recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Allround anlæg til forældrene
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Allround anlæg til forældrene

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
friediger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friediger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 12:29
Hvad med en Sonos Play 5 og en ekstern cd-afspiller, det kunne vel også fungere men hvordan er lyden i sådan en sammenlignet med de andre løsninger, er det meget dårligere? 
Til top
jensgk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-April-2020
Sted: Helsinge
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensgk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af friediger friediger skrev:

Hvad med en Sonos Play 5 og en ekstern cd-afspiller, det kunne vel også fungere men hvordan er lyden i sådan en sammenlignet med de andre løsninger, er det meget dårligere? 

Jeg kender desværre ikke så meget til Sonos, men det lyder da også som en god ide, men kan man koble en CD til?  Og hvor god er stereo effekten på sådan en (skal man evt. have 2 koblet sammen)?


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af friediger friediger skrev:

Hvad med en Sonos Play 5 og en ekstern cd-afspiller, det kunne vel også fungere men hvordan er lyden i sådan en sammenlignet med de andre løsninger, er det meget dårligere? 
det vil også virke.
De understøtter yousee, så ingen grund til AirPlay.

Du kan sætte 2 sammen så de spiller i stereo.
De kan også modtage stortest alle radio kanaler.




Redigeret af lahan - 04-Maj-2020 kl. 14:18
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af friediger friediger skrev:

Jeg søger lidt råd da jeg skal hjælpe mine forældre med at skifte deres gamle B&O anlæg ud med et let og velspillende setup der kan det som de har brug for.


Er der en bestemt grund til, at hele det velspillende B&O anlæg skal skiftes ud?

De kan ikke nøjes med at tilkoble en DAB+ adaptor med bluetoothmodtager ligesom så mange andre ejere af gamle B&O anlæg gør?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:


Er der en bestemt grund til, at hele det velspillende B&O anlæg skal skiftes ud?


Hvem sagde at det gamle B&O anlæg var velspillende?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af friediger friediger skrev:

Jeg søger lidt råd da jeg skal hjælpe mine forældre med at skifte deres gamle
B&O anlæg ud med et let og velspillende setup der kan det som de har brug for.


Hej friediger.
Du hoppede let og elegant over om noget af dine forældres B&O kunne genbruges.
Alt efter hvad de har, er det muligt at streame til en BeoMaster's AUX in. F.eks via Airport Express.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 16:04
Det man læser på nettet er, at folk ofte fortryder købet af Denon Ceol. Dårlig app, og så løber den hurtigt tør for kræfter, også selvom man ikke spiller højt.

Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af friediger friediger skrev:

Jeg søger lidt råd da jeg skal hjælpe mine forældre med at skifte deres gamle B&O anlæg ud med et let og velspillende setup der kan det som de har brug for. 

Ønsker:
Skal kun spille i stuen, altså ikke behov for multirum
CD afspiller (must)
DAB + (helst)
Streaming fra Yousee musik (must)
Højtalere der giver god (ikke hi-fi) lyd i stuen på ca 20m2 (spiller mest jazz og klassisk samt taleradio) tænker 2 højtalere reol størrelse (min far har talt om 3-vejs højtalere men ved ikke om det giver mening?)

Jeg synes det kunne være rart hvis de kunne få en løsning med en kasse plus evt højtalere. 




Findes der andre alternativer og er der nogen som kan komme med input til de forslag jeg har fundet og evt forslag til højtalere der ville passe til setup?

På forhånd tak :)

Hvad med blot en Sonos-connect (el lign), som sættes til det nuværende B&O anlæg? Det vil give solid streaming af yousee og netværks-radio over en meget nem og fint fungerende app til både android/iphone.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 18:05
Ellers kunne man overveje noget lignende nedenstående - men det kommer jo også an på budget?

HFK:
Denon-anlæg:

Streamer:

eller


Eller brugt ATV3 eller airport Express til AirPlay. 

Kombineret med et par solide reolhøjtalere fra Dali:

Pris ~16.000,-


Eller fra AV-connection:
Yamaha CD-NT670D MusicCast medie afspiller

Yamaha U-670 slim forstærker (2x 70W)

Dynaudio Emit M20 reol højttaler

Pris ~12.000,-


Eller fra tape connection:
Stereo receiver med AirPlay og DAB+
(Evt. N602 i stedet for +1000,- )

CD afspiller

Højtalere fra Monitor audios silver serie:

Ville nok vælge dette sidste setup med N602 i “silver”, som står lækkert visuelt sammen med monitor silver højtalerne. N602 har rigeligt med forstærker-styrke og Monitor Audio Silver 100 har en 8" bas/mellemtone, som giver en lidt bedre bund end de andre højtalere, som er med 6½" bas/mellemtone. Alle højtalere vil gøre det endnu bedre med en solid stander :-)

Pris: ~12-13.000,-



Redigeret af dr_schlemer - 04-Maj-2020 kl. 20:58
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
friediger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friediger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 22:29
tak for alle jeres gode input - det er vældig værdsat!

det kunne godt være at en sonos connect og beholde anlægget ville være en god løsning (jeg har selv en zp80 som driver min streaming). 
Det er et beocenter 9300 de har. Min far klager over at lydbilledet er meget mudret men det kan sagtens være det bare er højtalerne der skal skiftes. 
Hvilke passive stereohøjtalere i reol størrelse ville I vælge til sådan et setup til ikke mere end 4000 kr. pr. Stk?


Til top
jensgk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-April-2020
Sted: Helsinge
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensgk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 22:32
Dette er en virkelig sjov udfordring :-)

En anden mulighed med aktive højtalere:

KEF LSX højtalere til 8.990 kr:

KEF højtalerne har fået god kritik, og har indbygget Bluetooth og Airplay2

Tangent CD II afspiller til 1.499 kr:

Alt i alt: 10.489 kr.




Til top
jensgk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-April-2020
Sted: Helsinge
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensgk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af friediger friediger skrev:

Det er et beocenter 9300 de har. Min far klager over at lydbilledet er meget mudret men det kan sagtens være det bare er højtalerne der skal skiftes. 

I så fald ville jeg nok prøve at få lov til at låne nogle nye højtalere, for at se om det hjælper, før jeg lavede et endeligt køb.

Oprindeligt skrevet af friediger friediger skrev:

Hvilke passive stereohøjtalere i reol størrelse ville I vælge til sådan et setup til ikke mere end 4000 kr. pr. Stk?

De der Dynaudio Emit M20 reol højttaler eller Monitor audios silver serie, som dr_schlemer nævnte kunne være gode bud.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu