recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Clint DC5 digital kabel-tv recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anmeldelse af Clint DC5 digital kabel-tv recorder

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 06:51
Oprindeligt skrevet af KasperM KasperM skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Boksen fra YouSee - hvor jeg - i modsætning til Hother - ikke oplever larm - koster 2.695 kr., men så har den også to tunere. Kan altså optage på en kanal, mens man ser TV på en anden. En anden fordel ved boksen fra YouSee er, at man kan leje den og efter 6 mdr. kan opsige lejemålet. Den er altså til at komme af med igen.
Jeg har også YouSee boksen og blev overrasket, da jeg fandt ud af, at man ikke skal aflevere boksen, når man opsiger sit abonnement. Ekspedienten i TDC butikken sagde, at selvom man opsiger det efter de obligatoriske 6 måneder, så er boksen herefter éns ejendom. Det vil reelt sige, at man kan købe den til 5- 600 kr., hvis man bare er villig til at binde sig for 6 måneder.
Nu har jeg dog kun fået det at vide af ekspedienten i butikken og hun kan naturligvis have taget fejl, men hvis det ikke er tilfældet er det jo en billig måde at få en YouSee harddiskoptager...
Trist, men helt sikkert: Hun tager fejl.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 01:06
I snakker om det med 2 tunere. Jamen hvorfor ikke bare bruge tuneren i TV'et mens boksen f.eks. optager på en anden kanal. Det er jo som med de gamle  analog recordere :-)
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 06:38
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

I snakker om det med 2 tunere. Jamen hvorfor ikke bare bruge tuneren i TV'et mens boksen f.eks. optager på en anden kanal. Det er jo som med de gamle  analog recordere :-)
Hvis man ikke har et TV med DVB-C tuner i, kan man jo kun se de analoge kanaler, hvis boksen ikke bruges.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 10:40
Den er jeg med på, hvis man har et TV uden dvb-c. Men set med alm. nutidige dvb-c TV øjne, ser jeg ikke det helt store problem. Mange har vel efterhånden en dvb-c tuner på den ene eller anden måde?!
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Den er jeg med på, hvis man har et TV uden dvb-c. Men set med alm. nutidige dvb-c TV øjne, ser jeg ikke det helt store problem. Mange har vel efterhånden en dvb-c tuner på den ene eller anden måde?!
 
Jeg går efter 2 tuner for at kunne optage 2 programmer samtidig, men det er desværre sjældent og dyrt.
 
Jeg har set en med twin tuner, der kunne optage 4 programmer og vise et femte (selvfølgelig fra højst 2 MUX), men den kunne så ikke MPEG-4, så jeg bygger nok selv en.
 
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Og at man i det herrens år 2011 ikke er i stand til at levere et (optage)apparat der kan vise et program og samtidig optage et andet.
 
Det er der sandelig også mange andre producenter der kan levere, endda med mulighed for at optage flere programmer samtidig.
 
Er der nogen til under 4K med CI?
 
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
davot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér davot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 21:59
Hvor god denne recorder end er, så er den største fejl - efter min mening, at den krypterer det optagne, s optagelserne kun kan ses på den disk, som de er optaget på, men det er åbenbart blevet standard i DK? Som jeg ser det, er der ingen anden vej, end at købe optagere i vore nabolande af f.eks. mærkerne Vantage eller Topfield.
Otto
od
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af davot davot skrev:

Hvor god denne recorder end er, så er den største fejl - efter min mening, at den krypterer det optagne, s optagelserne kun kan ses på den disk, som de er optaget på, men det er åbenbart blevet standard i DK?
 
Ja, det er standard.
 
Det er krav fra indholdsleverandørene. Man må ikke kunne bruge optagelser til "pirat virksomhed". Så det retter producenterne sig efter.
 
Så man får kun lov at optage og afspille på samme enhed.
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Ja, det er standard.
 
Det er krav fra indholdsleverandørene. Man må ikke kunne bruge optagelser til "pirat virksomhed". Så det retter producenterne sig efter.


Det er altså ikke mere "standard" og "krav" end at der findes en lang række produkter som ikke gør brug af denne tåbelige begrænsninger, herunder boxe fra den samme producent som som DC5 kommer fra (optagelse på USB diske). Der er masser af producenter som ikke retter sig efter det, af den simple grund at det er de ikke forpligtet til. Jeg har aldrig hørt om dette hos Dreambox, IP Box, Vantage, Humax, Topfield, Arion m.fl. Hvorfor skulle de dog bruge penge på at lave noget som giver deres produkter mindre værdi?

Jeg vil påstå at der findes flere produkter med fri adgang til harddisken end produkter med blokeret adgang (som diverse YouSee og YouSee-godkendte boxe).

YouSee stiller åbenbart dette som betingelse for at velsigne produktet med et klistermærke, og fred være med det, men kan vi ikke slå fast en gang for alle at der ikke er noget lovkrav som kræver at optagelser skal krypteres og bindes til en bestemt box?

Dem der vil påstå det modsatte bedes komme med noget dokumentation, såsom henvisninger til relevante paragraffer i ophavsretsloven. Start med at kigge på §12.

Det er også noget pjat mildest talt at talt om "pirat virksomhed". Forbrugerne ønsker denne feature fordi de gerne vil lave egne arkiver (tidligere ved brænding af DVD, nu på USB harddiske eller NAS'en), fordi harddisken er fyldt op og der skal være plads til nye optagelser uden at man vil miste de gamle, fordi de gerne vil klippe reklamer væk inden hele familien ser optagelsen, fordi de ønsker at afspille på andre platforme f.eks. med streaming til VLC på den bærbare i køkkenet, eller måske fordi de ikke gider miste deres optagelser hvis hardwaren bliver defekt og skal ombyttes. Og måske fordi de har en principiel modstand mod DRM, som jeg selv har det.

Alle disse ting giver mening. Derimod giver det ikke særligt meget mening at uploade kopier af Hollywood film eller TV serier til The Pirate Bay og lignende kulturformidlingsplatforme. Der er de i forvejen, typisk i form af et DVD rip eller Blu-ray rip som er i meget bedre kvalitet.

YouSee kan måske have en interesse i at beskytte deres "TV arkiv" produkt mod konkurrence ved at gøre private optagelser mere besværlige? Det er en tanke som er værd at overveje...


Redigeret af JesperLund - 02-Maj-2011 kl. 22:44
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Ja, det er standard.
 
Det er krav fra indholdsleverandørene. Man må ikke kunne bruge optagelser til "pirat virksomhed". Så det retter producenterne sig efter.


YouSee stiller åbenbart dette som betingelse for at velsigne produktet med et klistermærke, og fred være med det, men kan vi ikke slå fast en gang for alle at der ikke er noget lovkrav som kræver at optagelser skal krypteres og bindes til en bestemt box?

YouSee kan måske have en interesse i at beskytte deres "TV arkiv" produkt mod konkurrence ved at gøre private optagelser mere besværlige? Det er en tanke som er værd at overveje...
Trist, når en ellers indsigtsfuld person begynder at skrive noget, som vedkommende ikke aner noget om.
Har du spurgt YouSee, hvad der ligger i deres mærkning af TV m.m.? TV Arkiv er jo yderst begrænset, sån indtil videre er den tanke ikke værd at overveje. Skriv nu til dem og lad og få en melding her.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Har du spurgt YouSee, hvad der ligger i deres mærkning af TV m.m.? TV Arkiv er jo yderst begrænset, sån indtil videre er den tanke ikke værd at overveje. Skriv nu til dem og lad og få en melding her.


Nej, hvorfor skulle jeg dog det? Jeg interesserer mig ikke for YouSee produkter med begrænset funktionalitet.

Desuden har jeg mere end rigeligt at se til at at modgå forkerte påstande om at ophavsretsloven kræver at producenterne krypterer optagelserne på harddisken.

EDIT: Et eksempel er første "svar" i denne FAQ fra Clint DC5 producenten. Det rene vrøvl! De har valgt at levere et forkrøblet produkt, og så prøver de at fedte det af på krav i ophavsretsloven.


Redigeret af JesperLund - 03-Maj-2011 kl. 00:00
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Desuden har jeg mere end rigeligt at se til at at modgå forkerte påstande om at ophavsretsloven kræver at producenterne krypterer optagelserne på harddisken.
 
Det er der vel heller ingen som snakker om. Det har ikke noget med lov og ret at gøre.
 
Det handler om at varetage et økosystem, hvor piratkopier anses som en ødelæggende faktor.
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu