recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Andromeda’s
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Andromeda’s

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Andromeda’s
    Sendt: 03-November-2021 kl. 22:43


                                  Hej alle Smile


Har længe gået op i surround og stereo, vel så længe jeg kan huske tilbage.

Ingen dedikeret bio endnu, men er bestemt på ønskelisten i fremtiden!


Står pt. og mangler at få lofts ht og bag ht op at hænge. Men mangler beslagene til JBL 8320 - overvejer at få lavet nogle. Mangler samtidigt et sæt 8320 mere, så der kan køres med 4 ens bag ht.


På akustik siden har jeg de sidste par år fået en åbenbaring - god lyd fåes kun med akustik-regulering, det er min holdning. Der er mange muligheder og det jeg er endt ud med er ganske godt, selvom det selvfølgelig kan blive bedre - dog ser det “godt ud”, hvilket også har været en vigtig brik i puslespillet.


Bastraps i front er konstrueret som trekantede paneler der går helt ind til væggen med ca. 10cm luft bagtil. Som det ses går de fra gulv til loft. De er fyldt med a-batts. Det er den nemme løsning, der er altså ikke fokuseret på en avanceret formel. På fronten er placeret typiske akustik paneler til hjemmet, for at give et pænt look, samt agere de diffusere, så lyden ikke bliver for død. Det fungere rigtig godt.

Billeder længere nede på side 1 viser vejen til det endelige resultat.


De andre absorbere er lavet af bla. terrænbatts og andre af noget lign. - med trærammer og velourstof/ordinært stof.


Diffuserne på bagvæggen er af QRD typen (N11) og købt hos Bluetone Acoustics i Polen. De virker virkelig godt - lyden blev meget ren og åben efter de kom op. Kan varmt anbefales, specielt hvis man også bruger dem i et rum hvor der også lyttes til musik.


Grej:


Sony xh90 85”


Anthem mrx720

Kanalopsætning 7.1

Step 2 - 7.1.2

Step 3 - 7.2.2


Mcintosh c2600 (passthru)

Mcintosh mc452


JBL Array 1000

JBL Array 880

JBL 8320 (søger et sæt mere)

JBL Control 25av (til atmos - ikke oppe endnu)

Audiovector cx

SVS sb16 ultra


Diverse kabler af generelt god kvalitet, men det er ikke et 100% fokusområde. Er på ingen måde kabelfanatiker, men har bla. oplevet store forskelle på højttalerkabler. 




Er meget glad for Anthem receiverens præstationer. ARC er simpelthen fantastisk, samt er receiveren simpel, uden for mange unødvendige features o.lign.

Mc452 trækker fronter i surround, hvor jeg kører passthru på c2600, det fungere bare. 450watt og meget strømstærk Mcintosh effekt, gør at der ikke mangler noget på fronterne. Ønsker senere hen at få en god effekt på centeren også - center er en vild krabat, der virkelig også fortjener bedre end det Anthem’en kan præstere, men det fungere nu ganske fint. Oplever ikke som sådan at der mangler noget, men mere effekt skader jo aldrig Tongue

Stereo er ligeså vigtig som surround, så derfor løsningen med passthru. Anthem er god i stereo, men aldrig bedre end en god dedikeret pre/effekt.



Billeder:
























Redigeret af Andromeda - 17-November-2021 kl. 18:55
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2021 kl. 07:48
Må sgu sige at det er rimelig hardcore - WAF har vist ikke været afgørende LOL

Er det en lejlighed eller hus??
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2021 kl. 08:26
Det er en lejlighed LOL

WAF - underordnet. Tongue



Redigeret af Andromeda - 04-November-2021 kl. 08:27
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2021 kl. 18:03
Super fed stue du har og med det udstyr så ville det da også være kedeligt hvis der kom WAF indover og det skulle gemmes væk. Gid der var flere af sådanne stuer hvor manden også har en plads i hjemmet 😉
Spørgsmål, effekten af tre fliser under subben, er den markant "bedre" en ved kun en?
Frank
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2021 kl. 18:38
OG..... Angående fliserne under sub'en... Kunne du ikke godt gøre det lidt pænere? Skjule dem med en ramme af en eller anden art? Når nu, alt andet ser så godt og fedt ud? Og en Thumbs Up op for det!!!


TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2021 kl. 18:43
De “grimme fliser” forsvinder nemmest med en gang matsort spraymaling.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2021 kl. 21:27
Frank13: 

ja det ville være synd. Men hun synes det er ganske fint at se på og være i. 

Havde i starten kun en flise på. Jeg husker dog ikke forskellen fra 1 til de 3. Men udgangspunktligt, antager jeg at ved at få subben mere væk fra gulvet, vil give mindre boominess. 


Redigeret af Andromeda - 04-November-2021 kl. 21:27
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2021 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

OG..... Angående fliserne under sub'en... Kunne du ikke godt gøre det lidt pænere? Skjule dem med en ramme af en eller anden art? Når nu, alt andet ser så godt og fedt ud? Og en Thumbs Up op for det!!!



Jo der kunne godt gøres noget.. som der nævnes under dig, kunne de måske blive malet sorte. Fliserne startede med at være noget mørkere, de blev købt grundet de var mørke.. mat sort kunne godt blive en løsning. De passer dog fint til de grå absorbere som de er nu. 
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2021 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

De “grimme fliser” forsvinder nemmest med en gang matsort spraymaling.

Tak, det kunne godt blive en løsning. Big smile
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2021 kl. 09:56
sådan blev bastraps-diffusere til:


























Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2021 kl. 10:15
Flot flot lavet, og hvor skønt at ha et stort værksted til det. 
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2021 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Flot flot lavet, og hvor skønt at ha et stort værksted til det. 

Tak. Det er min kammerats værksted og ham som har lavet dem. Han er dygtig! Jeg har hjulpet med at udstoppe dem LOL - samt fik jeg idéen til brugen med akustikpanelerne udenpå fronten. 

Resultatet synes jeg taler for sig selv.. men med så meget andet, så er det endnu flottere ved selvsyn.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu