lyden er mindst lige så god, som når jeg taler i telefonen, så...

Eneste fordel jeg kan se ved et BT headset fremfor bluetooth i radioen, er at samtalen ikke kan overhøres af andre i bilen.

Det er nu ikke helt rigigt. Når jeg har testet mobil BT over navigationsenheder kører jeg faktisk også lyden ud over mit bilstereoanlæg via kabel og bilradioens aux indgang.Så den lyd jeg hører fra vedkommende jeg snakker med, er skam helt OK.Problemet er den anden vej ! For at det skal kunne hamle op med et dedikeret BT headset skal man i hvert fald ha en ekstern mikrofon ! Afstand fra chaufør til enhed har selvfølgelig også betydning.

Men nu er behovene måske også forskellige. Det vigtigste er,at det virker fint for dig

Til top
Kenn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2008 kl. 00:28
Nej Lennon, det er ikke noget problem på denne radio. Den har indbygget mikrofon i fronten, og suveren BT. Der følger i øvrigt en ekstern mikrofon med, men den vil jeg slet ikke overveje at bruge. Du kan sætte dig helt tilbage i sædet og tale helt normalt og modtagerne siger at lyden er perfekt. Der ikke mobilbrummen, og ham jeg taler med kan ikke høre sin egen stemme fra redio højtalerne. Jeg er imponeret.  I øvrigt rigtig mange tak for kommentarene.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2008 kl. 00:53

Lennon prøver bare at bekræfte at hans investering i en blåt blinkene øredims, som han kan rende rundt med nede i Brugsen er perfekt

En Radio med Bluetoth kan vel være lige så god som de gode gamle indbyggede dimser der krævede at man parkerede sin telefon i en holder. Nu er Bluetoth altså også en standard man bruger til at overføre HIFI signaler, så hvorfor skulle det ikke være godt når det er indbygget i radioen?

Tror sgu jeg tager en tur i Aldi i morgen

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2008 kl. 14:23
Jeg hader head-set ,og glemmer alt for ofte at ta det på. Jeg har desværre behov for at snakke med kunder undet kørsel . Da jeg forhen havde fastmonteret holder til min mobil var det også med ekstern mikrofon, - og det virkede. Det er jo ikke BT som sådan, der er begrænsningen -  men netop mikrofon og højtalere. Jeg udtaler mig som sagt på erfaringer med andre enheder, - og de har i hvert fald ikke kunne matche lydkvaliteten på et godt BT head-set.  
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2008 kl. 14:57

Hej, er der ikke en der lige kort vil forklare princippet i BT-teknologi..!?

Er det et radiosignal, så telefonen kan ligge i handskerummet? eller skal telefonen kunne "se" radioen

 

På forhånd tak, og undskyld hvis det er lidt off-topic...

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2008 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af Valde1936 Valde1936 skrev:

Hej, er der ikke en der lige kort vil forklare princippet i BT-teknologi..!?

Er det et radiosignal, så telefonen kan ligge i handskerummet? eller skal telefonen kunne "se" radioen

 

På forhånd tak, og undskyld hvis det er lidt off-topic...

Det er en trådløs overførsel,hvor enhederne ikke behøver at se hinanden. Begynder også at komme i remotes, - hvor du så kan betjene enheder gemt væk i skabe.

 



Redigeret af Lennon - 19-Marts-2008 kl. 16:36
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 00:13

Det der er det fede med BT og mobilos via Carfi er, at du ikke skal tænke. Sæt dig ind i bilen. Mobilos og Carfi ser hinanden, og hvis de tidligere har "parret" sig, så er det kun at trykke på den korekte knap for at modtage et opkald. Hvad den korrekte knap er, afhænger af de aktuelle dimser.

Dette er teorien i det, men det fungerer desværre ikke altid perfekt. Et problem er at man jo ofte har mere end 1 Mobilos der skal snakke med CarFi (konen er jo med af og til) og så kan der være problemer med at CarFi kun kan "parre" sig med en Mobilos ad gangen. Dvs. skal konen snakke, så skal hende Mobilos "parres" med CarFi for at fungere, og når du så vil snakke så  skal din Mobilos igen  "parres", vældigt besværligt!

De gode CarFi kan huske flere parringer og kan koble sig op til flere på en gang, så i kan sidde flere i bilen, med hver sin Mobilos. I kan, så vidt jeg ved, dog ikke snakke samtidigt!

Kan godt være det her er forældet viden, men det var sådan jeg oplevede det sidst jeg havde en BT dims i min bil

BT rækker forøvrigt fra 1 meter (klasse 3) til 100 meter (klasse 1) og har en overførselshastighed på 1 Mbit/s (ver. 1.2)  til 2.1 Mbit/s (ver. 2.0)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu