|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | ||
Apu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2005 Status: Offline Point: 55 |
![]() |
|
Nogen der har anbefalinger til hvor man kan købe det i kbh?
Jeg kan se at Merlin sælger det men de er ikke ligefrem min ynglingsbutik. |
||
![]() |
||
-ApK- ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
|
Hvad gør man så den dag HD-TV kommer til DK? |
||
![]() |
||
r_eram ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
|
Jeg Købte mit i Speakers Corner (Studiestræde 51). Fin butik og god service. Her var prisen også det billigste jeg har set i en "fysisk" butik. |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Man kan ikke købe et TV med HDTV tuner i dag, og regne med at kunne bruge det når HDTV kommer. Så til den tid køber man en HDTV modtager fra leverandøren (Canal Digital, Viasat, Tele Danmark, andre) og tilslutter den til en videoindgang på TV'et. Præcis som man oftest gør i dag, med en Selector eller en satellit modtager. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
Apu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2005 Status: Offline Point: 55 |
![]() |
|
Ok, tak. Dem vil jeg checke ud. ![]() |
||
![]() |
||
JesperD ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 172 |
![]() |
|
Jeg har nu haft mit JVC LT-37S60, købt hos Speakers Corner, i 1½ uges tid. Jeg har ikke haft alverdens tid til at bruge det, men har dog nogle erfaringer.
Om billedkvalitet:
Der er krydstale mellem tv-lyd og Ext1: Hvis man bruger Ext1-indgangen, kan man i højre kanal svagt høre lyden fra den tv-kanal som fjernsynet lidt før viste, og som tuneren åbenbart stadig modtager. Det er faktisk meget irriterende. Jeg kan pt. klare det ved at bruge Ext2, som ikke har det problem, i stedet (selvom det gør et af de nedenfor nævnte irritationsmomenter værre), men hvis jeg en dag har mere end ét apparat der skal tilsluttes med SCART-stik, så vil det være et problem. (Det kan naturligvis også klares ved at lade stereoanlægget tage lyden direkte fra DVD-spillerens udgang i stedet for via fjernsynet, men så skal man skifte på flere fjernbetjeninger for at skifte mellem tv og DVD.) Jeg har undret mig over et antal punkter hvor brugergrænsefladen tilsyneladende er dårlig. Hvis jeg har overset noget, så hører jeg gerne hvordan man gør nedenstående nemmere:
Til sammenligning kan nævnes at det gamle B&O-fjernsyn har knapper til at vælge de forskellige indgange direkte, kan klare at jeg trykker "1" "5" lynhurtigt, og har en indstilling til folk der ikke bruger den interne lyd. Brugsanvisningen (jeg bruger den engelske, fordi den i hvert fald næppe er ringere end den danske) er ikke ret god. Et eksempel på det er at den godt nok fortæller at man kan vælge mellem et antal indstillinger af billedformat og -zoom, men ikke fortæller hvad indstillingerne egentlig betyder. Og sådan er det hele vejen igennem. Jeg har ikke prøvet at sætte det til en pc endnu - det er ikke essentielt for mig, selvom jeg da vil prøve ved lejlighed. Men som sagt er det et flot billede, så alt i alt er jeg ganske tilfreds. |
||
![]() |
||
r_eram ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
|
Jeg har nu haft mulighed for teste billedet med og uden selector og her
var vinderen helt sikkert billedet leveret af selector. Jeg kan godt
nikke genkendende til JesperD's kommentar omkring
fabriksindstillingerne. Efter en tur med DVE var jeg klar til at se om
TV'et kunne levere et passende billede hvad analog TV angår.
Indstillingherne på selctoren (Den gammel model) er som bekendt meget
få og jeg kører således med "Høj intensitet" på RGB og "16/9" i
TV-type. Overalt leverers der et skarpt billede, og jeg har også slået
de digitale Billedeforbedrings-funktionerne fra, da jeg bedst kunne
lide billedet uden dem. På alle kanaler leveres der ganske klare
og skarpe farver, dog skal man ikke forvente mirakler på kanaler som
TV3, TV3+, Kanal 5 og andre "discount-kanaler", hvor der tit bliver
sendt gamle udesendelser. Jeg ser selv meget fodbold på TV3 m.m og der
er som beskrevet flere steder i forummet, problemer med at beholde det
skarpe billede når kammeraet panorerer. Dog er der ingen problemer med
opdateringshastigheden og derfor f.eks. ingen skygger efter
bolden.
Omkring det at vise farven sort, er jeg uenig med JesperD. Jeg var meget imponeret over håndteringen af hvordan alle farver gengives og forskellen fra mit gamle TV (Thomson 32", 100Hz), er ikke til at komme udenom. Her vises sort som sort og ikke grå som jeg har været vant til. Jeg bruger selctorens til at skifte kanal med og selector er som bekendt en lille smule langsom, men det kan man naturligvis ikke klandre TV'et for. Hvad DVD angår, har jeg meget sjældent set et bedre billede gengivet på et LCD/plasma skærm (Bortset fra HDTV, selvfølgelig). Jeg har forbundet DVD'en via component indgangen. Jeg synes også at manualet er en lille smule mangelfuld omkring beskrivelse af de forskellige indstillinger. Men jeg synes at menuerne er meget brugervenlige og lige til at gå til. Så alt i alt, en god investering og gode anbefalinger herfra. ![]() |
||
![]() |
||
KlausJeppesen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
|
Jesper jeg kan ikke genkende dit problem med at lyden fra Tuneren kan høres ind over Ext indgangen. Jeg har ikke det problem.
Jeg kan til gengæld kun tilslutte mig problematikken om at man skal vente på kanal 1 først inden man kan trykke 5 for at komme til 15. Jeg benytter nu (i) knappen (programliste) til at skifte kanal med samt at springe til Ext indgangene. Dette løser også dit problem med at benytte AV tasten. Jeg syntes AV tasten er total overflødig når man har (i) tasten. Jeg har nu også prøvet med selector hvor signalet bliver mærkbart bedre. Især hvis man bevæger sig tættere på skærmen. Min største problem med selectoren er dens hastighed (har prøvet med den nye). Alt tager bare forfærdelig lang tid så nu har jeg koblet den fra igen. Der er heller ikke meget nytte af et TV med super hurtig text tv når man benytter selector for så benytter den selectoren som processor og det går laaaangtsomt. |
||
Klaus Jeppesen
|
||
![]() |
||
JesperD ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 172 |
![]() |
|
Det var interessant. Tak for oplysningen. Så er det måske bare mit eksemplar (men det jo ikke et apparat man har lyst til at sende til reparation medmindre det virkelig er nødvendigt). Det er i øvrigt kun på Ext1 jeg har oplevet det, og vistnok kun når der faktisk kommer et signal ind på Ext1 - det sker ikke bare ved at vælge Ext1 hvis der ikke er sluttet noget til den. |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
|
Jeg faldt netop over en test af dette tv på www.dinside.no LT-37S60 Et ok tv, dog uden at imponere ifølge testen. |
||
![]() |
||
KlausJeppesen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
|
Som jeg læser testen er anmelderen da meget begejstret. Den får 5 ud af
6 og eneste kritikpunkt er at den ikke mudrer TV signalet men at man i
stedet får det at se der kommer ud af stikket. Som de rigtigt nok
skriver kan dette afhjælpes med en selector så man får renere signal.
Her hvor jeg bo har vi fint TV signal selv uden selector så det er ikke
et problem. Hvis valget står mellem at få krisp DVD, Xbox og et TV
signal der viser realiteterne kontra en kunstig "blur" over hele linien
så vil jeg vælge det første
![]() |
||
Klaus Jeppesen
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
|
De fleste karakter ligger på 7 ud af 10, det er da ikke imponerende..
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |