recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af B&W MM-1 højttalere.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af B&W MM-1 højttalere.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Emne: Anmeldelse af B&W MM-1 højttalere.
    Sendt: 27-Februar-2011 kl. 21:45
Denne tråd er oprettet til debat og spg. omkring MM-1 højttaler anmeldelsen.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 22:01
Kære Infinity.

Du læser altså ikke min anmeldelse.

Først anklager du mig for at jeg har skrevet at højttalerne stod i studiet da Beatles var der. Det har jeg ingenlunde skrevet.

Nu siger du at Recordere.dk's brugere ikke kender B&W. Det jeg skriver er recordere.dk's læsere. Der er stor forskel på mange af dem der læser vores artikler, og så dem som også er aktive i forum.

Jeg vil gerne tage dig med ud på gaden. Vi kan jo tage Fields, Rødovre centrum eller hvad som helst du vælger. Så tager vi en liste med 10 navne med, hvor folk skal fortælle hvad der er højttalere. 

Tror du stadig så at flertallet kender B&W ?

Omkring landet, ja. der skød jeg forkert ved en fejl. Jeg ved godt de er engelske, men det gik stærkt med sidste afsnit. Det beklager jeg, men hvad ellers er ikke troværdig i den anmeldelse ? 

ps. jeg beklager at dit indlæg er blevet fjernet. Det er ikke mig der har gjort det. Jeg står gerne ved hvad jeg har skrevet, og jeg står altså også ved kritik af mig, så jeg undskylder...

Her er hvad Infinity skrev (fra min indbakke)

"Er det virklig rigtigt hvad Hummelmose skriver i kommentar til han anmeldelse ar Recordere.dk brugere ikke kender det engelske højttaler mærket B&W?
 
Jeg har meget svært ved at tage en anmeldelse alvorligt når anmelderen starter ud med så tynd en omgang sh.. og slutter af med ikke at vide hvor mærket udvikles produceres. Hvordan har I andre det med det - kommer anmeldelsens troværdig over nulpunktet på den måde ?
Jeg synes det ikke.
 
http://www.bowers-wilkins.co.uk/"


Redigeret af hummelmose - 27-Februar-2011 kl. 22:09
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 22:28
Jeg har ikke skrevet, at du har skrevet, at de anmeldt højttalere stod i Abbey Road studiet da Beatles indspillede der. Det kan jo på nongen måde lade sig gøre.
Men jeg skrev at der IKKE stod B&W højttalere i Abbey Road da Beatles indspillede. Det var først en gang i firserne med den første 800 serie at B&W gjorde indtog i Abbey Road. Før da var det KEF (Rogers) og Yamaha, der var i Abbey Road studierne, men lad os skynde os og komme tilbage til emnet inde Lars igen sletter indlægget, og tak fordi du har gengivet hvad jeg skrev.
 
Og så er jeg da stadig nysgerrig efter at vide om Recordere.dk's læsere kender B&W, og det interesserer mig ikke om lille fru Hansen på indkøb i Fields kender B&W, for hun læser jo ikke hvad der står her.
 
Men Jeg tror at Recordere.dk's læsere kender B&W og håber at nogen vil tilkendegive om de kender eller ikke kender B&W og samtidig selvfølgelig kommentere din anmeldelse.
 
Jeg mener faktisk at jeg ikke kan tage denne anmeldelse alvorligt når du starter med så tynd en omgang og slutter af med ikke at vide at B&W er Englands største og mest velrenomeret højttaler producent og fabrikant.
 
Men jeg respektere da dine synspunkter om højttaleren, jeg har selv hørt den og den er jo fantastisk, men fandme også for dyr, så jeg er generelt enig med dig i anmeldelsen.
mvh Infinity
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Nu siger du at Recordere.dk's brugere ikke kender B&W.
 
Nej, det er mig der påstår at Recordere.dk's læsere kender B&W.
Tjek fx Køb & Salg forumet, der er ofte B&W højttalere.
mvh Infinity
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Jeg har ikke skrevet, at du har skrevet, at de anmeldt højttalere stod i Abbey Road studiet da Beatles indspillede der. Det kan jo på nongen måde lade sig gøre.
Men jeg skrev at der IKKE stod B&W højttalere i Abbey Road da Beatles indspillede. Det var først en gang i firserne med den første 800 serie at B&W gjorde indtog i Abbey Road. Før da var det KEF (Rogers) og Yamaha, der var i Abbey Road studierne, men lad os skynde os og komme tilbage til emnet inde Lars igen sletter indlægget, og tak fordi du har gengivet hvad jeg skrev.

Hvad skulle jeg så have skrevet i anmeldelsen. 

"Bl.a. finder man B&W højttalere i Abbey Road studierne, som nok mest er kendt for Beatles og filmmusik, dog skal man være opmærksom på at der ikke stod B&W højttalere da Beatles var der." ?

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Og så er jeg da stadig nysgerrig efter at vide om Recordere.dk's læsere kender B&W, og det interesserer mig ikke om lille fru Hansen på indkøb i Fields kender B&W, for hun læser jo ikke hvad der står her.

Well. Jeg tror du har fejlplaceret recordere.dk. Vi er et site for forbrugerelektronik interesserede. Nuvel, der findes rigtigt mange rigtigt dygtige og ivrige brugere (bl.a. dig selv), men det recordere.dk er kendt for er den brede viden vi har. Og hver måned læser over 250.000 unikke brugere de artikler og finder svar i de indlæg der er i vores forum.

En sådan anmeldelse får omkring 8-9.000 unikke visninger, af dem kan under 1/3 spores tilbage til brugere af forum.recordere.dk, så jo vi læses af rigtigt mange, der googler sig frem til vores indhold.

 
Men Jeg tror at Recordere.dk's læsere kender B&W og håber at nogen vil tilkendegive om de kender eller ikke kender B&W og samtidig selvfølgelig kommentere din anmeldelse.
 
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Jeg mener faktisk at jeg ikke kan tage denne anmeldelse alvorligt når du starter med så tynd en omgang og slutter af med ikke at vide at B&W er Englands største og mest velrenomeret højttaler producent og fabrikant.
 
Men jeg respektere da dine synspunkter om højttaleren, jeg har selv hørt den og den er jo fantastisk, men fandme også for dyr, så jeg er generelt enig med dig i anmeldelsen.

Jeg er ked af at du hele tiden holder fast i at jeg kom til at skrive amerika, til trods for at jeg har forklaret dig hvordan det hang sammen. Starten står jeg stadig ved, og selvom du ikke vil med mig i Fields, så tror jeg stadig på, at der er flere der kender B&W for deres Zeppeliner end for deres snegle. 

Og nu tror jeg ikke der er grund til at vi to debaterer mere, for vi er jo enige om at være uenige Smile


Redigeret af hummelmose - 27-Februar-2011 kl. 22:45
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Nej, det er mig der påstår at Recordere.dk's læsere kender B&W.
Tjek fx Køb & Salg forumet, der er ofte B&W højttalere.


Recordere.dk besøges månedligt af > 250.000 læsere.

Forummet har ca. 20.000 faste brugere, og måske det samme antal anonyme læsere oveni.

Men det betyder at artikler, anmeldelser og nyheder potentielt læses af +200.000 flere læsere per måned, end dem som følger med i forummet.

Recordere.dk er meget bredere, end dem der mødes i forummet.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Status: Offline
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 22:52
Nu siger du at Recordere.dk's brugere ikke kender B&W. Det jeg skriver er recordere.dk's læsere. Der er stor forskel på mange af dem der læser vores artikler, og så dem som også er aktive i forum.
 
Det kan jeg egentlig godt nikke genkendende til, visse folk tror stadig, at når man taler om B&W, så tales der om skibe og ikke højttalere.
 
Omvendt må man sige, at B&W sammen med DALI er nogle af de mere kendte"konsumagtige" "dyrere" højttalere af den ene grund, at de forhandles af HiFi Klubben.
 
Jeg har selv hørt dem på en elendig gammel pc i HiFiKlubben i Odense, og de var da udemærkede, omend de forsøgte at gå lidt for dybt. Nu er der selvfølgelig også grænser for, hvad man kan forvente i den prisklasse, dog kan jeg ikke lade være med at finde det lettere ironisk, at man i sammenligningen omtaler visse af Logitechs højttalere som "top modeller". Det har en lettere hul klang.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af rasmusvn rasmusvn skrev:

Jeg har selv hørt dem på en elendig gammel pc i HiFiKlubben i Odense, og de var da udemærkede, omend de forsøgte at gå lidt for dybt. Nu er der selvfølgelig også grænser for, hvad man kan forvente i den prisklasse, dog kan jeg ikke lade være med at finde det lettere ironisk, at man i sammenligningen omtaler visse af Logitechs højttalere som "top modeller". Det har en lettere hul klang.

Ja. Når jeg skriver Logitechs top modeller, ved jeg godt det lyder hult. Men de er på forbruger elektronik på PC siden faktisk en af verdens største leverandører. Som jeg selv skriver har jeg Altec Lancing, og det var dengang de lavede High End højttalere til PC'er. I dag er Altec Lancing på PC lige så flad som Logitech.

Det er jo det fede ved MM-1'erne. Det er deres eget digitale kredsløb der er agerer lydkort, så ligemeget hvad du har siddende i din PC, så får du samme kvalitet. Jeg fik desværre ikke prøvet at presse USB delen, for at se om man kunne ødelægge det ved at sætte dem på en USB hub med mus og andre gadgets. 


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 22:59
Jeg vil nu også mene, at B&W nok hører til blandt de fem bedst kendte højttalermærker i Danmark - men lad det nu ligge; og tak til Infinity for oplysninger om Abbey Roads udstyr før i tiden. (Pink Floyds Dark Side of the Moon er i øvrigt også optaget i Abbey Road studierne).

Men tilbage til anmeldelsen: Jeg håber, du har lyttet til andet end Sade's Soldier of Love, som i mine ører er ganske elendigt optaget og et glimrende eksempel på den loudness-teknik, nye plader bliver indspillet efter: Altså, hvor dynamikken bliver skåret, fordi lave passager også skal kunne høres på en iPod på farten. Sade's tidligere indspilninger var ellers eksemplariske.

Og netop en højttalers evne til at spille dynamik er vel en vigtig parameter, som bør indgå i en anmeldelse?
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 23:00
@Hummelmose: Jeg ser du har skrevet indledningen om, fint.
mvh Infinity
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

@Hummelmose: Jeg ser du har skrevet indledningen om, fint.

Beklager jeg må skuffe dig.

INGEN har skrevet noget om i indledningen. Men måske du har læst den igen :-)

Faktisk har ingen rørt det redaktionelle af artiklen efter jeg fjernede Amerikanske, og satte link på til forum debatten.


Redigeret af hummelmose - 27-Februar-2011 kl. 23:08
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Status: Offline
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af rasmusvn rasmusvn skrev:

Jeg har selv hørt dem på en elendig gammel pc i HiFiKlubben i Odense, og de var da udemærkede, omend de forsøgte at gå lidt for dybt. Nu er der selvfølgelig også grænser for, hvad man kan forvente i den prisklasse, dog kan jeg ikke lade være med at finde det lettere ironisk, at man i sammenligningen omtaler visse af Logitechs højttalere som "top modeller". Det har en lettere hul klang.

Ja. Når jeg skriver Logitechs top modeller, ved jeg godt det lyder hult. Men de er på forbruger elektronik på PC siden faktisk en af verdens største leverandører. Som jeg selv skriver har jeg Altec Lancing, og det var dengang de lavede High End højttalere til PC'er. I dag er Altec Lancing på PC lige så flad som Logitech.

Det er jo det fede ved MM-1'erne. Det er deres eget digitale kredsløb der er agerer lydkort, så ligemeget hvad du har siddende i din PC, så får du samme kvalitet. Jeg fik desværre ikke prøvet at presse USB delen, for at se om man kunne ødelægge det ved at sætte dem på en USB hub med mus og andre gadgets. 
 
Vi er helt enige om, at der et er par fine højttalere, dog synes jeg, at B&W med deres iPod Docks og små aktive højttalere sælger lidt ud. Det digitale kredsløb, som du beskriver det, har vel kun sin fulde værdi ved brug af USB og ikke en std. jack-forbidelse til et elendigt indbygget lydkort?
 
AVI's aktive højttalere, som også koster det tredobbelte, er væsentlig mere potente og seriøse. Ironisk nok er disse også fremført til brug med Mac.
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu