Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 21:15 |
Ok
Jeg tror bare lige jeg vil forsøge mig med sådan en DIY-løsning og se hvor god den er. Det koster ca. en plovmand at lave i materialer. Næste skridt er en til knap 13k.. så mange penge vil jeg ikke ofre lige pt..
|
|
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 21:19 |
Anima skrev:
Ok
Jeg tror bare lige jeg vil forsøge mig med sådan en DIY-løsning og se hvor god den er. Det koster ca. en plovmand at lave i materialer. Næste skridt er en til knap 13k.. så mange penge vil jeg ikke ofre lige pt.. |
Hvor finder du linserne så billigt ?
|
|
SLETTET_20120103
--
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 21:26 |
Prismer til indgravering (trofæer). De koster ca. 200 pr. stk hvis ikke der bliver indgraveret.
Linket er i den omtalte tråd på DIY-audio.. jeg kan ikke lige finde det pt.
|
|
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 21:29 |
Anima skrev:
Prismer til indgravering (trofæer). De koster ca. 200 pr. stk hvis ikke der bliver indgraveret.
Linket er i den omtalte tråd på DIY-audio.. jeg kan ikke lige finde det pt. |
Ja, men så kommer der fragt, told og moms oveni . Havde håbet du have fundet et billigt sted, så ville jeg have et ekstra sæt linser , jeg gav ca. kr. 800,- for mine inkl. fragt.
Redigeret af Hans j - 07-Juni-2011 kl. 22:22
|
|
SLETTET_20120103
--
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 21:40 |
Ok.. jeg bestiller dem bare via shopusa sammen med en masse andet.. så koster det ikke rigtig noget. Det plejer at være ca. 50% oveni den værdi man angiver for alt sammen.
|
|
MaXer
Guld medlem
Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 22:09 |
Anima skrev:
Ok.. jeg bestiller dem bare via shopusa sammen med en masse andet.. så koster det ikke rigtig noget. Det plejer at være ca. 50% oveni den værdi man angiver for alt sammen. |
Jeg har handlet hos ShopUSA et par gange, og har fundet ud af at de ikke har kunnet svare sig for mig nogle af gangene. Det har været billigere at tage PostDK slaget med +25% + 160 end at sende via ShopUSA. Jeg ville lige regne på det hvis jeg var dig.
|
|
|
SLETTET_20120103
--
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 22:29 |
Tja, det kommer an på så meget - fx. hvor meget det koster at sende til Danmark vs indenrigs. Dertil er der problemer med at PostDK er meget langsomme og de behandler tingene som lort og er svære at få til at erstatte ting.
Dertil kan man tit få en forhandler til at skrive en faktura som angiver værdien lavere end den reelt er, hvorfor det i sidste ende er ren win-win.
|
|
Vijnana
Super bruger
Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 475
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 22:29 |
Når man læser anmeldelser af kurvede lærreder får man ikke indtryk af at de blot skal kompensere for evt. pincushioneffekt, men at de faktisk giver en mere imponerende oplevelse af scopefilmene. Bla. Stewart får meget ros for deres "Cinecurve".
Mit drømmescenarie er egentlig at have et sådant lærred i en størrelse at selv 4:3 formattet er stort (til gamle filmklassikere), 16:9 formattet endnu bedre og let buet scopeformat til den ultimative blockbuster oplevelse. Stewarts lærred har elektronisk afmaskning til alle formatter. man bør være opmærksom på at praktisk taget ingen film er i formatet 2.35:1 som det oftest angives. Hovedparten af scopefilm er ca 2.39:1 eller 2.40:1
Redigeret af Vijnana - 07-Juni-2011 kl. 22:34
|
|
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 08-Juni-2011 kl. 16:52 |
@ Vijnana
Det med mene der er forskel imellem 2,35, 2,39 eller 2,40?
For mig vil der for eks. ingen forskel være imellem 1,85 og så 16:9 (1,78).
Forskelle på 2,1% er der ingen som kan vurdere alligevel.
Nogen gange tænker jeg på ved hvilken procent grænse forskel, noget kan observeres!
Jeg mener helt ærligt, skelne imellem 2,39 og 2,40. Dette ville end ikke jeg prøve overbevise andre om, herinde.
Jeg ligesom mangler et tal i stil med, alt under 7% kan accepteres ud fra proportionerne.
Kurvede lærreder mumle grumle og mere til?
Redigeret af moho - 08-Juni-2011 kl. 16:59
|
|
SLETTET_20120103
--
|
Sendt: 08-Juni-2011 kl. 17:48 |
Jeg tror mest det handler om at man som entusiast også har et billede som er som det skal være - det giver en form for ro omkring investeringen.
Sådan havde jeg det for nogle år siden, men jeg må erkende at jeg ikke har de bedste øjne eller ører - jeg har nemlig også svært ved at høre forskel på højttalerkabler og bruger bare de billigste HDMI-kabler selvom lyden skulle være bedre med dem med jord-tilslutning.
|
|
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 09-Juni-2011 kl. 08:41 |
jeg har ladet mig fortælle at hvis man skal have en anamorphiske linse, der ikke laver unoder, hedder det Sneider. den koster 45k uden motor slæde. jeg prøvede på min hvide væg at lave en 2.40:1 ramme , med noget stof fra mit arbejde, der minder utroligt meget om veltec. det er sku en forskel der vil noget. jeg mangler dog ikke lys i min projektor - så en CIH løsning hjemme ved mig, vil være at hælde perler på svin. den manglende opløsning kan jeg sagtens leve med .jeg har lagt hovedet i blød til en DIY masking fastramme - CIW
|
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 09-Juni-2011 kl. 08:57 |
p.las skrev:
jeg har ladet mig fortælle at hvis man skal have en anamorphiske linse, der ikke laver unoder, hedder det Sneider. den koster 45k uden motor slæde. |
I princippet er der ingen linser der SLET ikke laver "unoder", men der er væsentlig forskel på en egentlig linse som Schneider'ne, og eks. Panamorph. Om man kan leve med dét der er tilbage, det er så et spørgsmål om at vægte fordelene mod ulemperne. Ligesom at jeg personligt hellere vil leve med lidt pincushioning, end have et buet lærred - men dét er i høj grad en smagssag. I biograferne bliver jeg små-irriteret over de buede lærreder de steder de har det. Men mange er vilde med det. Så jeg tror man skal vægte selve "oplevelsen" af det buede lærred (hvadenten man er positivt eller negativt stemt) højere end effekten på pincushioning.
|
|