recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af hovedtelefoner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling af hovedtelefoner

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ulrik6900 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ulrik6900 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling af hovedtelefoner
    Sendt: 16-September-2020 kl. 12:03
Ønsker mig et par hovedtelefoner m./kabel i prisklassen 3-5000 kr
Er der nogen forslag?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 12:52
Jeg ville nok kigge på B&W og Zennheiser.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 17:05
nu skriver du bare hovedtelefoner - det er jo teknisk en absolut latterlig udmelding når du bagefter smider en prisklasse, som helt klart melder om "highend" (eller har du bare for mange penge der skal brændes af?), og i den klasse, snakker man om brug, typer af musik og en hel masse for at sikre man har "optimeret" sin lytteoplevelse. Skal de bruges på farten, kabel/trådløs etc. - kom med noget mere information. du kan som minimum angive din musiksmag, hvad og hvor du forventer at skulle bruge dem.

Jeg er kun delvist enig med Hother. Selvfølgelig ved de 2 producenter noget om bøffer, men de er langt fra de eneste på markedet som gør det.



Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

nu skriver du bare hovedtelefoner - det er jo teknisk en absolut latterlig udmelding når du bagefter smider en prisklasse, som helt klart melder om "highend" (eller har du bare for mange penge der skal brændes af?), og i den klasse, snakker man om brug, typer af musik og en hel masse for at sikre man har "optimeret" sin lytteoplevelse. Skal de bruges på farten, kabel/trådløs etc. - kom med noget mere information. du kan som minimum angive din musiksmag, hvad og hvor du forventer at skulle bruge dem.

Jeg er kun delvist enig med Hother. Selvfølgelig ved de 2 producenter noget om bøffer, men de er langt fra de eneste på markedet som gør det.




Forstår ikke hvorfor der skal bruges den tone?
Det du ridser op er DINE kriterier - det er jo ikke sikkert andre har samme kriterier?
Men ja en klar præference er da “nemmere” at anbefale ud fra.
Jeg har selv b&w p7 wireless og er glade for dem til film, musik Og Playstation.
I mine øre et sæt der er meget neutrale og det kan jeg lide til de nævnte emner
Til top
ulrik6900 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ulrik6900 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 18:34
Jeg lytter til Dire Straits, Pink Floyd, Mike Oldfield, Jean Michell Jarre etc.
Mit setup er stream fra Tidal i 16bit 44.1khz til 24/96khz og enkelte download i 24 bit 192khz.
Bluesound node og Marantz HD-AMP1 .
Ønsker et par med kabel da jeg lytter i lænestol ved mit anlæg.


Redigeret af ulrik6900 - 16-September-2020 kl. 18:35
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 19:44
Bromberg5 - smut grønært. Det er helt alm standard viden man skal starte med når man beder om hjælp - om nogen er du en af de bedste her i forummet til ikke at gøre det.

vi ved nu at der er tale om både noget blød rock og elektro synth. OG så skal det ikke være trådløs. Så det kan sagtens være fx Sennheiser HD serie eller Beierdynamic DT serie. Men der er mange om buddet deroppe. Vil nok også sige at Shure ville høre til i det leje, sammen med ultrasone og  AKG.

Der er rigtigt mange på thomann.de. Men ellers ville jeg også kigge på Meze 99 classic. De skulle efter sigende være fuldkommen fantastiske. Eller gå en lille tur på linsoul.com - Gold Planar skulle også være ganske fremragende eller Thieaudio bøfferne. Kan man overleve et par wired In-ear, så har linsoul også et kæmpe sortiment af dem, og mange af dem spiller afskyeligt godt. Kan kun på det varmeste anbefale at købe et sæt BLON BL03 for sjov. (de koster rent faktisk kun 30 eur) De er fuldt ud på højde med mine Shure E3c som desværre døde. Og er man oppe i det prisleje, kan man jo købe dem med for sjovs skyld.

Men som sagt der er voldsomt mange om buddet og det behøver altså ikke bare være standard sennheiser.
Men prøv at tjekke et par reviews af meze 99 classic på Youtube.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:


Jeg er kun delvist enig med Hother. Selvfølgelig ved de 2 producenter noget om bøffer, men de er langt fra de eneste på markedet som gør det.




Nu skriver jeg jo ikke noget for du skal være enig med mig. Jeg skriver om de ting som jeg har prøvet eller selv ejet. Og her mit forslag altså stadig B&W og SennheiserWink


Redigeret af Hother - 16-September-2020 kl. 20:28
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Bromberg5 - smut grønært. Det er helt alm standard viden man skal starte med når man beder om hjælp - om nogen er du en af de bedste her i forummet til ikke at gøre det.

vi ved nu at der er tale om både noget blød rock og elektro synth. OG så skal det ikke være trådløs. Så det kan sagtens være fx Sennheiser HD serie eller Beierdynamic DT serie. Men der er mange om buddet deroppe. Vil nok også sige at Shure ville høre til i det leje, sammen med ultrasone og  AKG.

Der er rigtigt mange på thomann.de. Men ellers ville jeg også kigge på Meze 99 classic. De skulle efter sigende være fuldkommen fantastiske. Eller gå en lille tur på linsoul.com - Gold Planar skulle også være ganske fremragende eller Thieaudio bøfferne. Kan man overleve et par wired In-ear, så har linsoul også et kæmpe sortiment af dem, og mange af dem spiller afskyeligt godt. Kan kun på det varmeste anbefale at købe et sæt BLON BL03 for sjov. (de koster rent faktisk kun 30 eur) De er fuldt ud på højde med mine Shure E3c som desværre døde. Og er man oppe i det prisleje, kan man jo købe dem med for sjovs skyld.

Men som sagt der er voldsomt mange om buddet og det behøver altså ikke bare være standard sennheiser.
Men prøv at tjekke et par reviews af meze 99 classic på Youtube.


Ændrer ikke på du kunne have startet langt mere sagligt — nuvel, nu fik du lidt mere at arbejde ud fra og kunne så først nu komme med et input. Det er sgu ikke sådan man får folk med på vognen og lidt samme retorik du bruger ift mig. Hvor det er jeg har fået trådt på dig har jeg ikke en ide om, men du har ihvertfald travlt med at fortælle mig om mine mangler.
Jep jeg trådte først ind på dette Forum og denne scene i 2012 tror jeg og har da fået svar på en masse spørgsmål som sikkert fordi er latterlige, men vi skal vel starte et eller andet sted allesammen.

Kan du uddybe hvad det er jeg ikke gør?
Sidste gang var det et spørgsmål om hvorvidt der var kommet muligheder hdhomerun med boxer - dee himlede du også op over mine elendigheder med netværk, wtf?.
Heldigvis er der der mange andre herinde der ikke er kede af at lære fra sig




Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2020 kl. 05:28
Det er da utroligt som folk udveksler flabetheder i denne tråd. 

Stop med det.

Det er meningen man skal hjælpe og give egne erfaringer. Det handler ikke om at få ret.

Til den pris som trådstarter nævner, bør man lytte inden køb. Så tag noget musik med ned til forhandleren og lyt inden køb. Så kan man også fornemme hvordan de føles at have på og om man kan holde ud at lytte længe.

Jeg holder mig fra at anbefale et bestemt mærke, da min erfaring i denne prisklasse er ikke eksisterende.
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2020 kl. 23:34
Som altid gælder det om at lytte - og ikke til hvad andre synes.

Faktisk er Hifi-Klubben et godt sted at starte, fordi de har et bredt udvalg.

Åbne hovetelefoner lyder som udgangspunkt bedst, fordi der ikke opstår resonans i kammeret. Ulempen er, at omgivelserne kan lytte med.

I HFK vil jeg anbefale dig at lytte til disse to:

Sennheiser HD 660 S 

og:

Audeze LCD-1

To forskellige principper, men begge med fantastisk lyd.

Vil du lytte helt isoleret fra omverden, kan du give disse lukkede fra Denon et lyt:
Denon AH-D5200

Ellers vil jeg anbefale Grado, fx SR325E (fås ikke i HFK, men fx i Tape Connection)
De er også åbne, men med en indtagende, varm og musikalsk lyd.

God fornøjelse.
Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2020 kl. 00:43

Hifiman sundara fås hos tapeconnection til 2790...



Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2020 kl. 09:47
Jeg vil foreslå at du overvejer et par Grado labs, i den prisklasse du nu synes. De spiller fantastisk på bekostning af at det er åbne udadtil, og derfor ikke er så venlige overfor andre i rummet. Men da jeg afprøvede dem (og købte dem ad to omgange) slog de tilsvarende prisklasse Sennheiser.

Jeg sammenlignede med pink floyd og klassisk. Det var i sidstnævnte jeg kunne høre mest forskel.

Held og lykke. Til den pris skal du nok få en lækker lydoplevelse.
Mvh dan.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu