recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Allround anlæg til forældrene
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Allround anlæg til forældrene

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 22:48
Tror ikke deres BeoCenter fejler sikkert ikke noget. Tænker det er kantophæng i højttalerne, som er mørket, eller måske olie i diskanterne, som er tørret ud.
Jeg vil også foreslå Dynaudio Emir. Jeg tror de vil blive super glade for det er super højttalere, i lille format. 😊
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af friediger friediger skrev:

tak for alle jeres gode input - det er vældig værdsat!

det kunne godt være at en sonos connect og beholde anlægget ville være en god løsning (jeg har selv en zp80 som driver min streaming). 
Det er et beocenter 9300 de har. Min far klager over at lydbilledet er meget mudret men det kan sagtens være det bare er højtalerne der skal skiftes. 
Hvilke passive stereohøjtalere i reol størrelse ville I vælge til sådan et setup til ikke mere end 4000 kr. pr. Stk?



Hvad med:

Det kunne jo være, der var plads til et sæt brugte beolab 8000? Og så en sonos connect koblet på. 
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af friediger friediger skrev:


Det er et beocenter 9300 de har. Min far klager over at lydbilledet er meget mudret men det kan sagtens være det bare er højtalerne der skal skiftes. 

Hvad højttalere har de nu?

Hvor i landet bor du/de?


Er det i nærheden af mig, kravler jeg på garageloftet og henter et sæt Dali 3, som i kan låne til test.

Beocenter 9300 er minimum 20 år gammel, den kan sagtens have masser af skavanker.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af friediger friediger skrev:


Det er et beocenter 9300 de har. Min far klager over at lydbilledet er meget mudret men det kan sagtens være det bare er højtalerne der skal skiftes. 

Hvad højttalere har de nu?

Hvor i landet bor du/de?


Er det i nærheden af mig, kravler jeg på garageloftet og henter et sæt Dali 3, som i kan låne til test.

Beocenter 9300 er minimum 20 år gammel, den kan sagtens have masser af skavanker.



Klaus
God pointe.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
friediger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friediger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 23:06
puha mange muligheder. Jeg havde selv tænkt at teste anlægget med andre højtalere før der blev investeret i opgradering af den. De bor i Virum, ved ikke om det er langt fra dine Dali Klaus? 
Til top
friediger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friediger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 23:09
beocenter 9300 er i øvrigt et anlæg mine forældre (midt 70erne) har arvet fra min farfar som døde for 10 år siden, så det er i hvertfald 20 år gammelt nok snarere 30. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af friediger friediger skrev:

puha mange muligheder. Jeg havde selv tænkt at teste anlægget med andre højtalere før der blev investeret i opgradering af den. De bor i Virum, ved ikke om det er langt fra dine Dali Klaus? 

Ovre i venstre side af mine indlæg er et lille orange lokomotiv. Derunder står der, hvor jeg bor.

Og det er et lille stykke fra Virum ;-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af friediger friediger skrev:

beocenter 9300 er i øvrigt et anlæg mine forældre (midt 70erne) har arvet fra min farfar som døde for 10 år siden, så det er i hvertfald 20 år gammelt nok snarere 30. 

Det var i produktion fra 1993 til 2000.
Mindst 20, maks 27.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 09:50
Nu er det så heldigt, at Martin/ Dillen -
er mand for, at Beocenter 9300 IKKE har nogen alder. Tongue




Redigeret af Peter Pan - 05-Maj-2020 kl. 09:56
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
friediger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friediger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 12:57
Ja, det kan jeg godt se Klaus, jeg må høre om vi evt kan "låne" nogle højtalere i hifiklubben. 
Til top
friediger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friediger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Nu er det så heldigt, at Martin/ Dillen -
er mand for, at Beocenter 9300 IKKE har nogen alder. Tongue



Ser spændende ud, ville det være samme måde man ville tilslutte en Sonos connect? Man skal også have skaffet nogle særlige stik til højtalerne hvis de skal passe i B&O anlægget ik?
Til top
Thomas46 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2018
Sted: Nørrebro
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas46 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 13:33
Der er en marantz pm7005 til salg på DBA til 2000 kr hvis det må være brugt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu