recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af apple iPad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af apple iPad

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Emne: Anmeldelse af apple iPad
    Sendt: 18-December-2010 kl. 10:43
Fortsættelse af debatten fra anmeldelsen på forsiden kan fortsættes her.
 
Kommentarerne på forsiden er ved at udvikle sig til en større debat således for overblikket skyld syntes jeg det er hensigtsmæssigt at fortsætte her.
 
Hold venligst debatten sober, og undlad at trække følelser eller fanboy kortet i debatten.. det gavner ingen.
 
Vær konstruktiv og åben for andres meninger og holdninger.
Mvh

René
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 15:09
Mht. karakteranmeldelsen vil jeg bare sige at jeg står undrende overfor den perfekte 6/6 karakter som en "Apple-kritiker" har givet den. Det står til en vis grad i kontrast til de fleste andre online anmeldelser. Selv Engadget.com (inkarnerede Apple-tilhængere) har givet iPad en karakter på 8/10 hvilket vel svarer til knap 5 stjerner ud af 6 og det siger IMO en del.

Men vi kan vel ikke være andet end uenige med anmelderen og konkludere at folk i dén grad er forskellige :)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 20:37
der er iøvrigt en visuel udgave fra selvsamme person her http://jp.dk/jptv/nyheder_forbrug/mobil_gadgets/article2280774.ece like it or not Wink
Mvh

René
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 12:35
Det er specielt denne udtalelse jeg ikke kan tage seriøst:

”Den holder hvad den lover – og lige lidt mere til,” konkluderer John G. Petersen.

Nej den gør ikke. Apple har proklameret at man får den FULDE weboplevelse med iPad'en. Det gør man jo netop ikke når java og flash ikke er understøttet. Derudover kan jeg nævne at alle de websteder hvor der er drag-and-drop funktionalitet eller OnMouseOver funktionalitet...får man heller ikke med.  

Med andre ord (og det er fakta og ikke bare min egen mening):  Man får IKKE den fulde weboplevelse.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 12:47
Så vil jeg komme med en grov påstand: Man får den fulde weboplevelse!

Der er så nogle sider der ikke virker ordentlig, men dem holder vi op med at besøge. Hvis de sider vil ses af folk, der har købt iPad, må de rette ind. Ellers mister de besøgende. Det kan de selvfølgelig vælge at være lige glade med, men det tror jeg ikke de er allesammen.

Jeg tror at ipad er kommet for at blive, og de hjemmesider, der vil ses, må indrette sig efter det.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

der er iøvrigt en visuel udgave fra selvsamme person her http://jp.dk/jptv/nyheder_forbrug/mobil_gadgets/article2280774.ece like it or not Wink

Virker ikke på iPad LOL

Venlig hilsen
KB
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Status: Offline
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Så vil jeg komme med en grov påstand: Man får den fulde weboplevelse!

Der er så nogle sider der ikke virker ordentlig, men dem holder vi op med at besøge. Hvis de sider vil ses af folk, der har købt iPad, må de rette ind. Ellers mister de besøgende. Det kan de selvfølgelig vælge at være lige glade med, men det tror jeg ikke de er allesammen.

Jeg tror at ipad er kommet for at blive, og de hjemmesider, der vil ses, må indrette sig efter det.



Eller osse køber man et produkt der kan.

Så mange iPad bliver der heller ikke solgt.

 Apple skal sq ikke bestemme hvad jeg skal se på Webet, eller ikke.
Så når/hvis jeg køber en tablet, bliver det en der understøtter Java og flash Tongue
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Så vil jeg komme med en grov påstand: Man får den fulde weboplevelse!

Der er så nogle sider der ikke virker ordentlig, men dem holder vi op med at besøge. Hvis de sider vil ses af folk, der har købt iPad, må de rette ind. Ellers mister de besøgende. Det kan de selvfølgelig vælge at være lige glade med, men det tror jeg ikke de er allesammen.

Jeg tror at ipad er kommet for at blive, og de hjemmesider, der vil ses, må indrette sig efter det.
Enig i ovenstående. Og jeg tror det er lige præcis her at hele debatten ALTID kører af sporet. Folk diskuterer på to vidt forskellige baggrunde.
Apple har den holdning af Flash og Java ikke hører til på internettet da det er prioprietær 3.parts software - og fordi en stor del af det (når vi snakker hjemmeside design og lige holder spillene udenfor) kan klares med det åbne HTML5.

Hvis ikke man accepterer denne præmis (om man er enig eller ej) så vil debatten jo altid gå i hårdknude.
Apple siger: Fuld weboplevelse - med baggrund i det "rigtige" internet, kodet i åbne standarder.
andre siger: Der mangler Flash og Java.


Udover dette så er der en ting der altid har forundret mig i debatten vedr. iPad.
De to vel nok største kritikpunkter ved iPad når der debatteres:

1: iOS er en lukket platform der er 100% styret af Apple, som ikke er open source (som fx Android) og er derfor per definition dårligere.

2: Apple tillader ikke Flash og Java på iPad - to stykker software der er lige så lukkede og er styrede af henholdsvis Adobe og Sun.

De to argumenter fremføres ofte af de samme personer og det hænder endda i de nævnes i samme sætning.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 14:19
Jamen folkens.  Det er jo åbenbart et definitionsspørgsmål når det kommer til udtrykket "den fulde weboplevelse".  Efter min største overbevisning kan man ikke definere iPad'ens browser som værende den fulde weboplevelse i og med at man IKKE kan få en fuld oplevelse ud af mange websider.  Og så er det sgu ligemeget om HTML5 blablabla er fremtiden og "det rigtige internet".  

Brixen, jeg er mildest talt forundret over at du først påstår man får den fulde weboplevelse, og derefter bliver dirigeret ind på et link som du selv skriver ikke virker på iPad. Åh ja..sikke en herlig "fuld weboplevelse" man får af Apple her. Men nå nej...Apple har jo altid ret så deres definition MÅ jo være den rigtige så :)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

der er iøvrigt en visuel udgave fra selvsamme person her http://jp.dk/jptv/nyheder_forbrug/mobil_gadgets/article2280774.ece like it or not Wink

Virker ikke på iPad LOL

tsk tsk jp Wink
 
Den gør denne vel.
 
Mvh

René
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 15:23
I starten syntes jeg det var åndsvagt af Apple, at de ikke vil tillade Flash på deres iDevices. Men som tiden er gået, og efter at have prøvet at se, hvordan Flash kører på andre Mobile enheder - f.eks. Galaxy Tab må jeg sige, at jeg bifalder deres beslutning.

Apple prøver i det mindste at påvirke udviklingen i stedet for andre, som bare stikker hovedet i busken og siger "jamen, du kan jo bare slå Flash fra". Det kommer vi sgu ikke videre af.

Så beundringsværdigt, at Apple har selvsikkerhed (eller arrogance) nok til, at påvirke en udvikling mod det bedre - og endda mod en åben standard.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 15:27
Når man har erfaringer med flash på en Mac platform, så bifalder man i høj grad at det mangler. Flash kører så råddent bare på min Macbook Pro, kunne slet ikke forestille mig hvor skidt det ville fungere på iPhone :b

Flash er i det hele taget en standard det ikke kan gå hurtigt nok med at få skiftet ud :P
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu