recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Denon DVD-2500BT blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Denon DVD-2500BT blu-ray

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

JA jeg håber at Denon bliver den beste DVD DVD afspilning blandt alle blu-
ray afspillerne, men man må jo også tænke på konkurrencen fra Pioneer
BDP-LX91 og Sony BDP-S5000ES, og måske også Oppo´s Blu-ray afspille
(oppo skulle jo bruge en bedre billde chip en Denon).


Holder det stik med at Oppo Blu-ray-afspilleren får samme dvd-del som Oppo 983, så bliver den bedre til dvd-afspilning end Denon DVD-3800BD. Det kommer nok til at være i marginalerne, og Denon'ens højere byggekvalitet og deslige kan selvfølgelig gøre at man foretrækker den, fremfor Oppo'en.
Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 22:44

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Jeg kan bare konstantere at ikke to afspillere er helt ens, når de sættes op mod hinanden i en kontrolleret A/B test.


Og at du ser en forskel må så bunde i at noget enten er indstillet forkert, eller konstrueret forkert. Og PS3'en er ikke konstrueret forkert.

Kald du det bare konstrueret forkert, men vil nu hellere have en afspiller som er konstrueret forkert men med bedre billede

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 23:19
Denon'en har ikke bedre billedkvalitet end PS3'en. Som jeg har skrevet et par gange nu er der en eller anden forklaring på den forskel der måske/måske ikke opleves.



Redigeret af Naiera - 11-September-2008 kl. 09:10
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 23:38

Jamen teoretisk er det da muligvis rigtigt Naiera - altså at billedkvaliteten bør være den sammen ved afspilning af BD, næsten uanset produkt.

Jeg mener bare ikke, at det er sådan i praksis. Hvorfor bruger producenterne millioner til udvikling af billedkredsløb og et stabilt og velfungernede BD-drev.

For sidste dag i dag, så tester jeg på Pioneer BDA-LX71, og du kan sige hvad du vil, billedet på Pio´en er generelt en smule mere skarpt, og farverne en kende mere nuancerede, og detaljerne en anelse bedre - og dette holdt op i mod Pana BD30, som bestemt ikke er nogen dårlig afspiller.  

Ellers så skulle vi jo alle have PS3 på hylden

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 23:52

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Denon'en har ikke bedre billedkvalitet end PS3'en. Som jeg har skrevet et par gange nu er der en eller anden forklaring på den forskel der måske/måske ikke oplevelse.

Mht. forskelle af den beskrevne art, så er det yderst nemt at se i sådan en A/B test. Man kan registrere selv meget små forskelle, når der zappes imellem to ens signaler. Især hvis man udvælger sig de rette scener at sammenligne med.

Jeg finder ansigter nemmest at spotte forskelle på, nok fordi vores hjerne er programmeret til at fange selv små variationer i ansigter. Det er den måde vi afkoder omgivelserne, og fanger "status" hos andre mennesker.

Forskellene her oplevedes mindst ved 1080P/24 blu-ray, mindre ved øvrig blu-ray og noget større ved DVD. Jeg kunne sagtens vise dig 10 scener på blu-ray 1080P/24 ... uden at du ville kunne se forskel. Og så bagefter finde 10 andre scener, hvor du bemærker forskellen.

Hvad forskellene kommer af, og hvilken afspiller der er mest perfekt, kan jeg ikke afgøre. Men jeg kan beskrive min subjektive oplevelse, og den var at jeg bedst kunne lide James ... når han kom ud af den Denon.

Men indrømmet, det er nede i afdelingen for flueknepperi ... for når først filmen kører, så er det ikke den type små forskelle jeg underholder mig med. Så ser jeg handlingen i stedet ... helt fagidiot må man jo heller ikke være 

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 23:56

Til den pris er jeg hamrende skuffet over den ringe DVD-playback.. måske jeg lever i et andet prisleje end målgruppen for denne afspiller men til den pris forventer/forlanger jeg spitzenklasse på alle ender og kanter.

Tror bare jeg beholder min PS3 indtil videre :-)

Super grundig og fed anmeldelse forresten - sammenligningsbillederne hjælper meget!

Til top
laurs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 08:11
ideen med Denon afspilleren er jo netop at man skal bruge top of the line(evt DVDO)ekstern scaler.Men det fine løbeværk+div bliver jo skyllet ud i lokumet fordi man netop ikke kan gøre det.jeg kunne godt tænke mig at vide hvem dette produkt er optimalt for?
Til top
laurs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 08:13
det er det samme med 3800 men den har jo netop top of the line scalere indbygget.
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Til den pris er jeg hamrende skuffet over den ringe DVD-playback.. måske jeg lever i et andet prisleje end målgruppen for denne afspiller men til den pris forventer/forlanger jeg spitzenklasse på alle ender og kanter.

Tror bare jeg beholder min PS3 indtil videre :-)

Super grundig og fed anmeldelse forresten - sammenligningsbillederne hjælper meget!

Nu har det aldrig været meningen at man skulle benytte den interne billedchip. Hensigten er at man sender et native signal ud til receiveren, der så har en ordentlig chip siddende. Denon har med vilje sat en middelmådig chip drevet. Uniphier-chippen er en ok løsning uden at være prangende. Iøvrigt den samme som sidder i Pana BD30.

Hvad der så lige er sket for dem mht. netop at sende det native signal ud ved jeg ikke, men det kan heldigvis rettes med opdatering. Ingen afspiller er perfekt fra starten. Bare se på de opdateringer der er kommet til både Pana'erne og PS3 siden de dukkede op første gang.

Men sluttelig ja....så er PS3 og 2500BT's kunder angiveligt ikke de samme, selvom strømforbruget på PS3 alene kan retfærdiggøre merudgiften på Denon'en

Til top
laurs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 08:26

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

De mangelfuld HT opsætning, gør jo de analog udgang ubrugelig, håber at
Denon ikke lave de samme brøler med den næste Blu-ray generation.

Bilver spænde om Pioneer og Sony lide af samme problem, de har jo lidt af
mangelfuld HT opsætning ?

denon 3800

har en meget komplet ht opsætning.der mangler intet.Miner meget om de muligheder som er på deres forstærkere/processoreMan kan dog kun skrue ned for HT styrken da det er analog og lyden hurtigt kan blive overstyret.man vælger sågar selv om det skal være i fod eller meter.der er ingen tvivl om at hvis man skal bruge de intene dekoder til HD lyd,er det afspilleren at gå efter.PT er det afspilleren jeg venter på,selv omjeg ikke for mulighed for at bruge min dvdo vp50.Håber dog at en firmware opdatering giver mulighed for at køre et rådt signal ud på både 2500/3800

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen teoretisk er det da muligvis rigtigt Naiera - altså at billedkvaliteten bør være den sammen ved afspilning af BD, næsten uanset produkt.



Det er jo netop det jeg skriver at den IKKE bør være, når man sammenligner med produkter der er lavet forkert.

Teori og praksisk hænger dog sammen her, i og med at PS3'en har KORREKT 1080p-OUTPUT. Det kan ikke skrives nok: PS3'en gør det korrekt og derfor kan man ikke umiddelbart gøre det bedre (vi får at se hvad Pioneer finder ud af med deres udvidede farverumsfiksfakserier, men jeg holder personligt ikke vejret). Heller ikke hvis det er med en Denon der koster dobbelt så meget som PS3'en. Den forskel man oplever i en test som denne, hvis det ikke bare er placebo, hvilket selvfølgelig er meget muligt, kan forklares ved at PS3'en enten er forkert indstillet, eller at Denon'en er forkert indstillet/konstrueret.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hvorfor bruger producenterne millioner til udvikling af billedkredsløb og et stabilt og velfungernede BD-drev.


Fordi de smider penge væk på ting de ikke behøver? I øvrigt aner du jo intet om hvor producenterne smider penge hen; de vil selvfølgelig gerne have dig til at tro, at deres afspiller er meget bedre end alle andre, men reelt ser tingene altså anderledes ud når man har at gøre med et format som Blu-ray, hvor korrekt 1080p/60/24-output ikke er specielt dyrt eller indviklet at opnå.

Nu er alle de her Kina-afspillere jo så småt på vej, og hvis de laves ordentligt, så er det også muligt at de får ligeså god billedkvalitet som PS3'en, og alle andre afspillere med korrekt 1080p-output. Der vil dog nok være store forskelle hvad angår HD-lyd og den slags, og så vil de selvfølgelig også bare være 'gennemført discount-agtige', hvilket nok vil gøre at jeg personligt vil gå i en stor bue udenom dem.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

For sidste dag i dag, så tester jeg på Pioneer BDA-LX71, og du kan sige hvad du vil, billedet på Pio´en er generelt en smule mere skarpt, og farverne en kende mere nuancerede, og detaljerne en anelse bedre - og dette holdt op i mod Pana BD30, som bestemt ikke er nogen dårlig afspiller.


'Ud-af-æsken' spytter BD30'eren faktisk ikke korrekt 1080p ud, så det er jo meget muligt at det er derfor du ser en forskel.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 

Ellers så skulle vi jo alle have PS3 på hylden



Jeg har ALDRIG skrevet at jeg mener at alle bare bør købe en PS3. Der kan være mange årsager til at foretrække andet (jeg ville personligt meget hellere bruge en Denon DVD-3800BD), men det er ikke på grund af lyd- eller billedkvalitet.



Redigeret af Naiera - 11-September-2008 kl. 09:10
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af laurs laurs skrev:

jeg kunne godt tænke mig at vide hvem dette produkt er optimalt for?


Folk der allerede har en Denon DVD-2930 eller 3930 og kun vil bruge 2500'eren til at se Blu-ray



Redigeret af Naiera - 11-September-2008 kl. 09:12
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu