recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ang Den nye Lexicon afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAng Den nye Lexicon afspiller

 Besvar Besvar Side  <1 14151617>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Æder ikke alt råt.
Synes bare det virker meget sandsynligt, at det er en oppo pakket ind i et lexicon kabinet. Især når man kigger på de billeder side om side.  Om der er andre komponenter i, må tiden jo vise
jeg tvivler ikke på at de er identisk. mit spørgsmål er mere. gør kabinetet en forskel. det er jo rigtig mange gange blevet postuleret at det gør


Så skal de enkelte sektioner afskærmes inde i selve kabinettet.
Til top
DarkStar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Mon ikke at hele sagen er en misforståelse, og at den rigtig historik er den at Lexicon har haft en demo til messe, hvor man forløbe har brugt en Oppo BDP-83 indmad, dette er så ved en fejl er komme ud, da audioholics.com har haft fat i den, måske i forbindelse med noget foto optagelser og at Lexicon faktisk har givet audioholics.com streng ordre om ikke at lukke den op, da det kun er udseendet som denne deler med den rigtig BD-30.

Og det ville sige at når den rigtig Lexicon komme op marked, så bliver det med en anden indmad en Oppo BDP-83.

Og det er vel ikke helt umulige at Lexicon forbedret et retssag mod audioholics.com.
 
Et eks. kunne være denne Ayre DX-5 til $10,000 som også bygge på en Oppo BDP-83.


Er det ikke noget i den stil man forvente i en BD afspille til 35.000,- kr.

Så lad os nu først se den rigtig Lexicon BD-30 på marked, mon ikke den har en anden indmad.
  

Konsum modellen af BD-30 har nøjagtigt samme indmad som den der er afbilledet på audioholics.. så medmindre de ved en fejl har sendt en masse test-modeller i salg, så er sagen desværre lige så klar som billederne giver indtryk af.

Bortset fra det, så ser Ayre's BD afspiller suuuuper lækker ud - den er også seriøst opgraderet på mange måder ift. BDP-83. Læs evt. Charles Hansens indlæg i denne tråd

.. men fatter dog stadig ikke at Lexicon slet ikke har tænkt tanken at der ville være nogen der ville hive låget af og kigge indmaden. Confused
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 19:32
Man kan jo også bare købe en Denon DVD-A1UD Blu-ray til
35.000 kr.
 
18,9 kilo Blu-ray afspiller. Den ser i hvert fald også seriøs ud, hvis vi kigger på opbygning.
 
 
 
 
 


Redigeret af Iron Man - 19-Januar-2010 kl. 19:34
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 19:58
 
 
 
 
Lige lidt off-topic! Er du klar over at han render baglæns LOL
DarkStar Se Drop Down
Super bruger
Super bruger
Avatar 
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 20:49
Vil nu stadig mene at når f.eks Pioneers og Denons topmodeller virker så seriøst high-end præget har det ikke så meget med BD-gengivelsen at gøre- Det er fordi de er multi-format maskiner. Det er kravene til seriøs gengivelse af cd, dvd-audio og sacd der gør dem til store tunge apparater.
 
Så hvis man i forvejen har en gedigen cd-afspiller, hvorfor så købe en dyr multiformat maskine.
Oppo'en synes dog at være en billig OG god multiformatmaskine.
 
Denon flagskibets gengivelse af BD er fejlfri - men det kan man også få fra afspillere til en tiendedel af prisen!


Redigeret af Vijnana - 19-Januar-2010 kl. 22:53
Til top
Biojensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

I bund og grud mener jeg Lexicon er blevet taget med bukserne nede. Kort og godt. Stadig forudsat at det er den samme afspiller med et andet kabinet. 
Uden jeg overhovedet skal forsvare Lexicon, så undre det mig netop hvis de bliver taget med bukserne nede. De måtte jo have vist, at en sammenligning med Oppo ville blive gennemførtBig smile
Helt enig JohnWink.  Det er jo ikke lige så nemt at "snyde" i dag, og de KUNNE måske have bedt Oppo om at foretage nogle ændringer så det, i det mindste teoretisk, kunne retfærdiggøre den vilde prisforskel.
 
Er der i øvrigt noget nyt omkring den Lexicon du skulle teste ?
 
Går lidt og grubler over at droppe Lexicon anmeldelsen. Tænk nu hvis jeg kom til at den faktisk ER bedre end Oppo. Jeg tør slet ikke tænke tanken til endeLOL
Selvfølgelig skal du da lave en test af Lexicon BD-30 VS OPPO BDP-83, selvom det viser sig at Lexicon er bedre end OPPO og kan koste dig en tur i gabestokLOLWink


Redigeret af Biojensen - 19-Januar-2010 kl. 23:07
Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk

Til top
Sionic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2009
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Man kan jo også bare købe en Denon DVD-A1UD Blu-ray til
35.000 kr.
 
  

Jeg var meget, meget tæt på at købe denne afspiller. Men efter at ha' læst anmeldelser og et par "blind tests" hvor den bla. blev sammenlignet med Oppo'en, som jeg valgte istedet, kunne den bare ikke retfærdiggøres til prisen. Den ville ellers ha' set fed ud sammen med min Denon AVC-A1HDA. Men "Beauty is only skin deep" har man jo efterhånden fundet ud af... Wink
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 01:02
Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Mon ikke at hele sagen er en misforståelse, og at den rigtig historik er den at Lexicon har haft en demo til messe, hvor man forløbe har brugt en Oppo BDP-83 indmad, dette er så ved en fejl er komme ud, da audioholics.com har haft fat i den, måske i forbindelse med noget foto optagelser og at Lexicon faktisk har givet audioholics.com streng ordre om ikke at lukke den op, da det kun er udseendet som denne deler med den rigtig BD-30.

Og det ville sige at når den rigtig Lexicon komme op marked, så bliver det med en anden indmad en Oppo BDP-83.

Og det er vel ikke helt umulige at Lexicon forbedret et retssag mod audioholics.com.
 
Et eks. kunne være denne Ayre DX-5 til $10,000 som også bygge på en Oppo BDP-83.


Er det ikke noget i den stil man forvente i en BD afspille til 35.000,- kr.

Så lad os nu først se den rigtig Lexicon BD-30 på marked, mon ikke den har en anden indmad.
  

Konsum modellen af BD-30 har nøjagtigt samme indmad som den der er afbilledet på audioholics.. så medmindre de ved en fejl har sendt en masse test-modeller i salg, så er sagen desværre lige så klar som billederne giver indtryk af.

Bortset fra det, så ser Ayre's BD afspiller suuuuper lækker ud - den er også seriøst opgraderet på mange måder ift. BDP-83. Læs evt. Charles Hansens indlæg i denne tråd

.. men fatter dog stadig ikke at Lexicon slet ikke har tænkt tanken at der ville være nogen der ville hive låget af og kigge indmaden. Confused

Ja Ayre's BD afspiller er alt det som en Lexicon BD-30 ikke er, så hvis jeg så bare havde penge, så kunne man få en super multi lyd afspiller plus en første klasses BD afspiller.


Redigeret af Startrek - 20-Januar-2010 kl. 02:09
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 02:49
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

I bund og grud mener jeg Lexicon er blevet taget med bukserne nede. Kort og godt. Stadig forudsat at det er den samme afspiller med et andet kabinet. 
Uden jeg overhovedet skal forsvare Lexicon, så undre det mig netop hvis de bliver taget med bukserne nede. De måtte jo have vist, at en sammenligning med Oppo ville blive gennemførtBig smile
 
Der er jo masser af sites som laver temmeligt overfladiske tests. Nogle gange kan det virke som om ratings gives lidt efter prisen, vægt og navn på produktet. Man ser også lidt det samme blandt nogle forbrugere.
 
Lexicon'en fik f.eks en væsentligt mere positiv anmeldelse på HomeTheaterReview.com.
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

I bund og grud mener jeg Lexicon er blevet taget med bukserne nede. Kort og godt. Stadig forudsat at det er den samme afspiller med et andet kabinet. 
Uden jeg overhovedet skal forsvare Lexicon, så undre det mig netop hvis de bliver taget med bukserne nede. De måtte jo have vist, at en sammenligning med Oppo ville blive gennemførtBig smile
 
Der er jo masser af sites som laver temmeligt overfladiske tests. Nogle gange kan det virke som om ratings gives lidt efter prisen, vægt og navn på produktet. Man ser også lidt det samme blandt nogle forbrugere.
 
Lexicon'en fik f.eks en væsentligt mere positiv anmeldelse på HomeTheaterReview.com.
- og grunden til netop DET, er vist at site-ejeren, dr. ken et-eller-andet ???, er i lommen på ?.....ja,Lexicon - prøv at læse hele den amerikanske mailkorrespondance igennnem, som der tidligere er blevet linket til.
MVH
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Vil nu stadig mene at når f.eks Pioneers og Denons topmodeller virker så seriøst high-end præget har det ikke så meget med BD-gengivelsen at gøre- Det er fordi de er multi-format maskiner. Det er kravene til seriøs gengivelse af cd, dvd-audio og sacd der gør dem til store tunge apparater.
Det kan nu godt laves i et mindre og lettere kabinet... Tag Oppo BDP-83 NuForce Edition, den er givetvis bedre end både Pioneer og Denons topmodeller, og den er ikke lige så "godt" konstrueret eller lige så tung...
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 22:50
Min konklusion er: at købe en BD-afspiller til mere end ca 10K har ingen mening med mindre du går efter en multiformatmaskine - og her er det bedste køb nok Oppo'en. Der kan tilsyneladende ikke vrides mere ud af BD-formatet end med denne maskine. De store maskiner fra f.eks Pioneer og Denon er fyldt med finesser  der bidrager til lydkvaliteten, men på BD-siden er de tilsyneladende ikke bedre end afspillere til end tiendedel af prisen. Det forlyder f.eks fra uofficiel kilde at Classe ikke mener de kan forbedre Oppo'en - og de vil derfor ikke lancere nogen BD-afspiller - endnu mindre lave et stunt a' la Lexicon. Måske er Oppo'en i virkeligheden for billig?Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 14151617>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu