recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Microsoft Surface RT
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anmeldelse af Microsoft Surface RT

Besvar Besvar Side  <1234 24>
Forfatter
Besked
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

men konceptet er at brugeren ikke skal tænke på filer og mapper, han skal tænke at når han skal bruge et fotografi, så går han ind i foto-app'en. Skal han bruge et regneark, så går han ind i regnearks-app'en. Og så kan han sende filerne dérfra.

Og hvad gør man så hvis man vil sende to regneark og 5 foto i den samme mail?
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Mere en slimline bærbar ultrabook i tablet form som har et styresystem
svarende til den faste kontor pc.

Det tror jeg du har misforstået. Surface RT er en vaskeægte tablet, der kører på ARM-arkitektur. Bare fordi den har Office, så er det ikke en PC.

Der kommer en Surface Pro, som kører på x86, der er at sammeligne med en "fast kontor pc". Men det er ikke den du netop har læst en anmeldelse af.
Hej Rasmus
Den havde jeg ikke set komme
Ok, godt ord igenSmile
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

Bruger sin PC.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

@ Rasmus

Tak for svar. Det opklarer det lidt.

Jeg synes godt nok stadig det lyder lidt mærkeligt at Imessage fungerer sådan, men sådan er det jo. I outlook er der også en masse særheder man skal vende sig til og i windows er der er en masse funktioner der kunne være lavet på en anden og smartere måde. Ingen tvivl om det.

Ellers tror jeg ikke der er ret mange der sender mediefiler med mail mere. Jeg er da i hvert fald holdt op ;-)

MVH

Det var så lidt.

Bare lige for at være helt på plads. iMessage er ikke mails, men beskeder (arvtager for SMS og MMS, der kører ind over Apples servere). Her kan man sende beskeder gratis til andre Apple-ejere uanset hvor store mediefiler du vedhæfter i dem.

Mail-app'en på iPhone sender helt normale mails (med de nævnte muligheder/begrænsninger for vedhæftede  elementer).

Redigeret af Rasmus Larsen - 06-November-2012 kl. 15:19
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 15:20

Steve Jobs talte allerede om det på en konference i 2005, og det er sådan de har bygget iOS op:

"in every user interface study we’ve ever done […], [we found] it’s pretty easy to learn how to use these things ‘til you hit the file system and then the learning curve goes vertical. So you ask yourself, why is the file system the face of the OS? Wouldn’t it be better if there was a better way to find stuff?

Now, e-mail, there’s always been a better way to find stuff. You don’t keep your e-mail on your file system, right? The app manages it. And that was the breakthrough, as an example, in iTunes. You don’t keep your music in the file system, that would be crazy. You keep it in this app that knows about music and knows how to find things in lots of different ways. Same with photos: we’ve got an app that knows all about photos. And these apps manage their own file storage. […]

And eventually, the file system management is just gonna be an app for pros and consumers aren’t gonna need to use it."
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 15:29

Mere en slimline bærbar ultrabook i tablet form som har et styresystem
svarende til den faste kontor pc.

Det tror jeg du har misforstået. Surface RT er en vaskeægte tablet, der kører på ARM-arkitektur. Bare fordi den har Office, så er det ikke en PC.

Der kommer en Surface Pro, som kører på x86, der er at sammeligne med en "fast kontor pc". Men det er ikke den du netop har læst en anmeldelse af.
Hej Rasmus
Den havde jeg ikke set komme
Ok, godt ord igenSmile

Og den bliver i øvrigt langt dyrere Wink Og formentlig også tæskevarm og strømslugende, som alt andet der er baseret på x86/x64-processorer. ARM-arkitekturen er allerede ved at tage over nedefra og indenfor få år kommer 64-bit ARM-processorer til at erstatte produkter i flere og flere af de behovssegmenter, som x86/x64-arkitekturen stadig sidder på, herunder laptops (som erstattes af tablets), PC'er, spilkonsoller og formentlig også krævende servere.

Surface Pro bliver ikke en succes, hvis du spørg mig.

Det er min egen holdning, men lad os se om det holder vand. Vi kan jo vende tilbage til dette indlæg om et par år Smile
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

Bruger sin PC.

Eller sin Surface.....
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 16:10

Normalt skal man først lokalisere filen og derefter tryk send via mail (eller iMessage) - dette fungerer til gengæld med alle typer filer.

Hvad så, hvis man vil vedhæfte:
1) Et stk. Word-(eller anden tekstbehandling)-dokument.
2) Et stk. MP3-fil.
3) Et stk. regneark.
4) En .PDF-fil
5) En tegneserie i .cbr format

i samme mail?

Det lyder nærmest som om du kun kan vedhæfte én type fil til én email, hvis man skal gå ind via applikationen, der laver den fil man vil vedhæfte, og ikke kan tilføje filer efterfølgende, når emailen er påbegyndt?

Så hvordan vedhæfter man flere filer af forskellige typer lavet af forskellige programmer til den samme email?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Så hvordan vedhæfter man flere filer af forskellige typer lavet af forskellige programmer til den samme email?

Se ovenfor. Hvis du har behov for det, så burde du ikke sidde med en tablet i det hele taget - efter MIN ydmyge mening. Så bruger du den til noget som en tablet i det hele taget er uegnet til, hvadenten muligheden er der eller ej. Meget firkantet sagt, men det er dybest set dét jeg mener.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9401
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 17:34
Hvis du vil vedhæfte flere filer fx billeder i iOS kan du også copy paste dem ind i din mail. Tingene kan gøres på flere måder. Rasmus metode er en anden måde at gøre det på.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petrucci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 19:01
Otto, jeg er decideret uenig. En tablet er i min verden ikke ensbetydende med at den skal være simpel og begrænset til basale "consuming tasks". Surfacen viser netop at det kan lade sig gøre at være produktiv på en tablet og samtidig dele/kopiere filer generelt - hvilket MANGE vil være rigtig glade for at have muligheden for. Ligeledes muligheden for at sætte en hvilken som helst usb-printer til og rent faktisk få udskrevet sine dokumenter er med til at øge produktiviteten.

Hvis du var klar over hvor mange gange ugentlig jeg får spørgsmål fra brugere der går på hvordan man printer fra sin iPad....det er en efterspurgt feature og folk bliver skuffede hver gang når jeg fortæller dem de skal købe en ny (AirPrint) kompatibel printer :)
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 19:20
Petrucci så er det nogle gevaldigt dårlige råd du giver. Man behøver ikke en AirPrint printer men blot en wifi printer for at printe fra en iOS enhed.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 24>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu