|
Anmeldelse af Clint DC5 digital kabel-tv recorder |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | ||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Trist, men helt sikkert: Hun tager fejl.
|
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
![]() |
||
Moef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
|
I snakker om det med 2 tunere. Jamen hvorfor ikke bare bruge tuneren i TV'et mens boksen f.eks. optager på en anden kanal. Det er jo som med de gamle analog recordere :-)
|
||
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
||
![]() |
||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
|
Hvis man ikke har et TV med DVB-C tuner i, kan man jo kun se de analoge kanaler, hvis boksen ikke bruges.
|
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
![]() |
||
Moef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
|
Den er jeg med på, hvis man har et TV uden dvb-c. Men set med alm. nutidige dvb-c TV øjne, ser jeg ikke det helt store problem. Mange har vel efterhånden en dvb-c tuner på den ene eller anden måde?!
|
||
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2126 |
|
Jeg går efter 2 tuner for at kunne optage 2 programmer samtidig, men det er desværre sjældent og dyrt.
Jeg har set en med twin tuner, der kunne optage 4 programmer og vise et femte (selvfølgelig fra højst 2 MUX), men den kunne så ikke MPEG-4, så jeg bygger nok selv en.
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2126 |
|
Er der nogen til under 4K med CI?
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
||
davot ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
|
Hvor god denne recorder end er, så er den største fejl - efter min mening, at den krypterer det optagne, s optagelserne kun kan ses på den disk, som de er optaget på, men det er åbenbart blevet standard i DK? Som jeg ser det, er der ingen anden vej, end at købe optagere i vore nabolande af f.eks. mærkerne Vantage eller Topfield.
Otto
|
||
od
|
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
|
Ja, det er standard.
Det er krav fra indholdsleverandørene. Man må ikke kunne bruge optagelser til "pirat virksomhed". Så det retter producenterne sig efter.
Så man får kun lov at optage og afspille på samme enhed.
/Lars
|
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
|
Det er altså ikke mere "standard" og "krav" end at der findes en lang række produkter som ikke gør brug af denne tåbelige begrænsninger, herunder boxe fra den samme producent som som DC5 kommer fra (optagelse på USB diske). Der er masser af producenter som ikke retter sig efter det, af den simple grund at det er de ikke forpligtet til. Jeg har aldrig hørt om dette hos Dreambox, IP Box, Vantage, Humax, Topfield, Arion m.fl. Hvorfor skulle de dog bruge penge på at lave noget som giver deres produkter mindre værdi? Jeg vil påstå at der findes flere produkter med fri adgang til harddisken end produkter med blokeret adgang (som diverse YouSee og YouSee-godkendte boxe). YouSee stiller åbenbart dette som betingelse for at velsigne produktet med et klistermærke, og fred være med det, men kan vi ikke slå fast en gang for alle at der ikke er noget lovkrav som kræver at optagelser skal krypteres og bindes til en bestemt box? Dem der vil påstå det modsatte bedes komme med noget dokumentation, såsom henvisninger til relevante paragraffer i ophavsretsloven. Start med at kigge på §12. Det er også noget pjat mildest talt at talt om "pirat virksomhed". Forbrugerne ønsker denne feature fordi de gerne vil lave egne arkiver (tidligere ved brænding af DVD, nu på USB harddiske eller NAS'en), fordi harddisken er fyldt op og der skal være plads til nye optagelser uden at man vil miste de gamle, fordi de gerne vil klippe reklamer væk inden hele familien ser optagelsen, fordi de ønsker at afspille på andre platforme f.eks. med streaming til VLC på den bærbare i køkkenet, eller måske fordi de ikke gider miste deres optagelser hvis hardwaren bliver defekt og skal ombyttes. Og måske fordi de har en principiel modstand mod DRM, som jeg selv har det. Alle disse ting giver mening. Derimod giver det ikke særligt meget mening at uploade kopier af Hollywood film eller TV serier til The Pirate Bay og lignende kulturformidlingsplatforme. Der er de i forvejen, typisk i form af et DVD rip eller Blu-ray rip som er i meget bedre kvalitet. YouSee kan måske have en interesse i at beskytte deres "TV arkiv" produkt mod konkurrence ved at gøre private optagelser mere besværlige? Det er en tanke som er værd at overveje... Redigeret af JesperLund - 02-Maj-2011 kl. 22:44 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
|
Trist, når en ellers indsigtsfuld person begynder at skrive noget, som vedkommende ikke aner noget om. Har du spurgt YouSee, hvad der ligger i deres mærkning af TV m.m.? TV Arkiv er jo yderst begrænset, sån indtil videre er den tanke ikke værd at overveje. Skriv nu til dem og lad og få en melding her.
|
||
Mvh.
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
|
Nej, hvorfor skulle jeg dog det? Jeg interesserer mig ikke for YouSee produkter med begrænset funktionalitet. Desuden har jeg mere end rigeligt at se til at at modgå forkerte påstande om at ophavsretsloven kræver at producenterne krypterer optagelserne på harddisken. EDIT: Et eksempel er første "svar" i denne FAQ fra Clint DC5 producenten. Det rene vrøvl! De har valgt at levere et forkrøblet produkt, og så prøver de at fedte det af på krav i ophavsretsloven. Redigeret af JesperLund - 03-Maj-2011 kl. 00:00 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
|
Det er der vel heller ingen som snakker om. Det har ikke noget med lov og ret at gøre.
Det handler om at varetage et økosystem, hvor piratkopier anses som en ødelæggende faktor.
/Lars
|
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |