recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af ABEO digital kabel-tv box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af ABEO digital kabel-tv box

 Besvar Besvar Side  <1234 53>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Er der en tv-guide, der viser EPG fra flere kanaler samtidigt, og mere end nu-og-næste?
Der findes en EPGSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 09:46
Dette "low-end" produkt afspejler i din test det samme jeg har erfaret med for billige produkter når vi snakker tunere.
 
Svigerfar havde købt en DVB-T tuner for et par år siden til campingvognen, som han lige har skiftet pga den kun var MPEG2. Denne gang valgte han så at skifte det hele (inkl TV) til en samlet løsning hvor MPEG-4 tuneren var indbygget i TV. Det var en 23" Prosonic (Bilka No.1 brand) med indbygget DVD til 1999.-, og dét jo billig!!
 
Men tuneren og billederne fremstår fra de Free-to-air kanaler inkl DR HD som lidt livløse, sittrende, uskarpe og slørrede.... Men svigerfar kan ikke se det, så han er glad.

 
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 12:43

Gik antennekablet direkte fra antennestikdåsen til ABEO eller via din Samsung 3126PVR?

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 13:11
Det skulle ikke have betydning for livløse eller slørede billeder.

Dårligere signal vil betyde pixelfejl.
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 14:30
Tak, for en hurtig anmeldelse.
 
Konklusionen må være, at denne DVB-C digital tuner boks ikke er pengene værd, og vi venter fortsat på et godt alternativ modstykke til YouSee og Stofa´s DVB-C bokse.
 
Dog skulle nogen kende til et eventuelt alternativ til en rimlig penge, må de gerne poste et indlæg.
 
Personligt, venter jeg til, der kommer en rigtig god DVB-C boks, der ikke koster en milliard, idet jeg ikke er interesseret i YouSee boksen samt mer-ydelser.
 
 
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 14:50
Jeg syntes da den lyder som et godt supplement til en Zaptor? Jeg har en PVR som jeg netop kun bruger til optagelser og til backup når Zaptor har en af sine "sygedage"...
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Rambo_qdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2009
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Dette "low-end" produkt afspejler i din test det samme jeg har erfaret med for billige produkter når vi snakker tunere.
 
Svigerfar havde købt en DVB-T tuner for et par år siden til campingvognen, som han lige har skiftet pga den kun var MPEG2. Denne gang valgte han så at skifte det hele (inkl TV) til en samlet løsning hvor MPEG-4 tuneren var indbygget i TV. Det var en 23" Prosonic (Bilka No.1 brand) med indbygget DVD til 1999.-, og dét jo billig!!
 
Men tuneren og billederne fremstår fra de Free-to-air kanaler inkl DR HD som lidt livløse, sittrende, uskarpe og slørrede.... Men svigerfar kan ikke se det, så han er glad.

 
 
yousee solgte deres i December til 1000 kr så det burde jo være  på vej til det rigtige prisleje, ved ikke lige med betegnelsen "low end" vi snakker altså om en tuner som  i T udgaverne kan købes for det halve.
Til top
Rambo_qdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2009
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 15:20
Ville være rart at høre om det sløred billede er en smutter eller om der er noget der kan fin tunes.
 
Havde faktisk planlagt at købe denne her da jeg ikke har C tuner imit LG og er møj træt af al den støj som de digitale kanaler laver på analog signalet.
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 15:39
YouSee har vel bare solgt deres de sidste billigt, da de efter sigende er holdt op med at "forhandle" dem.
 
Men YouSee er i min verden et afsluttet kapitel efter de 2 sidste "behandlinger" jeg fik af dem.
Til top
Rambo_qdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2009
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

YouSee har vel bare solgt deres de sidste billigt, da de efter sigende er holdt op med at "forhandle" dem.
 
 
Har en fornemmelse for at den ikke overholdt kravene efter 1 Januar
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 16:08
Jeg har en Samsung boks der står YouSee på, dog købt hos Expert, og den virker såmænd som den skal.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Er optagefunktionen timer-styret (evt. ud fra EPG), eller skal man selv manuelt starte og stoppe en optagelse?
Ja optage via EPG, og jeg er ikke stødt på muligheden for en direkte manuel optagelse. Men det er da muligt at den findesSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 53>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu