recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Denon DVD-2500BT blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Denon DVD-2500BT blu-ray

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Men sluttelig ja....så er PS3 og 2500BT's kunder angiveligt ikke de samme, selvom strømforbruget på PS3 alene kan retfærdiggøre merudgiften på Denon'en



Sludder og vrøvl. Ser du tre film om ugen der er i snit to timer lange, så vil det tage 92 år at betale forskellen fra en PS3 til omtalte Denon (hvis vi lige er flinke ved Denon'en og siger prisforskellen er 3500,-), med den forskel der er i strømforbrug. Det koster 38 kroner mere om året at se disse tre film om ugen på en PS3, fremfor en Panasonic BD30. (eller var det Samsung BD-P1400? Pointen forbliver dog den samme...)

Og ja, jeg kan godt se din blinkende smiley Men dit indlæg giver stadig udtryk for det forkerte indtryk mange tilsyneladende har af PS3'ens strømforbrug. Ja, det er større, men det er altså ikke noget der ligefrem trækker tænder ud.



Redigeret af Naiera - 11-September-2008 kl. 09:44
Til top
laurs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Men sluttelig ja....så er PS3 og 2500BT's kunder angiveligt ikke de samme, selvom strømforbruget på PS3 alene kan retfærdiggøre merudgiften på Denon'en



Sludder og vrøvl. Ser du tre film om ugen der er i snit to timer lange, så vil det tage 92 år at betale forskellen fra en PS3 til omtalte Denon (hvis vi lige er flinke ved Denon'en og siger prisforskellen er 3500,-), med den forskel der er i strømforbrug. Det koster 38 kroner mere om året at se disse tre film om ugen på en PS3, fremfor en Panasonic BD30. (eller hvad det Samsung BD-P1400? Pointen forbliver dog den samme...)

Og ja, jeg kan godt se din blinkende smiley Men dit indlæg giver stadig udtryk for det forkerte indtryk mange tilsyneladende har af PS3'ens strømforbrug. Ja, det er større, men det er altså ikke noget der ligefrem trækker tænder ud.

jeg vil ikke kaste mig ud i en diskussion om at det ene er bedre/mere korrekt end det andet.hvis at det samme gælder for blu-ray ,som cd/dvd har ,løbeværket+pladsering af strømforsyning og div en betydning.Eks vis coax udgange lyder meget forskelligt.men det er sandsynligvis ikke det samme

Til top
akjosko1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Marts-2008
Status: Offline
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 10:29
Nu har jeg siddet og læst tråden igennem, og er ligesom kommet frem til
den konklusion, at hvis jeg evt. vælger at anskaffe mig en 2500'eren til
fordel for ps3, så er det opbygningen, altså kvaliteten i konstruktionen, som
man får bedre og så at der står Denon på den, med mindre man virkelig har
en go scaler i sin receiver!?.

Hvor go er den scaler der sidder i denons receiver såsom 2808'eren til
forskel fra den der sidder i en denon 1940?

(nu kigger jeg kun på DB og DVD delen og kvaliteten i de to afspillere, og
ser her bort fra alle de andre ting som ps3'eren kan)
Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. Podspeaker studiebio
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 10:53

Jeg synes sku det er lidt tamt at smide så mange ekstra penge ud efter en afspiller, også har du faktisk alligevel et produkt der halter lidt ..

Og at skulle give 3000kr mere for at du har en afspiller som lige falder i din smag er lidt sygt, undskyld udtrykket, jeg ved godt at 3000kr mere ikke er alverden, men det er stadigvæk penge der kunne være blevet brugt til noget andet udstyr, også bare lige fordi at der skal stå "Denon" og fordi at man synes at det store  firkantede design er smart, eller fordi at den skal passe ind i resten af udstyret.

Til top
akjosko1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Marts-2008
Status: Offline
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 11:07
kan godt følge dig... Nu lukker jeg måske bare øregas ud, men kunne man
ikke koble den på en dVDO scaler (ved godt at den koster 3k)
Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. Podspeaker studiebio
Til top
laurs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 12:45

Oprindeligt skrevet af akjosko1 akjosko1 skrev:

kan godt følge dig... Nu lukker jeg måske bare øregas ud, men kunne man
ikke koble den på en dVDO scaler (ved godt at den koster 3k)

det er det jeg vil gøre,men min projektor er 1080p,dvs at jeg skal sende et native signal/rådt blu-ray signal.problemet er så at når du vælger at sende det ud som 1080p vil den også gøre det på dvd siden,som det optimale vil være 575i.Afspilleren skal overhovedet ikke røre signalet

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 17:12

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Den forskel man oplever i en test som denne, hvis det ikke bare er placebo, hvilket selvfølgelig er meget muligt, kan forklares ved at PS3'en enten er forkert indstillet, eller at Denon'en er forkert indstillet/konstrueret.

Men et er teori, noget andet praksis.

Det vil klæde dine indlæg, hvis du begyndte at putte mere praktisk erfaring ind i debatten. Du dyrker en uopnåelig teori - men klamrer dig til den fordi det er den eneste du har.

Men det er ikke for at skræmme dig, at jeg har inviteret dig en tur til Odense for at se på live eksempler. Godt godt er den Denon afspiller retuneret til HiFi-Klubben igen, men jeg er sikker på at vi kan arrangere noget hvis du insisterer.

Hvad jeg derimod finder forkasteligt, er din trang til at nedgøre andre og ikke mindst deres viden og erfaring på området. Jeg tror - og håber - dog på, at det beror på din egen manglende erfaring.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Den forskel man oplever i en test som denne, hvis det ikke bare er placebo, hvilket selvfølgelig er meget muligt, kan forklares ved at PS3'en enten er forkert indstillet, eller at Denon'en er forkert indstillet/konstrueret.

Men et er teori, noget andet praksis.

Det vil klæde dine indlæg, hvis du begyndte at putte mere praktisk erfaring ind i debatten. Du dyrker en uopnåelig teori - men klamrer dig til den fordi det er den eneste du har.

Men det er ikke for at skræmme dig, at jeg har inviteret dig en tur til Odense for at se på live eksempler. Godt godt er den Denon afspiller retuneret til HiFi-Klubben igen, men jeg er sikker på at vi kan arrangere noget hvis du insisterer.

Hvad jeg derimod finder forkasteligt, er din trang til at nedgøre andre og ikke mindst deres viden og erfaring på området. Jeg tror - og håber - dog på, at det beror på din egen manglende erfaring.

  /Lars

 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Men et er teori, noget andet praksis.



Praksis er når Joe Kane kigger på PS3'ens 1080p-output med diverse testskiver og konkluderer at det er korrekt. Det kan gøres anderledes, men ikke (umiddelbart*) bedre.

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hvad jeg derimod finder forkasteligt, er din trang til at nedgøre andre og ikke mindst deres viden og erfaring på området. Jeg tror - og håber - dog på, at det beror på din egen manglende erfaring.


Jeg nedgør absolut ingen eller noget. Jeg skriver at der må være en forklaring på hvorfor du ser en forskel, hvis ikke det bare er en placebo-effekt du oplever. Der ér mulighed for at indstille disse afspillere forkert (og det er ikke samtlige Blu-ray-afspillere på markedet der kan indstilles til at spytte 1080p helt korrekt ud), og hverken PS3'en eller BD30'eren kommer indstillet helt korrekt ud af æsken. Denon'en kender jeg ikke så meget til, men lur mig om der ikke også er mulighed for at 'ødelægge' outputtet der, hvis man skruer de forkerte steder.


*se tidligere kommentar(er) hvad angår Pioneers BD-afspillere.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 17:30

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Praksis er når Joe Kane kigger på PS3'ens 1080p-output med diverse testskiver og konkluderer at det er korrekt. Det kan gøres anderledes, men ikke (umiddelbart*) bedre.

Nix.

Praksis er, når du - Niera - kigger på billederne og konstanterer at der er forskel. Først der - og kun der - vil du holde op med at forfølge de uopnåelige drømme / ønsker du læser om på nettet.

Du er en teoretiker, og du overfører teori til praksis. Og der begår du en fejl, som desværre er umulig at rette, før du selv åbner øjnene.

  /Lars



Redigeret af Lars - 11-September-2008 kl. 17:32
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 17:41
Det er altså noget sludder. Det er ikke teori når f.eks. Joe Kane konstaterer at outputtet er korrekt; det er teorien testet i praksis/den virkelige verden/med egne øjne og videnskabelig indgangsvinkel, og derved bekræftet. Som jeg forstår det lidt ligesom Secrets dvd-anmeldelser der blander teori (benchmark tests) og praksis (egne øjne i den virkelige verden), og derved skaber de absolut mest troværdige og brugbare anmeldelser på nettet. Men alligevel insisterer nogle på at sætte spørgsmålstegn ved resultaterne, fordi de ikke forstår det (ikke dig, Lars, dette er blot et eksempel).

Hvis der er nogen der forfølger uopnåelige drømme er det folk som dig, der virker overbevist om at 'jo dyrere jo bedre' (gælder både billede og lyd/receiver-dekodning/bitstream), og nægter at acceptere, at der er en logisk forklaring på hvorfor disse forskelle opleves. Det er ikke teori at HD-lyd kun kan pakkes ud på én måde; det er fakta. Opleves der en forskel er der en forklaring, igen ligesom med Toshiba XE1, hvor forkert/dårlig indstilling af maskinen gav den oplevede forskel man diskuterede på nettet, som bevis på at receiver-dekodning af HD-lyd skulle være bedre.



Redigeret af Naiera - 11-September-2008 kl. 17:42
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 17:48

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er altså noget sludder. Det er ikke teori når f.eks. Joe Kane konstaterer at outputtet er korrekt;

Det er netop teorien. Den som du bruger.

Praksis er at kigge på billederne, og se de forskelle der er.

Problemet er at du ikke kender forskel på teori og praksis i forbrugerelektronik, eller blot ignorerer at der er en forskel og hvad den skyldes.

Udover det, så er det ikke Joe Kanes kig på en PS3'er der debateres her. Mere at videodelen af blu-ray kan være mangfoldig.

Men alene ved at du bruger de kommentarer fra Joe Kane, så har du anerkendt at din viden en rent teoretisk. Der er absolut intet praktisk i dine indlæg.

Du kunne ligeså godt citere Wikipedia på din viden!  (og intet ondt ord i det)

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu