recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af JVC LT-37S60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af JVC LT-37S60

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2005 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af JesperD JesperD skrev:

• Indstillingen "Hue", som er nævnt i brugsanvisningen og vist på skærmen, er grå og kan ikke bruges - jeg ved ikke hvorfor. Men der ser heller ikke ud til at være noget behov for den.

Sådan er det på en del TV. Det er en indstilling, der først bliver aktiv, når der gengives NTSC, amerikansk TV-standard. Med den kan man gøre billedet mere grønt eller rødt. Vores PAL er langt mere stabil med farver, så behovet har man ikke normalt.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2005 kl. 09:00

Tak for de små anmeldelser om jcv 37'' lcd.

Er der noget støj fra TV'et som summen eller andre ting når det er i brug ?

Og er der RGB indgang på begge scart tilslutninger ?

Hvad med TV-link ?

jvc.dk  skriver ikke meget om tv'et

Mvh Hans

Til top
Rudbeck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2005 kl. 09:07

Citér Sådan er det på en del TV. Det er en indstilling, der først bliver aktiv, når der gengives NTSC, amerikansk TV-standard. Med den kan man gøre billedet mere grønt eller rødt. Vores PAL er langt mere stabil med farver, så behovet har man ikke normalt

Ja, det er også derfor at NTSC er blevet oversat til:

Not The Same Color

Redigeret af Rudbeck
Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2003
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2005 kl. 10:35

• Hvis jeg ser tv og vil skifte til at se signalet fra ekstern indgang 2 ("Ext2"), så skal jeg tilsyneladende trykke "AV", vente indtil fjernsynet efter et par sekunder er klar til vise Ext1, trykke "AV" igen, og atter vente til den er klar. Og tilsvarende meget værre hvis det er Ext5 jeg er på vej til. Det ville ikke være særlig irriterende hvis jeg bare kunne trykke "AV" to gange hurtigt efter hinanden, men det er ikke godt nok. (Hvis jeg tænder DVD-spillen på Ext2, så skifter den godt nok automatisk, men sommetider vil jeg altså gerne zappe mellem det som DVD-optageren optager og tv-signalet.)

Ja det lyder præcist som mit JVC billedrørs tv det er sgu sløvt. Jeg skal i hvert fald ikke have JVC næste gang jeg køber tv.

/ Bob
Til top
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-November-2003
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2005 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Er der noget støj fra TV'et som summen eller andre ting når det er i brug ?

Hvis man går helt hen til det, er der lidt summelyd. Men det har jeg først opdaget da jeg nu tjekkede det for dig - det høres ikke ved normalt brug.

Og er der RGB indgang på begge scart tilslutninger ?

Ja.

Hvad med TV-link ?

Kun på den ene SCART-tilslutning.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2005 kl. 11:01

Så mangler jeg bare en forhandler der kan levere.

Var ellers inde hos speakerscorner og se det men de kunne heller ikke levere.

ej heller vise noget alm tv signal på det  kun dvd

Jeg forstår ikke de butikker - da et tv skal nok bruges mest til alm tv kikkeri -  sælgeren fortalte mig at det var bedst at vise det med dvd  for der kunne man bedst se hvad tv'et kunne   - pladder tænkte jeg og gik.

Jeg skal jo bruge´det til at se tv på  - dvd ses jo på en projektor.

Mvh Hans

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2005 kl. 12:04

Jeg forstår ikke de butikker - da et tv skal nok bruges mest til alm tv kikkeri -  sælgeren fortalte mig at det var bedst at vise det med dvd  for der kunne man bedst se hvad tv'et kunne   - pladder tænkte jeg og gik.

Jeg skal jo bruge´det til at se tv på  - dvd ses jo på en projektor.

Mvh Hans

Lidt snobbet og arrogant indstilling Det er nok et absolut mindretal (<5%) der har projektor og almindelige dødelige som mig bruger altså en dvd til at se hvad et TV kan fordi jeg sammen med 95% af landets befolkning skal bruge det til at se dvd og tv på, så jeg er rørende enig med sælgeren.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2005 kl. 12:11

Det er da ikke snobbet eller arrogant indstilling fra købers side.

At bruge en DVD for at teste et TV giver da ingen mening, alle skærme viser jo stort set et perfekt billede med DVD.

Det er først med et TV signal man virkeligt kan se om skærmen er god.

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2005 kl. 19:20

Jubiii  det lykkes at få et 37'' JVC LCD med hjem i dag.

Computercity havde dem på lager   til netpriser.

Jeg har monteret det med et sms vægbeslag.

Mine første oplevelser af TV'et er at billedet er en del bedre end mit 42'' plasma ( philips 9966 )

Og billeder via min TDC selector bliver rigtig gode.   nu mangler jeg bare at teste på noget hdmi fra min dvd ( men mangler et kabel )

Men et tv der klart kan anbefales.

Mvh Hans

Til top
Apu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juli-2005
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2005 kl. 19:09
Ja de havde 2 på lager i Lørdags svjv. men det har de ikke mere.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2005 kl. 19:57

Mine første oplevelser af TV'et er at billedet er en del bedre end mit 42'' plasma ( philips 9966 )

Og billeder via min TDC selector bliver rigtig gode.   nu mangler jeg bare at teste på noget hdmi fra min dvd ( men mangler et kabel )

Men et tv der klart kan anbefales.

Arhhhhhhh ........... det er saftsusme fristende med alle de gode anmeldelser
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2005 kl. 20:16

Jeg har undret mig over et antal punkter hvor brugergrænsefladen tilsyneladende er dårlig. Hvis jeg har overset noget, så hører jeg gerne hvordan man gør nedenstående nemmere:
  • Hvis jeg ser tv og vil skifte til at se signalet fra ekstern indgang 2 ("Ext2"), så skal jeg tilsyneladende trykke "AV", vente indtil fjernsynet efter et par sekunder er klar til vise Ext1, trykke "AV" igen, og atter vente til den er klar. Og tilsvarende meget værre hvis det er Ext5 jeg er på vej til. Det ville ikke være særlig irriterende hvis jeg bare kunne trykke "AV" to gange hurtigt efter hinanden, men det er ikke godt nok. (Hvis jeg tænder DVD-spillen på Ext2, så skifter den godt nok automatisk, men sommetider vil jeg altså gerne zappe mellem det som DVD-optageren optager og tv-signalet.)
  • Hvis jeg vil skifte til fx den tv-kanal der er programmeret som nr. 15, så kan jeg ikke bare trykke "1" og så "5". Jeg skal trykke "1", vente tålmodigt til fjernsynet har snøvlet sig klart til at vise kanalen på nummer 1, og først derefter kan jeg få lov til at trykke "5", så det - lidt efter - viser nr. 15. (Man kan programmere 4 "favorit"-kanaler som kan nås nemmere - men det bringer stadig kun antallet af nemt tilgængelige kanaler op på i alt 13.)
  • Der er naturligvis en udgang til at tage lyden gennem et stereoanlæg. Men blandt de adskillige indstillinger under "Sound" er der ingen der slår den interne lyd helt fra. Hvis man vil gøre det på en måde så det overlever en sluk-/tændsekvens, kan det kun gøres ved at skrue helt ned for lydstyrken.

Til sammenligning kan nævnes at det gamle B&O-fjernsyn har knapper til at vælge de forskellige indgange direkte, kan klare at jeg trykker "1" "5" lynhurtigt, og har en indstilling til folk der ikke bruger den interne lyd.

Brugsanvisningen (jeg bruger den engelske, fordi den i hvert fald næppe er ringere end den danske) er ikke ret god. Et eksempel på det er at den godt nok fortæller at man kan vælge mellem et antal indstillinger af billedformat og -zoom, men ikke fortæller hvad indstillingerne egentlig betyder. Og sådan er det hele vejen igennem.

Jeg har ikke prøvet at sætte det til en pc endnu - det er ikke essentielt for mig, selvom jeg da vil prøve ved lejlighed.

Men som sagt er det et flot billede, så alt i alt er jeg ganske tilfreds.

Med hensyn til kanal skift, så prøv at trykke en gang på i knappen, så får du hele listen med dine kanaler frem, og her kan du lynhurtigt med pil op og ned og fra side til side finde den næste kanal, der er ingen grund til at trykke flere gange på AV, eller trykke tallene for kanaler med 2 cifre.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu