recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af apple iPad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af apple iPad

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Hvis jeg lige må ordkløve lidt, så står der "blot" på Apples hjemmeside, at iPad er den bedste måde at udforske internettet på - intet om den fulde internetoplevelse.
 
Apple har truffet en kontroversiel beslutning omkring Flash for at påvirke udviklingen. Udviklingen ville ikke komme så hurtigt, hvis Apple gav muligheden for at vælge Flash. Det ville have været tøseagtigt af dem, hvis de er så stærk modstander af Flash, og så stadig gav muligheden herfor.
 
Apple, Google og MS er de eneste der er store nok til at påvirke udviklingen af standarder, og her har Apple denne gang haft mod til at tage stilling og stå ved den. Og jeg er enig i den. Flash egner sig bare ikke til små mobile enheder - punktum.
 
Klart du er enig, det ville da også være underligt andet, med så mange Apple produkter du ejer.
 
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Hvis jeg lige må ordkløve lidt, så står der "blot" på Apples hjemmeside, at iPad er den bedste måde at udforske internettet på - intet om den fulde internetoplevelse.
 
Apple har truffet en kontroversiel beslutning omkring Flash for at påvirke udviklingen. Udviklingen ville ikke komme så hurtigt, hvis Apple gav muligheden for at vælge Flash. Det ville have været tøseagtigt af dem, hvis de er så stærk modstander af Flash, og så stadig gav muligheden herfor.
 
Apple, Google og MS er de eneste der er store nok til at påvirke udviklingen af standarder, og her har Apple denne gang haft mod til at tage stilling og stå ved den. Og jeg er enig i den. Flash egner sig bare ikke til små mobile enheder - punktum.
 
Klart du er enig, det ville da også være underligt andet, med så mange Apple produkter du ejer.
 
Jeg er også enig, selv om jeg ikke har så mange Apple produkter... Wink

mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 14:26
Flash kan jeg sagtens leve uden (om ikke andet tænder jeg bare den bærbare).. 

Java derimod ville jeg MEGET gerne have på for nem adgang til min netbank osv. (min bank har desværre ikke nogen apple app :-))
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Hvis jeg lige må ordkløve lidt, så står der "blot" på Apples hjemmeside, at iPad er den bedste måde at udforske internettet på - intet om den fulde internetoplevelse.
 

Apple har truffet en kontroversiel beslutning omkring Flash for at påvirke udviklingen. Udviklingen ville ikke komme så hurtigt, hvis Apple gav muligheden for at vælge Flash. Det ville have været tøseagtigt af dem, hvis de er så stærk modstander af Flash, og så stadig gav muligheden herfor.

 

Apple, Google og MS er de eneste der er store nok til at påvirke udviklingen af standarder, og her har Apple denne gang haft mod til at tage stilling og stå ved den. Og jeg er enig i den. Flash egner sig bare ikke til små mobile enheder - punktum.

 

Klart du er enig, det ville da også være underligt andet, med så mange Apple produkter du ejer.

 


Det var da ikke lige et fanboy kort, du trak der vel? Det er simpelthen for useriøst og tåbeligt. Men OK, hvis man mangler argumentation, så........
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6622
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Præcis - det er kontroversielle beslutninger Apple tager, og dem kan man så være uenig eller enig i. Ligesom da de valgte at afskaffe floppydrevet lang tid før alle andre, fjerne eject-knappen fra CD-drevet, introducere en mus med kun en knap (for nu at ende med en med to virtuelle) etc. Ikke fordi jeg skal forherlige Apple, men det er den slags mennesker/firmaer, der skaber evolution og innovation - og fremskridt. Det er ikke så mange firmaer, der tør tage upopulære beslutninger, som Apple, og det tager jeg hatten af for. At de ikke går efter laveste fællesnævner er også en af hovedårsagerne til deres succes.

Enig. 

Apple er gode til at lave noget, der er let at bruge. Hvor andre går efter teknikken, synes jeg Apple produkter hænger sammen (software, hardware).

Jeg så en bilanalogi i nyhedsgruppen dk.edb.mac, som jeg tillader mig at citere. Den handlede om musikafspillere.

Apple opfandt den første der var fornuftig at bruge. Lidt ligesom der var en del der lavede motoriserede hestevogne indtil man fandt ud af hvordan en bil skulle skrues sammen (whee, bilanalogi)


Venlig hilsen
KB
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Og er vi ikke ved at være tilbage ved den gamle diskussion at Flash har kørt dårligere på Macs pga. manglende hardware-understøttelse fra Apples side?  Det lyder unægteligt som om Apple altid har haft en albue i siden på flash teknologien og stædigt nægter at få det til at køre ordentligt på deres hardware.   


What? Hardware understøttelse fra Apples side?

Du er godt klar over hvem det er der udvikler flash, ikke? Det er så sandelig ikke Apple, det er ikke deres standard. Hardwaren i en moderne Mac er stort set identissk med den du får i en tilsvarende Windows computer i dag.

Det er Adobe der står for al udvikling af Flash, og hvis der har manglet hardware understøttelse på Mac, så har det udelukkende været Adobes fortjeneste. Adobe har ganske enkelt leveret et sub-par produkt til Apple, og det har de selvsagt været meget utilfredse med. Så er det sq ikke så underligt at de ikke understøtter det på deres mobile platforme, for det ville da smadre brugeroplevelsen fuldstændig. Ligesom det ser ud til at gøre meget hen ad vejen på eksempelvis Galaxy Tab'en.




Hvad angår Java og netbank på iPad/iPhone, ret mig hvis jeg er forkert på den, men så vidt jeg ved understøtter Nem-ID ikke mobile platforme som Android og iOS. Og så er vi jo lige vidt.
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2010 kl. 12:49
Nemid understøttes da hvis man f.eks. har Danske bank (der er en decideret iphone app)
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2010 kl. 13:45
Ja gennem apps, men ikke gennem browseren.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2010 kl. 14:46
Er det ikke også nemmere med en applikation, der er lavet til brug på iPhone eller iPad? En side som Danske Banks hjemmeside er jo ikke ligefrem optimal til pølsefingersurf.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2010 kl. 16:31
Min kommentar til anmeldelsen og til Ipad (m.m.)

For det første er jeg enig i at Ipad pt. er den bedste tablet på markedet. Den er super poleret og lækker i alt hvad den gør fuldstændig som en Iphone. Jeg er også enig i at det den gør fortjener topkarakter - jeg giver den gerne 6 stjerner for det den gør og den måde den gør det på.

Men her hører enigheden også op - for det jeg ikke kan forstå er hvorfor Apple er de eneste der konstant kan få anmeldt deres produkter uden nogen form for kritisk sans.

Apples produkter anmeldes altid med "Apple brillerne" på og vurderes altid udelukkende på Apples præmisser udelukkende ved at vurdere på de faktorer som disse produkter gør til UG - uden nogen form for hensyntagen til de evt. mangler eller uhensigtsmæssigheder der måtte være. Disse accepteres altid fuldstændig stiltiende uden at disse trækker ned i den samlede karakter.

Jeg kender ikke nogen andre producenter der kan få anmeldt deres produkter på den måde. Ved alle andre anmeldelser vil der være nogle plusser der trækker op og nogle minusser der trækker ned, hvorefter den samlede karakter gives. En gang imellem kan man læse en anmeldelse af et Apple produkt hvor der også listes nogle enkelte minusser, men af en eller anden grund trækker disse aldrig ned i den samlede vurdering, selv når de er listede. Det er somom alles personlige behov eller ønsker til et produkt tilsidesættes fuldstændig i enhver vurdering og det accepteres at Apples vurdering er den eneste rigtige så uanset hvad der måtte være af minusser udfra de personlige ønsker, vil et Apple produkt alligevel altid ende med topkarakter. Ingen anmeldere har pondus til at turde komme med kritik. Jeg savner en anmelder der tør sige - alle disse features mangler, derfor trækker jeg en stjerne fra karakteren.

Jeg har sågar læst en sammenlignende test mellem en HP laptop og en Macbook hvor HP laptoppen vandt samtlige delelementer i testen med en stjerne mere i hvert eneste testede element og deraf en samlet større totalscore end Macbooken - og alligevel sluttede testen med at uddele topkarakter 6 stjerner til Macbooken og kun 5 til HP'en. Det giver jo for pokker ingen mening altså. Selv Apple fans må da indrømme at den slags er det rene idioti.    

Og påpeges manglerne, mødes man som regel blot med den der holdning at når "Steve Job's ikke mener det skal være der, så er det det eneste rigtige at det ikke er der og resten af verden må bare indrette sig efter det" - sjovt nok kun indtil Steve og Apple selv skifter mening og implementerer det på deres næste model, så er holdningen altid lige omvendt fra de samme der før forsvarede at det manglede. Nu er det pludselig fint at det er kommet med. Nogen der kan huske mms på de tidlige Iphone modeller ? eller manglende Bluetooth file transfer i de nuværende ? Antenneproblematikken på Iphone4 - alligevel topkarakter ?

Et eksempel er flash - som enhver rettroende IOS fan er de første til at forsvare hvorfor ikke findes på en IOS enhed - det pudsige er bare at da et tredieparts firma annoncerede en browser i Appstore med såkaldet flashunderstøttelse så brød tredieparts producentens servere sammen pga. alle de der straks skulle hente den. Hvorfor - hvis det er så ligegyldigt ?

Personligt er jeg lidt ligeglad med den manglende flash eller java understøttelse (mest er jeg ligeglad med flash, java kunne måske have været fint) - for mig hedder manglerne eks. noget med manglende USB drev (tvangskommunikation gennem Itunes med de evindelige problemstillinger dette giver), de manglende muligheder for bruger tilpasning og personificering, manglende muligheder for at bruge enhederne til andet eller på andre måder end nøjagtigt sådan som Apple mener/tillader jeg skal o.a. - andre vil måske klage over manglende kamera eller manglende SD kort understøttelse, manglende HDMI udgang, manglende evne til at browse et almindeligt SMB share over wifi, eller noget helt sjette der kan findes på andre systemer.

Havde det være ethvert andet produkt - fra enhver anden producent - så havde mangler som dette trukket mindst en stjerne ned i den samlede vurdering - men ikke på et Apple produkt, her er karakteren givet på forhånd, uanset hvor mange og hvilke "mangler" man kan finde på at påpege. En Iphone uden MMS topkarakter (for mms er der alligevel ingen der bruger - øh), næste Iphone med mms topkarakter (nu forbedret med mms). En manglende feature på et IOS produkt er aldrig en mangel - det er altid en unødvendighed der ikke skal påvirke karaktergivningen. Det er altid først en god feature at have, når Apple beslutter at have det med i deres næste produkt. En Ipad har nøjagtig den størrelse den skal have, tablets der er mindre er ubrugelige (Steve Jobs) - lige indtil der kommer en mindre Ipad som er mere handy end den nuværende så får den helt sikkert topkarakter.

Skal en Ipad have flere stjerner end eks. en Galaxy tab ??
- ja det skal den nok - men når en Galaxy tab ikke får 6 stjerner men kun 3 eller 4 så er det jo netop fordi der er nogle minusser der trækker ned - så hvorfor er der intet der kan trække ned på en Ipad ? Hvorfor kan der aldrig indrømmes plads til forbedring og gives udtryk for dette i karakteren ? Hvorfor skal en Ipad ikke have 5 istedetfor 6 som både mobilsiden og Sonne Soeinding (og alle andre) giver den?

Det er det jeg hader ved hele denne Apple kultur dyrkelse - hele den måde hvorpå Apple tilhængere og anmeldere bliver helt tomme og blanke i blikket og ethvert argument for hvorfor et Apple produkt måske ikke er verdens 8. vidunder for alle bliver total ignoreret, hele den måde hvor alting skal accepteres og idoliseres blot det har et Apple logo.

Jeg hader ikke produktet - men jeg hader den der uforbeholdne idoldyrkelse som jeg hader det i alle andre sammenhænge også.

undskyld det lange indlæg.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2010 kl. 17:12
Spawn_ Nu er jeg (endnu) ikke bruger på hverken Apple produkter eller tablet . Men jeg kan sagtens følge dig . Omvendt synes jeg Sonne havde et super argument, da han forsvarede topkarakteren til Ipad . Apple fortjener ifølge ham  topkarakteren ene og alene pga selve ideen . . ?! Og det var vel i sin tid lidt det samme med Iphone , - før den var der jo dybest ser intet smartphonemarked, og touch var nærmest science fiction i tlf verdenen . Men ingen af delene retfærdiggør det ofte helt sygeligt ukritiske syn på Apple produkter .  
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2010 kl. 17:50
Det var et fint argument som jeg godt kan acceptere skal give nogle pluspoint - men en ide alene kan vel aldrig være nok til at produkter efterfølgende altid skal have topkarakter. Desuden var argumentet vel også mest et forsvar til den kritik han havde modtaget for netop de pointer jeg fremstiller.

Et eksempel - I Sonnes "anmeldelse" fokuseres konstant kun på de ting hvor han syntes Ipad'en er bedst - der vises eks. hvordan der på Ipad kan zoomes og trækkes samtidig i en browser, mens der på galaxy/android kun kan zoomes eller trækkes - og det trækker så ned i galaxy tab'ens karakter. Fint nok - men hvorfor vises ikke tilsvarende nogle af de features som galaxy/android kan som en Ipad ikke kan, og hvorfor trækker det så ikke tilsvarende ned på Ipad at den ikke kan disse ting. Hvorfor viser han ikke hvordan man på en galaxy kan browse både sin lokale filstruktur og sin netværksstruktur og hvordan man nemt og enkelt kan streame både video og audio direkte fra et netværksshare eller overføre filer mellem sin pc og sin android tablet på denne måde. Blot for at tage et af mange mulige eksempler på funktionalitet du har på en Androidtablet og ikke på en Ipad.

Hele tiden i anmeldelsen fokuseres på de ting hvor han syntes Ipad er bedst og hele tiden giver dette så et fradrag i karakteren på galaxyen - på intet tidspunkt fokuseres på alle de ekstra features der findes på en android tablet, og på intet tidspunkt har manglen af disse på en Ipad nogen negativ effekt på karaktergivningen af Ipaden.

Det er nærmest underforstået at uanset hvad så har ingen funktion eller feature nogen værdi overhovedet, hvis den ikke findes på Apple enheden og derfor er der heller intet der nogenside kan trække karakteren bare lidt ned.

Sonnes "anmeldelse" var efter min mening på intet tidspunkt nogen anmeldelse - det var en 25 min lang subjektiv Apple Ipad reklame der blev sponsoreret af og givet gratis til Apple af Danmarks vigtigste public service kanal repræsenteret af en helt igennem ægte ukritisk Apple fantast hvor forudsætningen var at alle ønsker sig nøjagtig lige det en Ipad er og kan og intet andet. Og det er simpelthen for tyndt og ikke Danmarks Radio værdigt.

Mobilsidens anmeldelse er ikke helt så slem, men alligevel gives der ubetinget topkarakter til et produkt der kun kan opfattes som perfekt, hvis man er enig i at alle de manglende features er ligegyldige. Igen, the Apple way are the only way - åbenbart.

Ingen har kugler til at stille sig op og sige, i får 6 stjerner for alt det i gør, men jeg trækker 1 stjerne fra fordi i ikke også tilbyder det og det og det. Det bliver så ensformigt og monotont når alle blot er lemminger der siger detsamme fordi det nu er "in"

Redigeret af spawn - 21-December-2010 kl. 17:58
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu