recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ang Den nye Lexicon afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAng Den nye Lexicon afspiller

 Besvar Besvar Side  <12345 17>
Forfatter
Besked
CSO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 17:27
Tror ikke det er nyt for nogle at der findes OEM produkter i alle afskygninger. Som Lexicon & Oppo forhandler skal der selvfølgelig laves en A/B test. Men svært at se hvordan Lexicon med dette bevis materiale helt kan undgå ridser i lakken.

Tekniske data er ikke alt, men har både set billederne og læst testen. Har det lidt som Hother, man mister lidt gejsten – håber lidt på woodooOuch Hvis performance er ens, vil det som forhandler være dumt ikke at dele denne viden med vore Lexicon kunder – ærlighed altid et plus. Så er det op til dem hvilken Blu-Ray som kommer til at stå i biffen. 1/3 del vil vælge Lexicon pga. system design, de sidste vinderen af pris/ydelse.

Mvh.
Carsten Overgaard
www.cso.dk
Branchemedlem
Til top
CSO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 18:12
Uden at starte en diskussion vedr. kabler, kan ofte ikke målbare resultater alligevel have en stor lydmæssig betydning.  Små marginaler som ofte kun er hørbare i anlæg fra 1 mio. og op. Hvis der er en forskel skal der ofte noget exceptionelt udstyr til for at opleve dette. Dette er ikke et forsvar af Lexicon, men nærmere en opfordring til Lexicon og HTP vedr. hvilke modifikationer som er foretaget.

En ting er sikkert, glæder mig til at få testet Oppo og Lexicon, da det måske endnu engang beviser at måleinstrumenter ikke altid er den endegyldige sandhed??

P.s. Optimist trods oddsWacko

Mvh.
Carsten Overgaard
www.cso.dk
Branchemedlem
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 18:13
vel Hother har jo valgt Cambrigde i sted for Oppo BDP-83SE, den kan så også udkonkurrer en Pioneer BDP-LX91, som Hother nu prøve at få solgt, så det er vel et spørgsmål om det er Cambrigde eller Oppo BDP-83SE der er beste, men Hother har jo haft dem til teste, så vi venter spændt på resultater.

At nogle ville give 25.000,00 kr. mere for en Lexicon pga. system design (og kun det), det kan jeg så ikke forstår, mon ikke at Lexicon trække BD-30 ud af market nu og det ville selvfølgelig klæde CSO ikke at tage den hjem.

Kan lige se SCO sige til en kunde, jeps vi har en orginal..... Lexicon BD-30 som du kan få for kun 30.000,00 kr. eller en Oppo BDP-83 til 5000,00 kr.. kunden spørg hvad er forskel, SCO der stå Lexicon på den ene og Oppo på den anden Confused


Redigeret af Startrek - 16-Januar-2010 kl. 18:31
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 18:25
For prisforskellen kan du bygge din egen CNC-maskine, fræse dit eget custom made kabinet ud via komputeren fra en solid blok aluminium (som apple's unibody), købe en Oppo Nuforce ed. og stadig have sparet pengeLOL - så den med folk vælger det pga. design, de burde vågne op. Det er et meget dyrt kabinet de køber, må jeg nok sige!


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

vel Hother har jo valgt Cambrigde i sted for Oppo BDP-83SE, den kan så også udkonkurrer en Pioneer BDP-LX91, som Hother nu prøve at få solgt, så det er vel et spørgsmål om det er Cambrigde eller Oppo BDP-83SE der er beste, men Hother har jo haft dem til teste, så vi venter spændt på resultater.

At nogle ville give 25.000,00 kr. mere for en Lexicon pga. system design (og kun det), det kan jeg så ikke forstår, mon ikke at Lexicon trække BD-30 ud af market og det ville klæde CSO ikke at tage den hjem.
Du som plejer at hode så eminent check på hvad jeg har i tankerne, og endda bekendtgøre dem før jeg har fået tankerneLOL - du er bagud StartrekBig smile
Hother ville i bund og grund ikke sælge sin LX91, og jeg har på forespørgsel redegjort for sine tanker omkring et salg af min LX91 - og den er ikke til salg mereBig smile
 
Og jeg har ikke valgt en CambridgeLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

vel Hother har jo valgt Cambrigde i sted for Oppo BDP-83SE, den kan så også udkonkurrer en Pioneer BDP-LX91, som Hother nu prøve at få solgt, så det er vel et spørgsmål om det er Cambrigde eller Oppo BDP-83SE der er beste, men Hother har jo haft dem til teste, så vi venter spændt på resultater.

At nogle ville give 25.000,00 kr. mere for en Lexicon pga. system design (og kun det), det kan jeg så ikke forstår, mon ikke at Lexicon trække BD-30 ud af market og det ville klæde CSO ikke at tage den hjem.
Du som plejer at hode så eminent check på hvad jeg har i tankerne, og endda bekendtgøre dem før jeg har fået tankerneLOL - du er bagud StartrekBig smile
Hother ville i bund og grund ikke sælge sin LX91, og jeg har på forespørgsel redegjort for sine tanker omkring et salg af min LX91 - og den er ikke til salg mereBig smile
 
Og jeg har ikke valgt en CambridgeLOL

Ok Hother, men var grund til at du ikke ønsker at sælge din Pioneer BDP-LX91, at du ikke kunne komme af med den Question

Og er det ikke rigtig at du har valgt en Cambrigde Blu-ray afspille og en Cambrigde CD afspille, du skriver "
Så i stedet legede jeg lidt med tanken om at købe den nævnte Cambridge BD, samt en Cambridge CD afspillerSmile" Question

Kan så god være at du er gået væk fra Cambridge, men gad så vide hvad du så har kik på i sted for Question
 


Redigeret af Startrek - 16-Januar-2010 kl. 18:43
Til top
Thomaszulu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:

ja lad os få anmeldt den cambrigde. Den er sku lækker at se på... 
 Den er både god og lækkerTongue

hvornår regner du med at have set lidt på den?
Jeg har faktisk lige sendt mail til en bekendt, som måske kan låne mig enTongue

Det lyder godt.. så vi kan blive klogere...hvad er en oppo nuforce edition? er det et slags tunings firma som har lagt lidt glasur på afspilleren??


Redigeret af Thomaszulu - 16-Januar-2010 kl. 18:44

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 18:51
En Oppo BDP-83SE nuforce edition er en forbedre Oppo BDP-83SE, hvor forbrederingen er sket på stereo siden, og hvis man har en Oppo BDP-83 kan nuforce ombygge den til en nuforce edition.

Som jeg se det så er en Oppo BDP-83SE nuforce edition alt det som en Lexicon BD-30 skulle havde været.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

vel Hother har jo valgt Cambrigde i sted for Oppo BDP-83SE, den kan så også udkonkurrer en Pioneer BDP-LX91, som Hother nu prøve at få solgt, så det er vel et spørgsmål om det er Cambrigde eller Oppo BDP-83SE der er beste, men Hother har jo haft dem til teste, så vi venter spændt på resultater.

At nogle ville give 25.000,00 kr. mere for en Lexicon pga. system design (og kun det), det kan jeg så ikke forstår, mon ikke at Lexicon trække BD-30 ud af market og det ville klæde CSO ikke at tage den hjem.
Du som plejer at hode så eminent check på hvad jeg har i tankerne, og endda bekendtgøre dem før jeg har fået tankerneLOL - du er bagud StartrekBig smile
Hother ville i bund og grund ikke sælge sin LX91, og jeg har på forespørgsel redegjort for sine tanker omkring et salg af min LX91 - og den er ikke til salg mereBig smile
 
Og jeg har ikke valgt en CambridgeLOL

Ok Hother, men var grund til at du ikke ønsker at sælge din Pioneer BDP-LX91, at du ikke kunne komme af med den Question

Og er det ikke rigtig at du har valgt en Cambrigde Blu-ray afspille og en Cambrigde CD afspille, du skriver "
Så i stedet legede jeg lidt med tanken om at købe den nævnte Cambridge BD, samt en Cambridge CD afspillerSmile" Question

Kan så god være at du er gået væk fra Cambridge, men gad så vide hvad du så har kik på i sted for Question
 
Jeg kunne sikkert godt få den solgt, f.eks. på DBA, men ville ikke gøre så meget mere ud af den sag, i og med, at jeg er så tilfreds med den som jeg er.
 
Jeg havde/har behov for en referenceafspiller til anmeldelser, og mente at en Cambridge kunne være en mulighed. Jeg kan nemlig ikke rigtigt benytte en LX91 som reference på lydsiden, da de færreste BD afspiller i "normalpris klassen" ikke rigtigt matcher en LX91.
 
Så jeg har ikke rigtigt kig på noget  - overhovedetSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

vel Hother har jo valgt Cambrigde i sted for Oppo BDP-83SE, den kan så også udkonkurrer en Pioneer BDP-LX91, som Hother nu prøve at få solgt, så det er vel et spørgsmål om det er Cambrigde eller Oppo BDP-83SE der er beste, men Hother har jo haft dem til teste, så vi venter spændt på resultater.

At nogle ville give 25.000,00 kr. mere for en Lexicon pga. system design (og kun det), det kan jeg så ikke forstår, mon ikke at Lexicon trække BD-30 ud af market og det ville klæde CSO ikke at tage den hjem.
Du som plejer at hode så eminent check på hvad jeg har i tankerne, og endda bekendtgøre dem før jeg har fået tankerneLOL - du er bagud StartrekBig smile
Hother ville i bund og grund ikke sælge sin LX91, og jeg har på forespørgsel redegjort for sine tanker omkring et salg af min LX91 - og den er ikke til salg mereBig smile
 
Og jeg har ikke valgt en CambridgeLOL

Ok Hother, men var grund til at du ikke ønsker at sælge din Pioneer BDP-LX91, at du ikke kunne komme af med den Question

Og er det ikke rigtig at du har valgt en Cambrigde Blu-ray afspille og en Cambrigde CD afspille, du skriver "
Så i stedet legede jeg lidt med tanken om at købe den nævnte Cambridge BD, samt en Cambridge CD afspillerSmile" Question

Kan så god være at du er gået væk fra Cambridge, men gad så vide hvad du så har kik på i sted for Question
 
Jeg kunne sikkert godt få den solgt, f.eks. på DBA, men ville ikke gøre så meget mere ud af den sag, i og med, at jeg er så tilfreds med den som jeg er.
 
Jeg havde/har behov for en referenceafspiller til anmeldelser, og mente at en Cambridge kunne være en mulighed. Jeg kan nemlig ikke rigtigt benytte en LX91 som reference på lydsiden, da de færreste BD afspiller i "normalpris klassen" ikke rigtigt matcher en LX91.
 
Så jeg har ikke rigtigt kig på noget  - overhovedetSmile

Måske skulle du lige teste en OPPO BDP-83SE NuForce Edition med din Pioneer BDP-LX91, det kunne blive en interessant test.

Det er ikke umulig at jeg få ombygge min Oppo BDP-83 til en OPPO BDP-83SE NuForce Edition.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

vel Hother har jo valgt Cambrigde i sted for Oppo BDP-83SE, den kan så også udkonkurrer en Pioneer BDP-LX91, som Hother nu prøve at få solgt, så det er vel et spørgsmål om det er Cambrigde eller Oppo BDP-83SE der er beste, men Hother har jo haft dem til teste, så vi venter spændt på resultater.

At nogle ville give 25.000,00 kr. mere for en Lexicon pga. system design (og kun det), det kan jeg så ikke forstår, mon ikke at Lexicon trække BD-30 ud af market nu og det ville selvfølgelig klæde CSO ikke at tage den hjem.

Kan lige se SCO sige til en kunde, jeps vi har en orginal..... Lexicon BD-30 som du kan få for kun 30.000,00 kr. eller en Oppo BDP-83 til 5000,00 kr.. kunden spørg hvad er forskel, SCO der stå Lexicon på den ene og Oppo på den anden Confused
 
hvorfor vil det klæde CSO ikke at tage den hjem?
 
Du skal tænke på at dem der mange gange vælger en bd 30, måske har lexicon udstyr for 150000,- i deres bio. De er nok ligeglad med at den er identisk med Oppo, bare de for top performance , og et design der passer til det andet grej de har. de spekulere sku ikke over 20000,-. De vil bare have noget der passer til det andet grej
 jeg har ikke indtryk af at lexicon ejere prioritere analog ud af afspilleren særligt højt.
 
min egen lexicon rv-5 har også fået på puklen over at den var identisk med H/M 745. bagsiden var identisk og print layoutet .men alle de ting som giver god lyd, processor D/A konvertere strømforsyning etc var af dyrer oprindelse . de spiller så også meget forskelligt
Men det er åbenbart ikke tilfældet her. de ser meget identisk ud
hvis nu at det havde været omvendt, dvs at lexiconen var kommet på markedet først til 30000,- og Oppoen var kommet til senere til 5000,- havde oppoen bare fremstået som et røverkøb, hvilket den i forvejen er
Så stor lexicon fan er jeg heller ikke , så jeg beholder min fantastiske Oppo afspiller. men hvis lexicon havde regnet med , at det ikke ville blive opdaget , har de sku været for naive
jeg vil stadigvæk gerne have en mc 12hd EQSmile
 
 
Til top
CSO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg har ikke indtryk af at lexicon ejere prioritere analog ud af afspilleren særligt højt.
 

Der findes en del Lexicon kunder som aldrig fik opgraderet deres MC-12 til HD versioner, så de foretrækker nok stadig den analoge delWink

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:


jeg vil stadigvæk gerne have en mc 12hd EQSmile
 
 
Fedt.. Lyd er andet end bare specifikationer og datablade.

Har flere gange haft kunder forbi, som kunne se regnbuer på vores Sim2 C3X. Startede måske lidt onfair og fortalte at det var en single chip DLP... Ting er ikke altid som man tror.

Mvh.
Carsten Overgaard
www.cso.dk
Branchemedlem
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu