recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - alternativt til sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketalternativt til sonos

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
nygaardinc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 22:44
Linn klarer sig nu også fint med streaming til flere rum ;-)
Panasonic TX-55VT50
Dune Prime 3.0
Mark Levinson No.383
Linn Akurate DS/1
Linn Unidisk SC/D
Sonus Faber Cremona M
Radius R90
Nordost Baldur SC
Linn Silver IC
Qnap TS-459-pro+ 8TB
Til top
vejgaard82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 15:05
Linn hvor køber man det og hvad koster det i forhold til alt det andet og hvad er så smart ved det :D
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af vejgaard82 vejgaard82 skrev:

Linn hvor køber man det og hvad koster det i forhold til alt det andet og hvad er så smart ved det :D

Hvis du googler linn og vælger dansk sprog er http://www.scalahifi.dk/ det første der kommer frem, der kan du læse om det og se priser.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 16:07
40k for sådan en Linn Akurate DS. Så er man vist også langt over hvad Sonos koster 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6637
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 16:26
Så er B&O måske billigere: http://www.beosound5.com

Venlig hilsen
KB
Til top
vejgaard82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 19:19
HEHE i behøves ikke at finde dyre alternative ting :D
Til top
PlasmaFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2010
Status: Offline
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 19:40
Det svar jeg selv fik på andre forums var J River Medie Center 15, Jeg er selv i gang med at finde ud af hvordan jeg skal implementere det, det kræver en PC og koster kun 50$ så det er meget billigere end Sonos men kræver en del mere arbejde at få sat op.


Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 08:22
J River... Deres hjemmeside oplyser stort set intet. Andet end nogle screendumps, der lige så godt kunne komme fra mange andre mediacenter-softwares. Derfor kan det selvfølgelig være udmærket alligevel, men svært at vide...
 
Skal det være pc-baseret musikafspilning og billigt, ville jeg vælge at smide vortexbox på en gammel pc, (evt stoppe et ok usb-lydkort i) og styre den indbyggede squeezeslave (softwareafspiller) med Squeezecommander til android eller iPeng på en iPod Touch.
 
En løsning der for de fleste vil være en gratis måde at starte op med afspilning af digitale filer uden at være bundet til mus og tastatur.
Til top
Vejgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2011 kl. 21:20
Sonos virker fantastisk, og der er flere årsager til begejstringen.

Anlæget fjernbtjenes via Wi-Fi, det betyder at man kan bruge sin Android eller Iphone som fjernebetjening. Det betyder at alle ZP'erne kan gemmes væk i skabe' eller hvad man nu lyster fordi Wi-Fi fjernbetjenings signalet kan ramme anlæget næsten uanset hvor det er placeret.

Hvad angår lagring af musik, så er der ingen tvivl om at NAS løsningen er den bedste, og køb den rigeligt stor for NAS er en gave til dit netværk.
Nas'en kan iøvrigt sættes direkte på en af dine Sonos enheder, ulempen ved den er at du ikke kan bruge din NAS til den øvrige del af dit netværk.

Hertil finde der nu en dock der passer til din Iphone/Ipod touch. du kan afspille musikken direkte derfra, i hele dit anlæg. Gad vide hvornår der kommer dock det passer til telefoner med Micro USB?

En anden helt afgørende forskel er at Sonos i belaster dit netvær unødigt. Sonos skaber sit eget interne netværk som bruges til at transportere musikken rundt. Den bruger selvfølgeligt din internet forbindelse hvis du høre radio via anlæget, men det gør Logitech også.

Sonos er stadig bedst til prisen, nemt at sætte op nemt at brugeClap
-----------
mvh
Vejgaard
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2011 kl. 22:40
Squeezebox-ækvivalent til Vejgaards indlæg:
Squeezebokse kan fjernbetjenes med infrarød, wifi, web-interface eller knapper - placer boksene hvor du lyster - selv hvor der ingen strøm er (Squeezebox Radio med batteri)
Musikken kan lagres på en computer (pc, mac, linux) med SB Server, en NAS med SB Server eller på en usb-disk (eller flash-drev) koblet til Squeezebox Touch.
Squeezebox benytter dit eksisterende netværk og hvis det ikke er nok kan du blot købe en ekstra router (3-400kr) og sætte et dedikeret musik-netværk op :-)

Squeezebox er stadig bedst til prisen, nemt at sætte op og nemt at bruge ;-)

Redigeret af tipsen - 14-Februar-2011 kl. 12:25
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 09:45
Jeg ejer idag en Squeezebox Duet og er rimelig tilfreds. Det eneste jeg er utilfreds med er svartiderne, når jeg vil se de senetse album der er tilføjet.
 
Så i forbindelse med priskrigen på Sonos S5, købte jeg faktisk en. Men her har jeg slet ikke funktionen "Seneste Album".
 
Så lige pt. hælder jeg mest til at beholde Squeezebox og så skille mig af med Sonos.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 10:16
Jeg ser muligheden for brug af IR med Squeezebox, som essentiel hvis man bruger universalfjernbetjeninger. Ja, det er fint med iPods, iPads, iPhones og Android, men hvis du har enheden koblet til et anlæg så er det nu praktisk at kunne navigere med sin fjernbetjening. Jeg vil i hvert fald nødigt skfte min Squeezebox Touch ud med Sonos.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu