recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Anthem MRX 700 surround-recv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Anthem MRX 700 surround-recv.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Anmeldelse af Anthem MRX 700 surround-recv.
    Sendt: 07-Juni-2011 kl. 12:51
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
gullip Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Udlandet
Status: Offline
Point: 323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 14:30
En professionel kalibrering af recieveren gav den et stort løft, vil sådan en kalibrering kunne give pioneer'en et løft? Eller klarer MCAAC det tilnærmelsesvis ligeså godt?
Til top
Brumme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 14:50
Først tak til Hother for en god gennemgang af maskinen.

Kan kun nikke genkendende til et par af de problemer som Hother havde med opsætningen af Anthemen.

Jeg kunne heller ikke få computeren til at finde forstærkeren i starten, men da den først var fundet, var kalibreringen en formssag.
Første gang brugte jeg den automatiske opsætningsmulighed og anden gang den manuelle, da der er flere indstillingsmuligheder.

Synes selv, at ARC har løftet lyden i min stue, så jeg er meget glad for købet.

Allan


Redigeret af Brumme - 07-Juni-2011 kl. 14:51
Samsung UE46F8005
Oppo BD 83
Anthem MRX 500
Densen B200
Rega Saturn
Squeezebox Touch
Rega RP 8
WD TV Live Hub
Audio Magic ST1 Mk II
Audiovector C Sub
Audiovector C Super Center
Audiovector M1 Super
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 15:14
God læsning Thumbs Up
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af gullip gullip skrev:

En professionel kalibrering af recieveren gav den et stort løft, vil sådan en kalibrering kunne give pioneer'en et løft? Eller klarer MCAAC det tilnærmelsesvis ligeså godt?
Det kan kun blive et svar med visse "mener". Hos mig klarede MCACC sig faktisk bedre opsætningsmæssigt end ARC, men det gælder jo kun for mit rum. Og ja, man kan bestemt også få et løft med en prof kalibrering, og uanset fabrikatSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af gullip gullip skrev:

En professionel kalibrering af recieveren gav den et stort løft, vil sådan en kalibrering kunne give pioneer'en et løft? Eller klarer MCAAC det tilnærmelsesvis ligeså godt?

Det kan kun blive et svar med visse "mener". Hos mig klarede MCACC sig faktisk bedre opsætningsmæssigt end ARC, men det gælder jo kun for mit rum. Og ja, man kan bestemt også få et løft med en prof kalibrering, og uanset fabrikatSmile

Problemet har vel været at ARC ikke lige har kunnet håndtere din pukkel.
Derfor vil jeg stadig våge den påstand at puklen også er der med din Pioneer.
Som jeg har forstået det har i jo ikke lavet en måling uafhængigt af ARC eller MCAAC. Den pukkel du har kan jo godt lyde fin alligevel.
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 16:28
Nu skæmmede jeg lige kun anmeldelsen igennem.
Så husk stadig mit lille fif med at bruge en Dock til en bærbar med COM port hvis man råder over det.
SVP03
Til top
Brumme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 16:42
Den eneste adapter som virker med sikkerhed (læst på avsforum: 1 available USB Port and 1 Serial Port OR 2 available USB Ports and a USB to Serial Adapter (Keyspan highly recommended)) er en Keyspan Adapter USB to Seriel. Har prøvet andre som desværre ikke virkedeCry
Købte min hos dustin home for 378 kr. Dyrt, men den virker



Redigeret af Brumme - 07-Juni-2011 kl. 16:52
Samsung UE46F8005
Oppo BD 83
Anthem MRX 500
Densen B200
Rega Saturn
Squeezebox Touch
Rega RP 8
WD TV Live Hub
Audio Magic ST1 Mk II
Audiovector C Sub
Audiovector C Super Center
Audiovector M1 Super
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 17:11
John, Super flot anmeldelse Thumbs Up selvom den ligger i en prisklasse, som jeg nok aldrig kommer i nærheden af, så er det absolut spændende læsning.  Og det er da rart at høre, at den også gøre det okay til stereo brug, selvom den primært må være til surround brug i den tunge ende. Hvis behovet er til ren high-end stereo brug, der ville jeg stadige vælge en enkelt løsning, med så få indgriben i signal vejen. Og det vel her problemet opstår med en surround forstærker, at den faktisk "piller" lidt for meget ved signalet.  




Redigeret af kskruger - 07-Juni-2011 kl. 17:15
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Brumme Brumme skrev:

Den eneste adapter som virker med sikkerhed (læst på avsforum: 1 available USB Port and 1 Serial Port OR 2 available USB Ports and a USB to Serial Adapter (Keyspan highly recommended)) er en Keyspan Adapter USB to Seriel. Har prøvet andre som desværre ikke virkedeCry
Købte min hos dustin home for 378 kr. Dyrt, men den virker

Det er altså ikke en sikkerhed for virkemåde, min adabter kommer netop fra DustinBig smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

John, Super flot anmeldelse Thumbs Up selvom den ligger i en prisklasse, som jeg nok aldrig kommer i nærheden af, så er det absolut spændende læsning.  Og det er da rart at høre, at den også gøre det okay til stereo brug, selvom den primært må være til surround brug i den tunge ende. Hvis behovet er til ren high-end stereo brug, der ville jeg stadige vælge en enkelt løsning, med så få indgriben i signal vejen. Og det vel her problemet opstår med en surround forstærker, at den faktisk "piller" lidt for meget ved signalet.  

Selvom du roser stereo lyden 
Jamen helt enig, en dedikeret stereo forstærker er absolut at foretrække Kenneth, som som kompromis, findes der faktisk receiver som gør det hæderligt i mine ører, og her i blandt AnthemSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af gullip gullip skrev:

En professionel kalibrering af recieveren gav den et stort løft, vil sådan en kalibrering kunne give pioneer'en et løft? Eller klarer MCAAC det tilnærmelsesvis ligeså godt?

Det kan kun blive et svar med visse "mener". Hos mig klarede MCACC sig faktisk bedre opsætningsmæssigt end ARC, men det gælder jo kun for mit rum. Og ja, man kan bestemt også få et løft med en prof kalibrering, og uanset fabrikatSmile

Problemet har vel været at ARC ikke lige har kunnet håndtere din pukkel.
Derfor vil jeg stadig våge den påstand at puklen også er der med din Pioneer.
Som jeg har forstået det har i jo ikke lavet en måling uafhængigt af ARC eller MCAAC. Den pukkel du har kan jo godt lyde fin alligevel.
Naturligvis var den nævnte pukkel der også for min Pioneer receiver. MCACC håndtere det så bare på en anden både - og som til gengæld gav svære problemer da min SMS-1 skulle kalibreresSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu