recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af JVC LT-37S60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af JVC LT-37S60

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
KlausJeppesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Anmeldelse af JVC LT-37S60
    Sendt: 04-August-2005 kl. 10:10

JVC LT-37S60

 

Efter at jeg nu har set på mit nye JVC LT-37S60 en dags tid vil jeg skrive et par indtryk.

 

Billedet

Lcd billedet skal man lige vænne sig til. Jeg har tidligere haft en plasmaskærm til test og billedet ”out of the box” er meget skarpere her. Som senere nævnt har jeg skruet ned for skarpheden så billedet står på det der svarer til plasma. Ulempen ved lcd er at ”fejl” i tvsignalet bliver meget tydelige. Efter en dag tænker jeg ikke længere over det og det hjalp meget at jeg fik skruen ned for de kunstige ”skarpheds” features. Jeg vil prøve at skaffe en selector og se om det giver tydelige forbedringer på billedet. Det største ”problem” med billedet er nok betragtningsvinklen. Indenfor 40 grader får man et billede hvor sort er sort og god kontrast. Har man derimod sat sin stue med en sofa fx vinkelret på tv’et på væggen vil jeg ikke anbefale denne model. Billedet mister sin dynamik og bliver lyst og mat. Sidder man ”hvor man skal” byder modellen på et flot billede. Jeg oplever intet slør eller den slags. Jeg sidder ca. 3 – 4 meter fra mit tv og herfra lægger man ikke mærke til grumset billede selv uden selector.

 

Tekst TV

I manualen står der 1500 siders hukommelse og det skal sikkert nok passe. Jeg har indtil nu ikke bemærket nogen ventetid. Man kan enten få tekst i hele billedet eller en side by side hvor man kan se kanalen og tekst tv samtidigt i to vinduer.

 

Dual screen funktion.

Her syntes jeg måske både manual og reklamer snyder lidt. I manualen står der at man fx kan se video og tv samtidigt i to vinduer (som med tekst tv). Det kan man da også men hvad de glemmer at skrive er at det højre vindue kun kan vise signalet fra EXT indgangene. Da Tv’et ikke har to tunere kan man altså ikke se side by side med to tv kanaler samtidigt.

 

D.I.S.T billedteknologi

Man kan slå en lang række filtre til som skulle give et bedre billede. Generelt vil jeg sige at brugen af disse ikke sløver gengivelsen ned (de har deres egen CPU til formålet). Jeg har valgt at slå alle disse fra så jeg ser det ”rå” signal både fra tv, dvd og xbox. Det er smag og behag men jeg kan bedre holde ud at se på et lidt fesent signal hvor der ikke bliver skruen kunstigt op for farver, kanter osv.

 

Billeformater

Man kan skifte imellem en masse formater som 16:9, 6:4 osv. Det virker egentligt ok. Man kan sætte systemet til auto så den selv finder ud af hvad tv kanalerne sender i og tilpasser sig når man skifter til dem. Smart. Fordelen ved at købe et tv i denne størrelse er at man sagtens kan se tv i 6:4 og stadig have et stort billede. Jeg har valgt ikke at strække alle kanaler ud i 16:9 men i stedet beholde deres native format. Vil man force fx 16:9 kan man gøre det på 2 måder. Den ene strækker billedet i bredden så det fordeles jævnt i bredden (det benytter jeg til min xbox til spil der ikke selv understøtter widescreen) På tv får dette dog personer til at se meget tykke ud =). Den anden metoder beholder de originale billedproportionerne midt i billedet og strækker i stedet den yderste ca. 1/6 i siderne. Dette giver faktisk et meget flot billede hvor man tit ikke lægger mærke til at formatet er ”fake”. Tv værter har det dog med at få meget brede skuldre da de tit kommer ud i strække regionen.

 

Indgange

Tv’et har en lang række indgange hvoraf jeg indtil nu kun har testet scart. Resten kan slås op på JVCs hjemmeside.

 

3D Sound

Her er endnu en filter funktion som jeg ikke gør brug af. Slår man 3D sound til lyder det vitterligt som om man sidder på stadion hvis man ser fodbold. Man kan ikke stedfæste hvor lyden kommer fra og det er jo som sådan en lækker feature. Ulempen syntes jeg så er at speaker stemmen forsvinder i ”larmen”. Både i fifa på xbox og 3+ kampe kan man næsten ikke høre speakeren i kampene så denne feature har også fået tommelfingeren ned hos mig.

 

HD Ready

Her er vi ovre i det mere ”tør man tro på at det kommer” stadie. Jeg kender ikke status på hvornår vi får det i Danmark men jeg så et testsignal hos SpeakersCorner fra en Belgisk (tror jeg) satellit test kanal og det er altså et helt fænomenalt skarpt billede HD leverer. Jeg har læst mig til at den nye xbox og ps3 skulle benytte HD så om end ikke andet så kan vi da nyde det her (til jul). Skal man ud og give så mange penge for et tv er det da en nice feature (også selvom det indtil nu bare er et logo på fronten…).

 

Mit er købt i Electronic World City2. De har stadig 3 tilbage selvom mange andre butikker har udsolgt. Kassedamen gjorde mig opmærksom på at man får kr.400,- i rabat hvis man har et FDB kort (havde jeg). Dem kan man jo så købe et par film for =)

 

Jeg håber i kan bruge det. Jeg svarer gerne på spørgsmål.



Redigeret af KlausJeppesen
Klaus Jeppesen
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2005 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af KlausJeppesen KlausJeppesen skrev:

3D Sound

Her er endnu en filter funktion som jeg ikke gør brug af. Slå man 3D sound til lyder det vitterligt som om man sidder på stadion hvis man ser fodbold. Man kan ikke stedfæste hvor lyden kommer fra og det er jo som sådan en lækker feature. Ulempen syntes jeg så er at speaker stemmen forsvinder i ”larmen”. Både i fifa på xbox og 3+ kampe kan man næsten ikke høre speakeren i kampene så denne feature har også får tommelfingeren ned hos mig.

 

Tak for anmeldelsen. For mig vil ovennævnte funktion dog være et plus. Tænk at slippe for kommentatorerne  

 

Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2005 kl. 15:05

Hej Klaus.

Tak for anmeldelsen, interesant læsning er det, jeg leder jo selv efter et nyt TV, så derfor er sådan en anmeldelse velkommen,  Nå men jeg har to modeller foreløbeligt på tapetet, JVC LT-37S60 , eller de ny' PV 500 fra Panasonic men aner ikke hvilke af de to det skal være? Men nu er der jo både lidt plusser og minusser i din anmeldelse, skal jeg så forstå det sådan at du varmt anbefaler JVC'en ?

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
KlausJeppesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2005 kl. 14:43

Ja nu kender jeg jo ikke Panasonic modellen men jeg er meget tilfreds med JVC'en. Jeg er ikke en der går på kompromis og har da også tidligere leveret et Samsung plasma tilbage fordi jeg ikke syntes billedet var tilfredsstillende. JVC'en opfylder mine behov til et tv der viser et fint TV signal samtidigt med at det er godt til DVD.

Jeg har fundet en fin lille feature ved modellen. Den gemmer billedinstillingerne for de forskellige indgangse så hvis man har et meget lyst signal fra fx en dvd, xbox eller andet gemmer den billedinstillingerne til næste gang så man ikke skal stille det hver gang. Smart.

Klaus Jeppesen
Til top
r_eram Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2005 kl. 15:06
Jeg er også meget tæt på også at satse på JVC'en. Et lille spørgsmål : har du haft mulighd for at afprøve skærmen med Selector? Det ville være interessant at høre om billedkvaliteten bliver bedre (Hvilken jeg næsten er overbevidst om at det gør).
Til top
KlausJeppesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2005 kl. 14:41
Jeg har desværre ikke haft mulighed for at prøve endnu.
Klaus Jeppesen
Til top
r_eram Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2005 kl. 20:17
Jeg får selv skærmen på mandag (hvis alt går vel  ). Jeg vender tilbage med en lille anmeldelse af test med selector, hvis der er interesse...
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2005 kl. 08:50

Perfekt hvis du vil skrive et par ord om den med selector.

m.v.h.

Til top
JensHD Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2005 kl. 23:15

Hej

Jeg har også lige anskaffet et JVC LT-37S60. Egentligt et rigtig udmærket TV, men...

Mit problem er at jeg ikke kan få min PC til at give et retvisende billede på LCD-skærmen, det bliver trukket ud af proportioner dvs det bliver aflangt, pga skærmen har 1366 x 768 pixels. Dvs W-XGA-format, som ikke matcher formaterne på grafikkort.

Et af de væsentligste valgkriterier ved købet udover at se TV/DVD var at kunne anvende en tilsluttet PC, så man kunne se feriefotos mv samt gå på internettet.

Sælgeren fortalte, at det var enkelt bare man havde et DVI-bestykket grafikkort, så fik man en opløsning på 1366X768, der modsvarerede en opløsning/læsbarhed der matchede XGA i kvalitet.

Med JPG-indgangen forvrænges billedet både i størrelse og farver, hvis man vælger andre formater end VGA eller XGA på PC'en.

Har netop købt et nyt grafikkort med DVI-udgang og s-video udgang, anbefalet af sælgeren.

Men mangler pt. at teste med et specialkabel med DVI-stikket tilsluttet PC'ens grafikkort og HDMI-stikket tilsluttet den tilsvarende indgang bag på skærmen. Har dog "hørt" at det ikke er en farbar vej.

Har nogen af er et løsningsforslag eller erfaring med ovennævnte "problem" Har ikke kunnet finde løsninger på andre tråde på nettet.

Vil returnere LCD-skærmen til forhandleren, hvis det ikke lykkes at løse problemet tilfredstillende. 

Mvh. JensHD 

Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2005 kl. 01:06



Redigeret af SJ
Til top
-ApK- Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2005 kl. 13:27
Hej.

Tak for anmeldelsen.

Har lige et spørgsmål. Har JVC tv'et indbygget HD-TV tuner, eller skal der en extern boks til for at kunne se HD TV.

Har hørt fra Philips, at deres top model serie (Philips 37PF9986) skal tilsluttes en extern boks , før man kan se HD-TV når det engang kommer.

-A
Til top
KlausJeppesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2005 kl. 00:22
Der er ingen HD-TV tuner i.
Klaus Jeppesen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu