recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Denon DVD-1940
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Denon DVD-1940

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Og så den dumme.

Hvad er lige fidusen ved at købe en "alm." dvd afspiller i dag, når man for en overkommelig pris kan købe en ny Blu-Ray afspiller. Så skulle grunden være for at kunne afspille sine dvd-audio og sacd snitter.


Der kan være nogen som ikke ønsker Blu-Ray og dertil hørende Digital Restrictions Management. Derudover giver dedikerede DVD afspillere i high-end segmentet, som denne, generelt et bedre billede af DVD film.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu har jeg ikke været inde og kigge på selve drevet - men der er ikke ingen lyd fra drevet ved afspilning.

Vedr. kodefri - jeg mener at den er kodefri (NTSC/PAL) 



Det var primært den manglende støj fra drevet som jeg fiskede efter - god ting.

Øh, kodefri vil det sige at den er R2-låst, men den man afspille både PAL og NTSC DVDs, eller hvad?

Jeg må indrømme at jeg bliver dig svar skyldig om hvorvidt den er kodefri eller ej. Jeg kan ikke finde noget endeligt på emnet - bortset fra, at jeg tolker specifikationerne derhen, at den er kodefri.

Og jeg har ikke afprøvet den med forskellige regioner

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 19:25

Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Og så den dumme.

Hvad er lige fidusen ved at købe en "alm." dvd afspiller i dag, når man for en overkommelig pris kan købe en ny Blu-Ray afspiller.

Mit svar på dit spørgsmål vil være at ingen af de BD-afspillere der er på markedet i DK pt. matcher eksempelvis Denon DVD1940 (til DVD-afspilning).

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 19:27

Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Og så den dumme.

Hvad er lige fidusen ved at købe en "alm." dvd afspiller i dag, når man for en overkommelig pris kan købe en ny Blu-Ray afspiller. Så skulle grunden være for at kunne afspille sine dvd-audio og sacd snitter.

Hilsen Ole

Fidusen er lige, at man typisk får et bedre billede på afspilning af DS DVD, i forhold til en Blu Ray afspiller

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Og så den dumme.

Hvad er lige fidusen ved at købe en "alm." dvd afspiller i dag, når man for en overkommelig pris kan købe en ny Blu-Ray afspiller. Så skulle grunden være for at kunne afspille sine dvd-audio og sacd snitter.


Der kan være nogen som ikke ønsker Blu-Ray og dertil hørende Digital Restrictions Management. Derudover giver dedikerede DVD afspillere i high-end segmentet, som denne, generelt et bedre billede af DVD film.

For mit vedkommende har jeg ikke p.t. lyst til at fodre filmindustrien med penge for BD film jeg allerede har stående som SD.
Mvh Hans
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:


Hvad er lige fidusen ved at købe en "alm." dvd afspiller i dag, når man for en overkommelig pris kan købe en ny Blu-Ray afspiller.


Fordi der stadig kommer masser af gode dvd'er (jeg ser tonsvis af japansk tegnefilm, og det kommer ikke på Blu-ray i den overskuelige fremtid), og de Blu-ray-afspillere der er til at betale for menneskepenge er bundrådne til dvd-afspilning. Derfor har jeg for nyligt skiftet min Panasonic DVD-S97 ud med en Denon DVD-2930.
Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Og så den dumme.

Hvad er lige fidusen ved at købe en "alm." dvd afspiller i dag, når man for en overkommelig pris kan købe en ny Blu-Ray afspiller. Så skulle grunden være for at kunne afspille sine dvd-audio og sacd snitter.

Hilsen Ole

Fidusen er lige, at man typisk får et bedre billede på afspilning af DS DVD, i forhold til en Blu Ray afspiller


Ok. Der fik jeg da vist lige pillet ved noget jeg ikke vidste.

Grunden til at jeg spørger, er at jeg har købt en Panasonic BD50, og ser da en forbedring af både lyd og billede på alm. dvd afspilning, i forhold til den Sony jeg før brugte.

Hilsen Ole
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Og så den dumme.

Hvad er lige fidusen ved at købe en "alm." dvd afspiller i dag, når man for en overkommelig pris kan købe en ny Blu-Ray afspiller. Så skulle grunden være for at kunne afspille sine dvd-audio og sacd snitter.

Hilsen Ole

Fidusen er lige, at man typisk får et bedre billede på afspilning af DS DVD, i forhold til en Blu Ray afspiller


Ok. Der fik jeg da vist lige pillet ved noget jeg ikke vidste.

Grunden til at jeg spørger, er at jeg har købt en Panasonic BD50, og ser da en forbedring af både lyd og billede på alm. dvd afspilning, i forhold til den Sony jeg før brugte.

Hilsen Ole

Hej Ole, jamen det kan sagtens være en forbedring til dit tidligere udstyr med en PanaBD50.

Det jo ike sådan at Pana BD er dårlige, bare ikke optimale

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 23:25
Ønsket om afspilning af SACD bliver vel heller ikke imødekommet med BD30/50 ?
Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 08:05


[/QUOTE]


Det jo ike sådan at Pana BD er dårlige, bare ikke optimale

[/QUOTE]

Til alm. dvd mener du vel.

Hilsen Ole
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ønsket om afspilning af SACD bliver vel heller ikke imødekommet med BD30/50 ?


Nej, det er jeg klar over.(Nævnt tidligere).
Iøvrigt har jeg en pæn samling af DTS musikskiver, og den snupper BD50 jo flot, synes jeg.

Hilsen Ole
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
jan0112 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2005
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 13:20
Jeg må indrømme at jeg har haft problemer med at spille enkelte hjemme brændte DVD +. Der er ingen problemer med at spille disse på min gamle Philips afspiller. Måske en opdatering kan løse dette, men hvornår den kommer ved jeg ikke.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu