|
Anamorfisk linse + kurvet lærred |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Sendt: 09-Juni-2011 kl. 08:59 |
Ja, 2.40(2.35) er det "RIGTIGE" biograf-format . Du kunne evt. kigge nærmere på det her. |
|
moho
Guld medlem Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
Sendt: 09-Juni-2011 kl. 14:15 |
@ Hans J
Buede lærreder, bringer mig tilbage til billige fotografi apparater hvor filmen ligesom blev holdt "Buet på langs, vistnok kameraer i str 6x9 film". Jeg kan ikke huske om man ved hjælp af vakum har anvendt noget for krumme en biograffilm på samme måde.
Hvilket bringer mig direkte til vores øjne, hvor nethinden så at sige er buet. På mig virker helt flade skærme u-naturligt, jo bredere jo værre.
Jeg har aldrig set et film kamera bygget til optage med 3 linser, igennem farvefiltre, for blive optaget på sort/hvide film (Det system man anvendte i gamle dage, ligeså til farve Tv optagelser). Ejheller set film vist med tre projektører, hvor lærredet af praktiske årsager var nødt til have en hvis krumning. Det er for øvrigt vældigt praktisk at forskelligt farvede lysstråler ikke blander sig med hinanden Projektionsmæssigt og baggrundsprojektorer som ligner noget helt forkert indvendigt, også billedmæssigt.
Redigeret af moho - 09-Juni-2011 kl. 16:25 |
|
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Sendt: 13-Juli-2011 kl. 11:05 |
hvis nogle skulle have interesse har jeg selv lavet en masking lærred -CIW http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702&PN=35&title=mk-stereo-surround-diy-masking-projekt alt hvad der er inde i rammen, er købt det samme sted - Belgien |
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Sendt: 13-Juli-2011 kl. 12:43 |
Er der een af jer der gider forklare, eller stikke en henvisning til, hvad gavn man kan have af et anamorphic objektiv på en LCD projektor andet end at man kan få noget mere lys i gennem den.
EDIT: jeg har fundet det... Redigeret af tvkartoffel - 13-Juli-2011 kl. 12:54 |
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |