|
Allerede forældede 2014 receivere (HDCP 2.2) |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har ingen kilder men synes du som udgangspunkt er meget dømmende uden reelt at vide om det er muligt at software opdatere på et senere tidspunkt, jeg siger ikke det kommer, men at det kunne være en mulighed, hvis det kommer vil alt i denne tråd jo være forkert. Så jeg synes det er rigtig fint du gør opmærksom på det, men inden det er slået helt fast synes jeg ikke det er passende at kalde dem forældede og advare mod at købe nyt. Men intet er 100% fremtidssikret inden for elektronik og man kan altid vente på det næste !
|
||
![]() |
||
Flemming K. Jensen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2014 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
|
Tusind tak! ![]() Super information. Står og venter på de nye modeller fra Denon og regner med at købe en af top modellerne, som gerne skulle holde i mange år. Jeg syntes at jeg har læst på lektien om hvad jeg skal holde øje med, men denne var smuttet. Hilsen Flemming |
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1696 |
|
Det var nu ikke meningen at virke anklagende (hvilket jeg for øvrigt synes du klarer mindst lige så godt), men hvis du går tilbage til dit oprindelige indlæg, så udtaler du dig enddog meget skråsikker omkring manglen på HDCP 2.2. Det jeg mest af alt efterspørger i denne sammenhæng er dokumentation. I den forbindelse vil jeg gerne takke for linket/artiklen fra twice.com, som jeg endnu ikke havde læst. Måske fordi jeg allerede har købt en STR-DN1040 på tilbud i El-Dværgen. ![]() Du burde for øvrigt lige rette Sony STR-DN105 til Sony STR-DN1050. ![]() Redigeret af azrael - 25-April-2014 kl. 10:41 |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
avemestr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-December-2012 Status: Offline Point: 104 |
|
@Stougaard & azrael
Godt ord igen. @azrael At købe en model fra sidste år er i mine øjne en af de bedste ideer lige pt. Man kan få dem billigt, og de er ikke mere "forældede" end 2014 modellerne, sådan som HDCP2.2 understøttelsen ser ud lige nu. Jeg lurer selv stadigvæk på en 2013 vs 2014 model (fra Yamaha, hvor jeg ikke vil få HDCP2.2 understøttelse, uanset hvad jeg køber). Jeg får opdateret det til 1050.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
avemestr@ Kan ikke se du gør noget galt ved at påpege mangler ved de nye 2.0 kompatible recivere. Man skal åbenbart ha en doktorgrad for ikke at brænde nallerne ved køb af nyt udstyr.
|
||
![]() |
||
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
|
Problemet er manglen på kilder.
|
||
![]() |
||
avemestr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-December-2012 Status: Offline Point: 104 |
|
Tjaeh. Sony har jo lanceret en 4K streamer kaldet FMPX1. Bonusinfo: Den kræver, at modtageren af det den afspiller understøtter HDCP2.2. Som Sony har sagt: The new Sony FMP-X1 4K Ultra HD media player is the only device that provides native 4K feature films and TV programming to customers, and uses the latest industry standard HDCP 2.2 to deliver content securely. Bonusinfo 2: På Et andet sted har en Sony moderator sagt, at pga. dette skal dimsen sluttes direkte til TVet (med HDCP2.2 understøttelse). Antallet af 4K kilder er dog, som du siger, begrænset på nuværende tidspunkt, og som jeg skrev i det første indlæg, så er det ikke sikkert at manglen på HDCP2.2 kommer til at påvirke en de næste par år. Omvendt så ER det da trist at give mange penge for en AVR i dag, hvis 4K faktisk slår igennem hurtigere end vi regner med - især når der faktisk allerede eksisterer en 4K kilde som helt åbenlyst kræver HDCP2.2.
|
||
![]() |
||
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
|
Som et tillægsspørgsmål, hvordan ser det så ud med UHD fjernsyn, understøtter de hdcp 2.2 eller er der også problemer der?
|
||
![]() |
||
|
Folk der har købt Sony UHD fjernsyn indtil juli sidste år har oplevet problemer med denne Sony-afspiller: http://www.avsforum.com/t/1467859/sony-4k-media-streamer-fmp-x1-699-coming-summer-2013#post_23485751 Ifølge brugeren der har talt med Sony:
At Sonys fjernsyn kræver fysisk udskiftning af HDMI-boardet for at understøtte HDCP2.2 lover ikke godt for at receiverne kan opgraderes med en simpel firmware-opdatering over nettet :( Håber virkeligt de kommer født med det. Sony virker til at pushe HDCP2.2 og det vil næsten være mærkeligt, at deres receivere ikke understøtter det.
Redigeret af avemestr - 25-April-2014 kl. 14:03 |
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1696 |
|
Jeg kom lige til at spekulere på i hvor vid grad receiverne egentlig behøver HDCP 2.2. I al fald dem med 4K/UHD passthrough. Kodeordet her er "passthrough", idet de vel blot skal række signalet ubehandlet videre til tv'et. Som jeg forestiller mig det (og det er givetvis forkert), så vil blot afspiller og modtager (i dette tilfælde tv'et) skulle understøtte HDCP 2.2.
|
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
|
Otto J har tidligere skrevet følgende om passthrough, 4K og HDCP2.2:
Jeg tror nok at det forholder sig således, fordi det signal der overføres via HDMI indeholder både lyd og billede. Receiveren skal således "skille" signalet ad og sende lyd til højttalere og billede videre til TV. Hvis signalet er krypteret med HDCP2.2 skal receiveren således kunne dekryptere det, for at kunne foretage denne splitning. Men så igen: HDCP2.2 standarden siger vist, at afspilleren skal "spørge" om modtageren kan snakke krypteret inden den begynder at sende, og hvis den ikke får noget svar, så sender den ikke noget signal.
|
||
![]() |
||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
|
Det er overvejende sandsynligt at pass through ikke vil virke. I HDMI kablet løber en datastrøm som er krypteret. Hvis ikke recieveren kan dekryptere denne datastrøm kan den ikke på nogen måde behandle den og dermed heller ikke afspille lyden. I praksis vil det derfor nok være sådan at afspillen via HDMI handshake "spørger" recieveren om hvad den kan dekode og retter ind efter det "svar" den modtager. Hvis ikke HDCP 2.2 er understøttet vil den derfor ikke sende 4k fordi HDCP 2.2 er obligatorisk i den sammenhæng. Havde afspilleren nu valgt at sende HDCP 2.2 krypteret 4k alligevel, ville det stadig ikke virke da recieveren under alle omstændigheder ikke kan dekode det. Så uanset hvordan man vender og drejer det, så vil det ikke virke hvis recieveren ikke understøtter HDCP 2.2. Redigeret af dpny - 25-April-2014 kl. 17:54 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |