recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til Sones beam og 2 play 1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til Sones beam og 2 play 1

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JayJay77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2018
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayJay77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til Sones beam og 2 play 1
    Sendt: 04-September-2018 kl. 13:56
Hej,

Vi har lige købt nyt hus hvor der er trukket højttalerkabler fra vores TVs placering op gennem loftet og til bag ved sofaen på modsatte væg. Jeg troede i første omgang at det var el-ledninger der kom ud bag sofaen så tænkte at det var perfekt til et setup med Sonos beam og 2 "Play 1". Men da strømmen er for langt væk og jeg gerne vil have ledninger gemt væk, leder jeg efter noget tilsvarende som ikke kræver strømkabel og jeg i stedet kan bruge de allerede fint trukket højttalerkabler.

Jeg vil også gerne kunne styre vores musik via en app og da vi både har Deezer og Yousee Musik, skal det understøttes. 

Prismæssigt synes jeg 6000 kr. var rimeligt, så i det leje.

Jeg skal kun bruge 2 højttalere og en soundbar.

Nogen anbefalinger?


Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2018 kl. 14:17
Hvorfor hiver du ikke ledningen ud af vægen og erstatter den med strøm ?
Det gjorde jeg da jeg satte 2 One op. Der var en 1M indmuringsdåse med højttalerkabel, hvor ledningen blev erstattet med strøm, og fik en 1M stikkontakt.
Til top
JayJay77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2018
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayJay77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2018 kl. 15:19
Udemærket bud og det kan også være at det ender sådan, men ville helst undgå at skulle hive kabler ud af vægen og montere indmuringsdåser. 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2018 kl. 16:26
du kan også bruge en Sonos connect og trække passive højtalere som bagkanaler i et Sonos setup.
Så for du brugt de ledninger der er trukket og ret diskret 
Til top
Hoth Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2005
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hoth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2018 kl. 21:24
Du kan finde en brugt Sonos Connect:Amp på Den Blå Avis (ca. 3000 kroner) og herudover købe en Sonos Beam soundbar.

Connect:Amp kan drive et par passive højtalere med de eksisterende ledninger i et surround setup sammen med Beam.

Se evt her for opsætning: https://support.sonos.com/s/article/2237?language=en_US
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2018 kl. 08:15
Køb et rigtigt surround sæt. Lyden er 100 gange bedre. Og hvis du ønsker at kunne streame til receiveren så kan de fleste understøtte fx spotify connect eller Denon HEOS. Der findes også modeller der understøtter Apples nye AirPlay 2. 

VIL du have Sonos så vil jeg stadigvæk anbefale dig et rigtigt surround sæt og så som andre skriver købe en Sonos Connect og tilslutte denne til din receiver også. Derved kan dit surround system indgå i dit sonos setup.

Sonos som surround er nemt og simpelt hvis du har stikkontakt i nærheden. Men det er rasende dyrt i forhold til hvad du får. Og så æder hver højttaler 4W i standby. Så for et komplet sonos surround setup er det altså 25W i standby hvis du også har sub. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2018 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Køb et rigtigt surround sæt. Lyden er 100 gange bedre. Og hvis du ønsker at kunne streame til receiveren så kan de fleste understøtte fx spotify connect eller Denon HEOS. Der findes også modeller der understøtter Apples nye AirPlay 2. 

VIL du have Sonos så vil jeg stadigvæk anbefale dig et rigtigt surround sæt og så som andre skriver købe en Sonos Connect og tilslutte denne til din receiver også. Derved kan dit surround system indgå i dit sonos setup.

Sonos som surround er nemt og simpelt hvis du har stikkontakt i nærheden. Men det er rasende dyrt i forhold til hvad du får. Og så æder hver højttaler 4W i standby. Så for et komplet sonos surround setup er det altså 25W i standby hvis du også har sub. 

Nu har Beam fået meget ros for den værdi den leverer for pengene. Det er trods alt ikke mere end 3400 kr og smag er forskelligt, men måske en af de mindste og mest elegante soundbars på markedet i dag. Et helt surroundsystem er med receiver osv er naturligvis bedre men fylder også meget mere. virker ikke til det er hvad han leder efter. 

Angående strømforbrug, Sonos oplyser selv 5.5 watt og 3.8 for deres sub,

Så med en Beam, to 1'ere som baghøjtaler og en sub er det 5.5 + 3.8 + 3.2 + 3.2 = 15,7 watt


Beamup to 5.3 Wattsup to 5.5 Watts


Redigeret af Kief - 05-September-2018 kl. 11:17
Mvh.

Casper
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu