|
Anmeldelse af Humax BXR HD+ |
Besvar | Side <1 37383940> |
Forfatter | |||||
gertkh
Bruger Branchemedlem Oprettet: 21-December-2011 Status: Offline Point: 146 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Modtageren har en funktion hvor den selv opdatere kanal listen ved ændringer. Hvis signalet ikke er godt når denne opdatering sker, vil kanalen blive gemt med nogle forkerte parameter. Derfor har du ikke haft TV2 på den rigtigt program plads. Faktum er at når din signal kvalitet ligger på mellem 30-50% har du for lidt signal reserver og du vil fremover kunne opleve en masse fejl på grund af det. Når man modtager digitale signaler skal din kvalitet altid ligge mellem 80-100% gør den ikke det kan du fint modtage kanaler med ved dårlige modtage forhold vil du kunne opleve billede udfald. Mest for din egen skyld vil jeg få antenne anlægget gået igennem, også sådan at når LTE kommer at du ikke får problemer der.
|
|||||
filmfreak
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1387 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Gælder det også for DVB-T2 signalet at kvaliteten bør ligge i dette interval ?
Det ser nemlig ud til modtageren er mindre 'følsom' overfor DVB-T2 signalet.
Efter boxers omlægning af MUX5 2.april er mit signal (på Humax'en) gået fra:
styrke 100%, kvalitet: 100% til styrke 100%, kvalitet 80-90%
alle øvrige MUX ligger stabilt på: styrke 100% , kvalitet 100% (modtaget fra Hove)
|
|||||
nesager
Guld medlem Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Har lige testet signalet.
Signal 90 Kvalitet 100 På HD ( Mux5 ) signal 70 kvalitet 80,og så skriver den Auto ikke noget med hvilken Mux. Under signalregistrering vises der tuner1 og tuner2,hvorfor viser den aldrig noget i tuner2 Mvh. |
|||||
filmfreak
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1387 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Prøv at sætte den til at optage noget i en MUX og dernæst zappe over til en kanal i en anden MUX . Stop optagelsen og kig på signalregistrering. Her skulle nu gerne stå noget for begge tuner
|
|||||
nesager
Guld medlem Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
@filmfreak
Tak for oplysningen. |
|||||
gertkh
Bruger Branchemedlem Oprettet: 21-December-2011 Status: Offline Point: 146 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Ja det gælder også for T2 jeg har dog målt på det her og T2 kræver at antennen bliver justeret mere nøjagtigt for at ligge i det område.
|
|||||
flemmingjensens
Ny bruger Oprettet: 11-November-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 19 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Hej Gertkh Ved du noget om hvordan det går med Humax og læsning af boxerkort? Tænkte du måske havde forbindelser og noget i gang med humax. :-) |
|||||
Mvh. Flemming
|
|||||
Badsted
Guld medlem Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg har også købt en Humax BXR HD+, men jeg kan ikke få den til at optage serier.
Er denne funktion ikke implementeret endnu? Jeg har kun de frie TV signaler og TV2, som er indstillet til TV2 Danmark HD. Med venlig hilsen Henrik Badsted
|
|||||
Karin
Super bruger Oprettet: 16-Juni-2004 Sted: Hørsholm Status: Offline Point: 448 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Det ville være rart hvis det blev implementeret.
|
|||||
En masse udstyr :-)
|
|||||
Badsted
Guld medlem Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Tak for dit svar, Karin.
Der burde jo egentlig fremgå af de anmeldelser, der er lavet, da det for mig gør boksen ubruelig. Så ryger den tilbage til EG igen. Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|||||
Karin
Super bruger Oprettet: 16-Juni-2004 Sted: Hørsholm Status: Offline Point: 448 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Du kan godt sætte den til at optage på det samme tidspunkt f.eks.dagligt, ugentligt eller månedligt.
Du får bare ikke samme intelligens som ved serieoptagelse, hvor den vil stoppe med optagelse når serien ikke sendes mere.
|
|||||
En masse udstyr :-)
|
|||||
Badsted
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Det er rigtigt, men nu ville jeg f.eks. sætte 'The Pacific' til optagelse på DR HD, men der starter udsendelserne hhv. kl. 22:55, 23:05 og 23:55
Så jeg må nok beholde min SageTV server og min HD300 klient lidt endnu, indtil der kommer en stabil boks, der kan alt det, jeg gerne vil have den til. Og meget gerne med en BD afspiller også Med venlig hilsen Henrik Badsted
|
|||||
Besvar | Side <1 37383940> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |