|
Anbefalelsesværdigt HDMI-kabel? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Decap_dk
Bruger Oprettet: 21-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
Sendt: 28-September-2006 kl. 11:08 | |
Det skal jeg da ikke hårnakket påstå at der er. Men mener nu at have læst at HDMI-kabler gennemgik kvalitetskontrol - kan naturligvis ikke finde stedet nu. Mener det er et krav i specifikationerne, men derfor naturligvis ikke et garanti for at disse alligevel overholdes.
Jeg kan KUN anbefale at købe dyre digitale kabler hvis man oplever problemer. Dette er imidlertid ret nemt at se på billedkabler, da dette ofte resulterer i tydelige fejl i billedet. Det er som sådan heller ikke noget problem at bruge 500kr på et enkelt kabel, men har man bare mere end en ting der skal forbindes bliver dette hurtigt meget dyrt. Forestil dig fx at købe gode kabler til følgende (som de fleste med HD-TV vel har): Konsol DVD SAT-BOKS AV-Reciever Så løber det altså hurtigt op i 2k - 4k hvis man skal have "gode" kabler til alle formål. Mit råd er istedet. Køb billige digitale kabler (fx HDMI, DVI) så længe i ikke oplever problemer - og så brug evt lidt mere på de analoge kabler (component, RGB, Scart osv.) Bare min anbefaling |
||
Nicklas_Kingo
Junior bruger Oprettet: 02-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
Sendt: 29-September-2006 kl. 15:39 | |
Mit HDMI-kabel ankom idag. Men da jeg havde sat det til, og skruede over på HDMI-kanalen stod der bare "intet signal". Jeg prøvede at tænde og slukke for både tv og dvd, og tage kablet fra og til. Men der står bare stadig "intet signal". Er der nogel specielt jeg skal gøre på tv'et eller dvd'en før det virker? |
||
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 29-September-2006 kl. 15:45 | |
Jeg kender ikke Thomsonen men det er muligt du skal aktivere noget omkring output under settings
|
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
guvernator
Bruger Oprettet: 30-Juni-2006 Status: Offline Point: 176 |
Sendt: 29-September-2006 kl. 17:19 | |
Typisk fejl ved de helt billige HDMI kabler.. har set det masser af gange. men ellers check lige thomson`en om man skal aktivere HDMI Der er altså rimelig strenge krav vedr. HDMI når vi snakker kabler. Så det er sikkert kablet der er defekt. Hvis du havde købt det i en butik, kunne du gå og få det checket med det samme og evt byttet. Men nu skal du sende det retur og nyt skal frem osv. og når det nu er weekend, så er det vel først tirsdag/onsdag du kan få et nyt. Redigeret af guvernator - 29-September-2006 kl. 17:22 |
||
BrianJVC
-- Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
Sendt: 29-September-2006 kl. 20:59 | |
Jeg har set produkter fra Kina som så rigtig flotte ud, men det var ikke andet end pixeleringer, eller sådanne underlige grønne og lilla billeder der kom på skærmen. Dette skyldtes kvaliteten af kablerne, det er rigtig der er krav til HDMI, og endda meget strenge krav, men hvad betyder det hvis det ikke kontrolleres på nogen måde. Der findes adskellige firmaer der banker et pænt kabel sammen, og ja der sidder HDMI stik i begge ender, men hvad med viklingerne igennem kablet? De lurer hurtig business, fordi HDMI kabler er dyrere, kan de så producerer noget der ligner, og sælge det til en pris noget under de kendte mærker, så har de stadig tjent en masse penge, og det er trods alt sjældent en kunde brokker sig over et kabel, eller et billigt produkt, man smider det ud og køber et nyt. Det bedste ville være at konfrontere stedet man havde købt produktet hos, unaset prisen, det er den eneste måde man kommer disse hustlere til livs.
|
||
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
||
Nicklas_Kingo
Junior bruger Oprettet: 02-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
Sendt: 30-September-2006 kl. 08:11 | |
|
||
nubus
Bruger Oprettet: 12-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 133 |
Sendt: 30-September-2006 kl. 09:08 | |
LOL Nicklas - tak for et godt grin :-) Der er for meget voodoo over kabler og nogle gange er løsningen den mest simple.
Vi savner gode tekniske målinger og standarder på det her område. |
||
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 30-September-2006 kl. 10:19 | |
Det var godt du fik hul igennem Nicklas Nu skulle du næsten købe et kabel til 1000,- med returret for at sammenligne billedkvaliteten
|
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
claust
Super bruger Oprettet: 28-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 372 |
Sendt: 30-September-2006 kl. 17:08 | |
Haha, sjovt at se de hardcore 1000-kr-pr-meter-kabel-fans gå i selvsving med deres fordomme... Bruger selv et billigt 10 meter HDMI kabel fra SHG, og har aldrig oplevet fejl med det. Selve stikket er lidt klodset sammenlignet med de dyre, men det er også ½ år siden jeg så på det sidst, så det er til at leve med *G* Når først skidtet er monteret er det jo gemt væk. |
||
nubus
Bruger Oprettet: 12-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 133 |
Sendt: 30-September-2006 kl. 18:53 | |
Ja... HDMI.org advarer direkte mod for store og klodsede kabler. De har en tendens til at falde ud af stikkene. Andre siger at tykke kabler har problemer fordi de ikke kan gøres så ensartede som tyndere udgaver, hvilket er vigtigt for et digitalt signal.
Tyske Video Magazin har - på tysk - en dybere HDMI kabeltest inkl. en PDF nederst på siden. |
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |