recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af apple iPad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af apple iPad

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 16:20
flash kører ikke kun råddent på mac, jeg syntes bestemt også til tider det kører råddent på pc afhængig af indholdet og ikke mindst computerens begrænsninger som jo er meget forskellig fra bruger til bruger.
Mvh

René
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Brixen, jeg er mildest talt forundret over at du først påstår man får den fulde weboplevelse, og derefter bliver dirigeret ind på et link som du selv skriver ikke virker på iPad. Åh ja..sikke en herlig "fuld weboplevelse" man får af Apple her. Men nå nej...Apple har jo altid ret så deres definition MÅ jo være den rigtige så :)

Det var en vits LOL . Skal forstås sådan: "Når siden ikke virker på iPad, gider jeg ikke læse JyllandsPosten"

Men det er rigtigt at klippet ikke virker på iPad. 



Redigeret af Brixen - 19-December-2010 kl. 17:52
Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Apple prøver i det mindste at påvirke udviklingen i stedet for andre, som bare stikker hovedet i busken og siger "jamen, du kan jo bare slå Flash fra". Det kommer vi sgu ikke videre af.

Så beundringsværdigt, at Apple har selvsikkerhed (eller arrogance) nok til, at påvirke en udvikling mod det bedre - og endda mod en åben standard.

Apple er jo store nok til at de kan tillade sig det. Der gik heller ikke ret lang tid efter iPad kunne købes i USA, før Virgin Airlines ændrede deres hjemmeside væk fra flash. De ville ikke risikere at miste kunder. Så nu kan man booke fra iPad.

Den gamle side kan ses her:



Redigeret af Brixen - 19-December-2010 kl. 17:26
Venlig hilsen
KB
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 17:41
Så i virkeligheden gør de os alle sammen en tjeneste ;)

I min optik så har man fejlet så snart den hjemmeside man har strikket sammen starter ud med at smide "Loading" i hovedet på brugeren :b
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Det er specielt denne udtalelse jeg ikke kan tage seriøst:

”Den holder hvad den lover – og lige lidt mere til,” konkluderer John G. Petersen.

Nej den gør ikke. Apple har proklameret at man får den FULDE weboplevelse med iPad'en. Det gør man jo netop ikke når java og flash ikke er understøttet. Derudover kan jeg nævne at alle de websteder hvor der er drag-and-drop funktionalitet eller OnMouseOver funktionalitet...får man heller ikke med.  

Med andre ord (og det er fakta og ikke bare min egen mening):  Man får IKKE den fulde weboplevelse.
Hvorfor skal oplevelsen af en iPad alene hænges op på hvorden dens browser fungerer ?
Jeg er med på at det er en meget stor del af hvad den skal bruges til, men den har trods alt temmelig mange andre anvendelsesområder ??

Og i øvrigt HAR jeg prøvet Galaxy Tab og den FULDE weboplevelse på den, når ikke en iPad til sokkeholderne, når det kommer til dagligdags praktisk brug (forudsat man ikke har en stor trang til flash- og javaholdige sider).
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 21:03
Dem der sidder og brokker sig over manglende Flash og Java, har de mon prøvet at eje en iPhone/Touch/iPad, og selv prøvet, hvor 'forfærdeligt' det er at mangle disse elementer?
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 11:30
quarkir, jeg har nu siddet med en iPad i over et halvt år og min erfaring viser mig at Safari sandsynligvis er den app man bruger allermest på en iPad. Derfor er det en vigtig del at man får en god weboplevelse her.  Og det gør man da også...bare ikke den fulde oplevelse :)

naiera, ja det har vi (eller det har jeg i hvert fald) og det ER en mangel for mit vedkommende.

Og er vi ikke ved at være tilbage ved den gamle diskussion at Flash har kørt dårligere på Macs pga. manglende hardware-understøttelse fra Apples side?  Det lyder unægteligt som om Apple altid har haft en albue i siden på flash teknologien og stædigt nægter at få det til at køre ordentligt på deres hardware.   

Har både haft iPhones og Android gadgets og vil da lige informere at HTML5 videoer/animationer er mindst lige så tungt som Flash er, så jeg tror slet ikke at hardwaren generelt er hurtig nok endnu til at hverken Flash eller HTML5 lir kan køre flydende.  MEN...hvorfor dog ikke inkludere en Flash off/on indstilling så folk kan VÆLGE?   Det vil kunne få JP videoklippet til at virke og gøre mange sider mere brugbare.  Dem der hader flash ku så bare slå det fra :)   
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

quarkir, jeg har nu siddet med en iPad i over et halvt år og min erfaring viser mig at Safari sandsynligvis er den app man bruger allermest på en iPad. Derfor er det en vigtig del at man får en god weboplevelse her.  Og det gør man da også...bare ikke den fulde oplevelse :)

naiera, ja det har vi (eller det har jeg i hvert fald) og det ER en mangel for mit vedkommende.
OK, så har du jo masser af praktisk erfaring Wink  (det er ofte ikke tilfældet)
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Og er vi ikke ved at være tilbage ved den gamle diskussion at Flash har kørt dårligere på Macs pga. manglende hardware-understøttelse fra Apples side?  Det lyder unægteligt som om Apple altid har haft en albue i siden på flash teknologien og stædigt nægter at få det til at køre ordentligt på deres hardware.
Er det nødvendigt med specifik hardware support for at køre flash ?
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Har både haft iPhones og Android gadgets og vil da lige informere at HTML5 videoer/animationer er mindst lige så tungt som Flash er, så jeg tror slet ikke at hardwaren generelt er hurtig nok endnu til at hverken Flash eller HTML5 lir kan køre flydende.  MEN...hvorfor dog ikke inkludere en Flash off/on indstilling så folk kan VÆLGE?   Det vil kunne få JP videoklippet til at virke og gøre mange sider mere brugbare.  Dem der hader flash ku så bare slå det fra :)   
Jeg vil gætte på at Apple har foretaget valget lidt af samme grund som at de ikke tillader ægte multitasking - slutbrugerens oplevelse skal være så glat og velfungerende som muligt. Og afvikling af flash (eller andre programmer via multitasking), vil netop risikere at spolere den oplevelse.
Men det er blot mit gæt, ikke en fasttømret konstatering... Wink
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Shaft Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 12:38
Jeg har lige fået mig en :). Jeg har aldrig haft apple produkt før, så jeg er lidt nervøs for om jeg har smidt en del penge efter noget som måske kommer til at samle støv derhjemme. Jeg kunne ikke lade være med købe den pga den er billigere her i Hong Kong hvor jeg bor i øjeblikket. Jeg købte den mindste med 3g til 3500 DDK....og den er altså bare underholdende indtil videre.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Og er vi ikke ved at være tilbage ved den gamle diskussion at Flash har kørt dårligere på Macs pga. manglende hardware-understøttelse fra Apples side?  Det lyder unægteligt som om Apple altid har haft en albue i siden på flash teknologien og stædigt nægter at få det til at køre ordentligt på deres hardware.


Dit vrøvl bliver ikke mere korrekt ved at gentage det igen, for det er noget værre vrøvl.

Du blander diverse udtalelser sammen til en eller anden fordrejet holdning. Udtalelser der primært omhandler afspilning af h.264 video i Flash. For det første er h.264 relativt nyt, og for det andet er Flash meget andet end afspilning af h.264 video.

Men selvfølgelig er Flash perfekt - det må være derfor at de endelig har taget sig sammen til at optimere en pæn del af afspilleren ifbm. den kommende 10.2 version.

Det kan være at du er så heldig, at Adobe endelig får præsenteret en afspiller der er god nok til diverse iOS enheder.

Men det ændrer selvfølgelig ikke på at det er et proprietært format der IMHO ikke hører hjemme på www.

Redigeret af lunddal - 20-December-2010 kl. 13:25
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 13:25
Hvis jeg lige må ordkløve lidt, så står der "blot" på Apples hjemmeside, at iPad er den bedste måde at udforske internettet på - intet om den fulde internetoplevelse.
 
Apple har truffet en kontroversiel beslutning omkring Flash for at påvirke udviklingen. Udviklingen ville ikke komme så hurtigt, hvis Apple gav muligheden for at vælge Flash. Det ville have været tøseagtigt af dem, hvis de er så stærk modstander af Flash, og så stadig gav muligheden herfor.
 
Apple, Google og MS er de eneste der er store nok til at påvirke udviklingen af standarder, og her har Apple denne gang haft mod til at tage stilling og stå ved den. Og jeg er enig i den. Flash egner sig bare ikke til små mobile enheder - punktum.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 13:37
Præcis - det er kontroversielle beslutninger Apple tager, og dem kan man så være uenig eller enig i. Ligesom da de valgte at afskaffe floppydrevet lang tid før alle andre, fjerne eject-knappen fra CD-drevet, introducere en mus med kun en knap (for nu at ende med en med to virtuelle) etc. Ikke fordi jeg skal forherlige Apple, men det er den slags mennesker/firmaer, der skaber evolution og innovation - og fremskridt. Det er ikke så mange firmaer, der tør tage upopulære beslutninger, som Apple, og det tager jeg hatten af for. At de ikke går efter laveste fællesnævner er også en af hovedårsagerne til deres succes.

Redigeret af Simon R. - 20-December-2010 kl. 13:38
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu