recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af B&W MM-1 højttalere.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af B&W MM-1 højttalere.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af rasmusvn rasmusvn skrev:


Vi er helt enige om, at der et er par fine højttalere, dog synes jeg, at B&W med deres iPod Docks og små aktive højttalere sælger lidt ud. Det digitale kredsløb, som du beskriver det, har vel kun sin fulde værdi ved brug af USB og ikke en std. jack-forbidelse til et elendigt indbygget lydkort?
< ="utf-8">

Ja. Naturligvis kun med USB.

Men der er flere kredsløb. Deres analoge del er heller ikke ueffen. Men det er klart at køber du de højttalere som du også viser, så skal de jo udfra deres form faktor kunne generere bedre lyd, hvis det vel og mærke er ordentlige enheder der sidder i kabinettet.

Der findes også Focal højttalere, der lyder rigtigt godt. Og de har også en iPod dock.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 23:29
Hvis man bruger megen tid foran sin computer og gerne vil have en ordenlig lyd - og ikke mindst gerne vil ofre lidt ekstra, bør man under alle omstændigheder kigge på Dynaudio MC 15; et sæt aktive højttalere - ovenikøbet med to forstærkere i hver højttaler: Designet er rimeligt kompakt og lyden er fantastisk, fordi de er skabt til nærfeltslytning, som jo er tilfældet, når man sidder foran sin computer. Med en pris på omkring de 7.500 sættet bliver de næppe hvermands eje, men jeg synes, de er enestående. 
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Status: Offline
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 00:20
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af rasmusvn rasmusvn skrev:


Vi er helt enige om, at der et er par fine højttalere, dog synes jeg, at B&W med deres iPod Docks og små aktive højttalere sælger lidt ud. Det digitale kredsløb, som du beskriver det, har vel kun sin fulde værdi ved brug af USB og ikke en std. jack-forbidelse til et elendigt indbygget lydkort?
< ="utf-8">

Ja. Naturligvis kun med USB.

Men der er flere kredsløb. Deres analoge del er heller ikke ueffen. Men det er klart at køber du de højttalere som du også viser, så skal de jo udfra deres form faktor kunne generere bedre lyd, hvis det vel og mærke er ordentlige enheder der sidder i kabinettet.

Der findes også Focal højttalere, der lyder rigtigt godt. Og de har også en iPod dock.
 
Kort og godt kan man vel sige, at kender man ikke AVI, så kender man ikke til gode aktive højtttalere.
 
I like $150,000 Wilson speakers as much as the next guy, but I can't say they are a great value. AVI has made audiophile quality sound and convenience available to every Joe Sixpack. At the same time AVI has made every Jane Sixpack happy by ditching all the separate components and cables that go along with them. Highly recommended.
 


Redigeret af rasmusvn - 28-Februar-2011 kl. 00:23
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 00:28
Oprindeligt skrevet af rasmusvnKort og godt kan man vel sige, at kender man ikke AVI, så kender man ikke til gode aktive højtttalere.<a href=http://www.computeraudiophile.com/avi-adm-9-1-review target=_blank></a>[/QUOTE rasmusvnKort og godt kan man vel sige, at kender man ikke AVI, så kender man ikke til gode aktive højtttalere.[/QUOTE skrev:



Så når nogen spørger til en Passat, så svarer du BMW ?

AVI er da fine, men 1) ganske klodsede og 2) noget dyre.

Skal vi ikke holde debatten her til denne anmeldelse og DISSE højt


Så når nogen spørger til en Passat, så svarer du BMW ?

AVI er da fine, men 1) ganske klodsede og 2) noget dyre.

Skal vi ikke holde debatten her til denne anmeldelse og DISSE højttalere alene.

  /Lars


Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Status: Offline
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 00:57
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af rasmusvnKort og godt kan man vel sige, at kender man ikke AVI, så kender man ikke til gode aktive højtttalere.<a href=http://www.computeraudiophile.com/avi-adm-9-1-review target=_blank></A></td></tr></table><BR><BR>Så når nogen spørger til en Passat, så svarer du BMW ?<BR><BR>AVI er da fine, men 1) ganske klodsede og 2) noget dyre.<BR><BR>Skal vi ikke holde debatten her til denne anmeldelse og DISSE højttalere alene.<BR><BR>  /Lars<BR><BR>[/QUOTE rasmusvnKort og godt kan man vel sige, at kender man ikke AVI, så kender man ikke til gode aktive højtttalere.


Så når nogen spørger til en Passat, så svarer du BMW ?

AVI er da fine, men 1) ganske klodsede og 2) noget dyre.

Skal vi ikke holde debatten her til denne anmeldelse og DISSE højttalere alene.

  /Lars

[/QUOTE skrev:

 
På ingen måde. Jeg har blot oplevet begge.
 
Dit eksempel med bilerne svaret meget godt til anmelderens eksempel med Wilson.
 
På ingen måde. Jeg har blot oplevet begge.
 
Dit eksempel med bilerne svaret meget godt til anmelderens eksempel med Wilson.


Redigeret af rasmusvn - 28-Februar-2011 kl. 01:24
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 09:03
lige en lille ting, er der nogen form for summen fra højtalerne, når de ikke spiller noget, men bare står tændt, men sat til en kilde? 

Mine Beolab 4, har sådan en træls lav white noise, nok fordi kilden er lidt elendig (samsung TV) og højtaleren principielt står på max, og man styrer volumen på tv´et

det fungere ok til tv, men til PC er det ubrugeligt da du sidder lige op af højtaleren.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

lige en lille ting, er der nogen form for summen fra højtalerne, når de ikke spiller noget, men bare står tændt, men sat til en kilde? 

Mine Beolab 4, har sådan en træls lav white noise, nok fordi kilden er lidt elendig (samsung TV) og højtaleren principielt står på max, og man styrer volumen på tv´et

det fungere ok til tv, men til PC er det ubrugeligt da du sidder lige op af højtaleren.

Når de er sat på USB som kilde, så er der ingen noise, for der slår de selv til stand-by, når computeren lukker. Jeg har ikke prøvet at have dem tændt med en analog kilde slået til, men det vil jeg da lige prøve.

Der er iøvrigt heller ingen støj, når de er tændt, og der ikke kommer lyd fra computeren. hverken brummen eller hizzen.



Redigeret af hummelmose - 28-Februar-2011 kl. 09:06
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 11:05
Infinity> Mon ikke du skulle have talt til 10 og læst anmeldelsen igen, inden du kommenterede den...Ouch
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af rasmusvn rasmusvn skrev:

På ingen måde. Jeg har blot oplevet begge.


Et sæt AVI 9.1 er blot ikke sammenlignelige. Det er nogle store kasser, som koster 10.000 kroner for et sæt. Skal helst parres med Sub til 7500 kroner. Så prisen ender på 17500 kroner (!)

De lyder så også godt, men det er jo slet ikke i samme kategori. Kan du slet ikke se det?

Hvis du endelig vil sammenligne disse B&W med noget tilsvarende, så er et sæt Focal XS mere relevant. Det er ca. samme kategori, i form af flot designede computer højttalere - og i samme prisniveau.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 14:08
Jeg synes man betaler alt for meget for selve navnet og design.

Til 3.700 kan du få et sæt virkelig gode aktive højttalere, eller f.eks. et sæt John Blue (som dog er passive).

Jeg kan godt lide og værdsætte et godt design, men når det kommer til lyd og billede, så prioriterer jeg disse fremfor designet - som så kommer i 2. eller 3. række.

2-2500 vil være mit bud.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu