|
Anmeldelse af Microsoft Surface RT |
Besvar | Side 123 24> |
Forfatter | |
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-November-2012 kl. 10:18 |
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ser lovende ud .
Forudsigeligt at styresystem og apps ikke er optimal fra dag 1
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ingenting om smartglass?
De nævnte ting, kunne man godt regne ud ja. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Funktioner
Tak(0)
|
Smartglass er en fjernbetjening af Xbox, som kan laves via Windows (Phone) 8, Android eller Apple-enheder. Det har ikke så meget med en anmeldelse af en bestemt model Windows 8 RT tablet at gøre. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4614 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej nej, jeg mener ikke, at det er bedre hvis man ikke kan. Men du kan også sagtens vedhæfte filer - alle type filer - i en mail, en iMessage (det kan du kun på iOS, reelt arvtageren for SMS) eller noget tredje på en iPhone eller iPad. Det som man ikke kan, er at vedhæfte en fil i en mail, når du _er gået i gang_ med at skrive mailen. Det kan som sådan godt lade sig gøre, men er lidt omstændeligt. Den umiddelbart vedhæftningsfunktion er begrænset til fotos og videoer (igen, når du ER igang med at skrive en mail). Normalt skal man først lokalisere filen og derefter tryk send via mail (eller iMessage) - dette fungerer til gengæld med alle typer filer. Du misforstår også det med cloud-tjenester. Du kan sagtens vedhæfte en fil fra en cloud-tjeneste og sende til hvem som helst via f.eks. mail. De får ikke et link til at tilgå filen på nettet. De kan sagtens få den ned lokalt. Med min kommentar omkring stifinderen mener jeg blot, at det er en ekstremt nørdet måde at sortere filer på. Hvem vil have adgang til alle filer for f.eks. Windows eller et program alligevel (med mindre man vil ind lege med piratkopiering og overskrive exe-filer osv.)? Den logiske måde er at gruppere mediefiler. Mennesket tænker ikke på billeder og video som "filer". De tænker på et billede som et billede, en video som en video, et spil som et spil osv. Derfor giver det også langt bedre mening at gruppere på den måde og det tror jeg man vil opdage, hvis man prøver at vise til udenforstående, som ikke er vokset op med stifinderen (det er jeg, og jeg har prøvet at forklare forældre og utekniske familiemedlemmer hvordan den bruges gennem mange år, før jeg droppede det). Og når vi så netop taler om at dele filer, så giver cloudtjenesterne muligheder på den front. På en iPhone har du f.eks. alle dine billeder under "Fotos". Hvis du vil dele et billede med en anden person, så sender du ikke en mail eller en besked. Du deler det blot via din "Fotos" sektion med lige præcis de mennesker du vil og billedet dukker automatisk op på den anden persons iPhone. Ikke noget med at gemme, placere i en stifinder eller noget. Det er let og alle kan forholde sig til det - også selvom man er teknologiforskrækket som mange fra de tidligere generationer er. Det samme er muligt med f.eks. cloud-tjenester som Dropbox, der fungerer på tværs af platforme (Android, Windows, iOS, Mac osv.). Hvis man absolut vil sidde og fnidre med at sende mediefiler frem og tilbage, kan man naturligvis bare bruge email på sin iPhone/iPad, bare lige for at runde samtalen af med det emne vi lagde ud med
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
E.Larsen
Super bruger Oprettet: 11-Juli-2012 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 482 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dette produkt er ikke en forvokset telefon.....
Mere en slimline bærbar ultrabook i tablet form som har et styresystem
svarende til den faste kontor pc.
Jeg synes denne omtale er et fejlskud med en negativ konklution, som
er noget anderledes af hvad nogle udenlanske anmeldelder kommer frem til.
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4614 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det tror jeg du har misforstået. Surface RT er en vaskeægte tablet, der kører på ARM-arkitektur. Bare fordi den har Office, så er det ikke en PC.
Der kommer en Surface Pro, som kører på x86, der er at sammeligne med en "fast kontor pc". Men det er ikke den du netop har læst en anmeldelse af. |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil sige det sådan at isoleret set, så er det ikke bedre at fjerne en funktionalitet - det vil sige, hvis du tog en Windows computer og fjernede muligheden for at vedhæfte en fil til en mail du er i gang med at skrive, så ville det være et problem. Men det er jo heller ikke dét man har gjort. Hele øko-systemet som iOS er bygget op om, er beregnet til at fjerne selve grundtanken om filer. Teknisk set ER det selvfølgelig filer man arbejder med, men konceptet er at brugeren ikke skal tænke på filer og mapper, han skal tænke at når han skal bruge et fotografi, så går han ind i foto-app'en. Skal han bruge et regneark, så går han ind i regnearks-app'en. Og så kan han sende filerne dérfra. Nogle kalder dét "dumbing down", jeg synes det er det modsatte, en mere intelligent måde at arbejde på. Jeg kan godt lide at man forsimpler tingene, forudsat at HELE systemet er gennemtænkt og forberedt på det. Der er stor forskel på at forenkle, og på at fjerne funktionalitet. Som én har skrevet til dig (tvkartoffel) i kommentarfeltet: Man skal bruge sin iPad som en iPad. Hvis man forsøger at bruge den som om det er en Windows PC, så går det galt. Det mener jeg iøvrigt også det gør den anden vej rundt, hvilket jeg personligt synes er problemet med Surface. Microsoft turde ikke lade desktoppen forsvinde. En væsentlig detalje er vel også at det næppe er Apple's formål at en iPad skal erstatte en PC, på samme måde som at Microsoft tydeligvis mener at en Surface (evt Pro) skal erstatte en PC. Jeg forstår ikke helt den megen snak om hvorvidt man kan producere ting på en iPad (og hvor går grænsen egentlig for hvornår man er produktiv?). Det er jo ikke dét den er designet til, og jeg mener ikke det er en negativ ting at den ikke kan erstatte en PC (for de fleste mennesker, jeg kender nogle hvor den kan, og har). Jeg erkender blankt at jeg er blevet stærkt Apple-ficeret - simpelthen fordi jeg synes produkterne er fede - men jeg har ingen intentioner om at lade en tablet erstatte min PC til skrivetungt arbejde - ej heller med et touch-cover eller type-cover. Til gengæld kunne jeg ikke drømme om at gå tilbage til en "full-size" laptop, efter at have haft en Macbook Air. Mht. Surface anmeldelsen, så bekræfter den generelt min opfattelse af produktet hidtil. Jeg vil stadig gerne have én i fingrene (men det er jo lidt svært når den ikke er i butikkerne...), men jeg har svært ved ikke at få en lidt overbærende følelse, når jeg læser beskrivelsen af hvordan Office virker (eller rettere ikke virker). Som jeg ser det er det dét der skulle være den helt væsentlige begrundelse for at vælge Surface frem for iPad, dvs at man kan producere ting fordi den kører Office. Men det er ikke en tablet-oplevelse at køre Office, det er en netbook-oplevelse, kort sagt. Jeg vil påstå at hvis éns "produktions-behov" ikke er opfyldt med en iPad, så er der ret lille sandsynlighed for at det bliver opfyldt med en Surface. Så skal der under alle omstændigheder en PC, f.eks. en ultrabook, til i arsenalet. Og dér synes jeg så at Surface ender mellem to stole. Og hvis man skal skue lidt fremad, så vil jeg personligt langt hellere have en 13" Macbook Air og en iPad Mini i tasken, end en Surface Pro. Igen - jeg disser ikke folk der ser anderledes på det, og jeg anerkender at jeg ikke har prøvet produktet fysisk, men nu siger jeg det bare som jeg oplever det. Og jeg tror såmænd stadig at Surface er et bedre alternativ end Android, hvis man ikke kan forliges med Apple-tankegangen.
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan slet ikke beskrive hvor værdifuld dén funktion er blevet i min familie (som, uden større indblanding fra min side iøvrigt, stort set alle er iPhone brugere). Én ting er at man KAN dele billeder med familien, uden at folk man ikke er interesseret i skal følge med, kan se dem. Noget andet er at det er så tudenemt, at de alle sammen kan finde ud af at bruge det, og bruger det flittigt. Det nytter jo ikke noget at JEG kan sætte mig ind i hvordan jeg kunne gøre det via Dropbox, det ville jeg aldrig få min kone og min svigerinde til at bruge. Men at fyre billeder af Junior op på en fotostream, det er lige så nemt som at tage billedet. Jeg er med andre ord helt enig med dig - den intelligente måde at arbejde på, og især at arbejde cloud-baseret på, er at "dele" i stedet for at "sende mails". Sagt på en anden måde, i den fuldendte cloud-verden fandtes mail-programmet slet ikke.
|
|
miaj
Super bruger Oprettet: 18-Maj-2006 Status: Offline Point: 467 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fin anmeldelse,Da styresystem ligger i flash,Hvad så ved fejl og rettelser ved update?
Er det så hele systemet som skal flashes om,For så kan man da ikke bestille andet,Med normalt alle de rettelser de sender ud microsoft. For princippet er vel det samme som ved telefoner android tab og ipads,Eller som de gamle pocket pcer. |
|
|
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
@ Rasmus
Tak for svar. Det opklarer det lidt. Jeg synes godt nok stadig det lyder lidt mærkeligt at Imessage fungerer sådan, men sådan er det jo. I outlook er der også en masse særheder man skal vende sig til og i windows er der er en masse funktioner der kunne være lavet på en anden og smartere måde. Ingen tvivl om det. Ellers tror jeg ikke der er ret mange der sender mediefiler med mail mere. Jeg er da i hvert fald holdt op ;-) MVH |
|
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
Lidt flueknepperi: iMessage er besked-servicen fra Apple, det har ikke noget med Mail at gøre. Du kan ikke videresende filer (udover fotos og video) via iMessage.
|
|
Besvar | Side 123 24> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |